اسلام آباد تامیز نوشت:

شش پیروزی برای آیت الله هاشمی در یک انتخابات

کد خبر: 24774
|
12:01 - 1392/03/31
نسخه چاپی
شش پیروزی برای آیت الله هاشمی در یک انتخابات
آیت الله هاشمی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که هنوز توان شگفتی سازی دارد و می تواند بر جریان کلی حاکم بر کشور تاثیر گزار باشند پیروزی او لااقل در شش عرصه تحقق یافت .
اسلام آباد تایمز نوشت:
 
آیت الله هاشمی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که هنوز توان شگفتی سازی دارد و می  تواند بر جریان کلی حاکم بر کشور تاثیر گزار باشند پیروزی او لااقل در شش عرصه تحقق یافت .

۱-  آیت الله هاشمی  کاندیدا شد و تمام صف بندی ها را در شوک بزرگی فرو برد و شور و هیجانی ایجاد نمود که ۳ هفته بعد به حسن روحانی یار نزدیک او کمک بسیاری برای پیروزی کرد.

۲- آیت الله هاشمی کاندید شد ولی صلاحیت او تایید نگردید ایشان در مقابل رای شورای نگهبان تمکین نمود و ضمن اینکه از او چهره ای قانونگرا در ذهن مردم نقش بست محبوبیت وی نیز افزایش یافت ؛ سکوت وی سبب شد تا برای دوستان نظام « تعهد هاشمی به اصل نظام » ثابت گردد .

۳-ثبت نام  وی نیز پیروزمندانه بود زیرا مانع شد که اسفندیار رحیم مشایی لیدر جریان انحرافی تایید گردد ، معقول نبود آیت الله هاشمی تایید نگردد و شورای نگهبان رحیم مشایی را تایید نماید از این دیدگاه هم خدمتی بزرگ به نظام کرد زیرا دولت دهم هیچ پایگاه اجتماعی بین مردم ندارد ولی انتشار اخبار مشکوک پخش سی دی های قرمز و … می توانست رقبا را تخریب و ناچار حتی با درصد پایین شرکت کننده باز  توان پیدا کردن روزنه ای برای بقا داشته باشد.

۴- آیت الله هاشمی دقیق ۷۲ ساعت قبل از انتخابات از آقای حسن روحانی اعلام حمایت کرد ؛ در حالی که بخش وسیعی از مردم برای حضور پای صندوق رای مردد بودند این اعلام حمایت بر اینکه مهره هاشمی دیگر اعتباری ندارد خط بطلان کشید و باعث افزایش رای مردم گردید و گامی بلند در راستای تحقق« حماسه سیاسی » مد نظر رهبر انقلاب برداشت .

۵- آیت الله هاشمی بی آنکه رییس جمهور شود گزینه اصلی خود را با رای میلیونی و کسب اکثریت مطلق در دور اول انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رساند ؛ بی آنکه بار سنگین ریاست جمهوری را بردوش کشد تمام سیاست دولت احمدی نژاد را طی چند هفته پنبه کرد و جواب توهین چهار سال قبل در مناظره احمدی نژاد و میر حسین موسوی را اکنون با تدبیر داد .

۶- یکی از مهم ترین جنبه های پیروزی آیت الله هاشمی که بیش از همه مهم است و کمتر مورد توجه قرار گرفته این می باشد که توانست جریان اصلاح طلبان با دهها میلیون طرفدار را دوباره به درون نظام بکشاند ، اکنون  این احساس که داشتن برچسب اصلاح طلبی نوعی جرم است کاملا” از اذهان پاک شده و نیروهای اصلاح طلب بدون هیچ ترسی پیروزی حسن روحانی را پیروزی خود می پندارند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها