استان كرمانشاه رتبه اول كشور را در جذب منابع اعتباري در زمينه توسعه كشاورزي كسب كرد

کد خبر: 24574
|
00:20 - 1392/03/31
نسخه چاپی
استان كرمانشاه رتبه اول كشور را در جذب منابع اعتباري در زمينه توسعه كشاورزي كسب كرد
حجت الله دمياد – استاندار كرمانشاه – در جلسه طرح توسعه كشاورزي استان گفت: بيش از 200 پرونده از پرونده هاي ارسالي به صندوق توسعه ملي در زمينه رونق و توسعه كشاورزي استان مورد تاييد قرار گرفته است.
 
 
 


        به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري در اين جلسه كه عصر ديروز (چهارشنبه 29/3/92) در محل سالن شهداي دولت و باحضور تني چند از اعضاي هيئت عامل صندوق توسعه ملي برگزار شد ؛ حجت الله دمياد - استاندار كرمانشاه-  با اشاره به تاييد بيش از 200 پرونده از پرونده هاي ارسالي به صندوق توسعه ملي در زمينه رونق و توسعه كشاورزي استان ؛ پيشتازي استان كرمانشاه در اين زمينه را خاطرنشان ساخت و افزود : لازم است كه مصوبات و تصميمات اتخاذ شده در اين زمينه در اسرع وقت عملياتي شوند.
 
       استاندار كرمانشاه همچنين بر لزوم آموزش بهره برداران جهت افزايش بازده و بهره وري در طرحهاي توسعه كشاورزي را موردتأكيد قرار داده و افزود : هزينه اي كه صرف آموزش بهره برداران مي شود در مقايسه با ارتقاي بازده كاري ؛ نه تنها هزينه محسوب نمي شود بلكه خود نوعي از سرمايه گذاري است.
       در اين جلسه مهندس رضوي رئيس هيأت مديره و مدير عامل صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري بخش كشاورزي كشور ؛ از مجموعه تلاشهاي صورت گرفته در استان كرمانشاه در زمينه توسعه كشاورزي قدرداني كرد و افزود : استان كرمانشاه در زمينه جذب منابع اعتباري در حوزه توسعه كشاورزي رتبه اول كشور را دارا بوده و پيشتاز است.
 
        مهندس اورنگي معاون وزير جهاد كشاورزي و رييس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداري كشور نيز از ديگر مهمانان حاضر در جلسه بود كه وي نيز ضمن تقدير از اهتمام ويژه مسئولين استان كرمانشاه نسبت به توسعه كشاورزي خاطرنشان ساخت : طي توافق صورت گرفته با مسئولين و متوليان توسعه كشاورزي ‘ مقرر گرديده است كه از سهميه اعتبارات استانهاي كم كار كاسته و به استانهاي پيشتاز افزوده گردد و از آنجا كه استان كرمانشاه رتبه اول كشور را در زمينه جذب منابع اعتباري داشته است از اين نظر افق مطلوبيب پيش روي استان است.
 
         در بخش ديگري از اين جلسه مهندس موحدنژاد عضو هيأت عامل صندوق توسعه ملي از آمادگي كامل صندوق توسعه ملي جهت برگزاري نشست با بانكهاي عامل به منظور تسريع در روند تخصيص و اجرايي شدن طرحهاي تاييد شده خبر داد.
 
        در اين جلسه همچنين توسط مدير كل جهاد كشاورزي استان گزارشي از وضعيت طرحهاي توسعه كشاورزي استان ارائه شد كه بر اساس آن 2351 پروژه تاكنون به بهره برداري رسيده ‘ 99 طرح ديگر نيز مصوب شده و همچنين كار ارسال شناسنامه تمامي طرحها در استان انجام شده است.
 
        منصوري – مديركل جهاد كشاورزي استان – همچنين از واگذاري 8100 هكتار از اراضي منابع ملي در طرح توسعه كشاورزي استان به متقاضيان خبر داد و رقم اراضي آماده واگذاري را نيز 18000 هكتار عنوان نمود.
        در اين جلسه و در پي تأكيدات و پيگيري استاندار كرمانشاه مقرر گرديد كه طي هفته ي آتي جلسه اي باحضور مديران عامل كشوري بانكهاي توسعه تعاون و سپه و دست اندركاران صندوق توسع ملي در بخش كشاورزي ؛ در تهران برگزار و راهكارهاي تسريع در اختصاص تسهيلات به متقاضيان مورد بررسي قرار گرفته و در جلسه ي بعدي طرح توسعه كشاورزي استان نتايج به دست آمده گزارش شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها