مشکلی در تامین برق تابستان نیست/ذخیره برق نیروگاه اتمی ۱۰۰۰ مگاوات

کد خبر: 24745
|
11:42 - 1392/03/31
نسخه چاپی
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه با برنامه ریزیهای صورت گرفته هیچ نگرانی از تامین برق مطمئن نیست گفت:ذخیره نیروگاههای برق به ۴ هزار مگاوات رسیده و در وضعیت پایداری قرار دارد.

محمد بهزاد افزود:میزان تولید برق کشور از ابتدای امسال تاکنون به 60 هزار و 507.1 گیگاوات ساعت رسیده که این میزان 1.94 درصد بیش از انرژی تولیدی کشور در زمان مشابه پارسال است.

وی ادامه داد:صنعت برق کشور آمادگی کاملی برای تأمین برق پایدار و مطمئن در پیک مصرف تابستان را دارد و برای تامین برق در پیک مصرف 46 هزار و 200 مگاوات برنامه ریزی کرده است.

*ذخیره نیروگاههای برق 4 هزار مگاوات/1000 مگاوات نیروگاه اتمی

بهزاد با بیان اینکه از مجموع برق تولیدی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون، 56 هزار و 891.3 گیگاوات ساعت به واحدهای حرارتی و سه هزار و 615.8 گیگاوات ساعت به واحدهای برق آبی اختصاص داشته گفت:در حال حاضر حدود چهارهزار مگاوات ذخیره برق داریم که این میزان شامل یکهزار مگاوات برق تولیدی نیروگاه اتمی، یکهزار مگاوات واحدهای برقابی و دو هزار مگاوات نیروگاه های حرارتی است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش حجم پروژه ها در آینده مشکلی برای صنعت برق نخواهد داشت اظهار داشت: تأمین برق کشور چندسالی است که با چالشی در تأمین روبه رو نیست و امسال نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته پیک مصرف در فصل گرما را بدون چالش پشت سر خواهیم گذاشت.
 
منبع:فارس

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد