سرهنگ خنجری:

19درصد کاهش سرقت نسبت به سال قبل/ جذب پلیس افتخاری در اسلام آبادغرب/دستگیری باند سرقت/متخلفان زیر نظر دوربین های پلیس

کد خبر: 236084
|
19:06 - 1393/05/19
نسخه چاپی
19درصد کاهش سرقت نسبت به سال قبل/ جذب پلیس افتخاری در اسلام آبادغرب/دستگیری باند سرقت/متخلفان زیر نظر دوربین های پلیس
اسلام آبادخبر: فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد: کاهش ۱۹ درصدی آمار سرقت در شهرستان اسلام آباد غرب/ نصب دوربین مداربسته در نقاط شلوغ شهر/شرح کشته شدن یک فرو شنده مواد مخدر در حین عملیات دستگیری و درگیری با پلیس/بحث مبارزه با تکدی گری در شهرستان
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آبادخبر،فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ماه رمضان یکی از ماه های پر خیر و برکت بود که انصافا" مردم، اصناف و بازاریان اسلام آباد غرب در بحث جلوگیری از تظاهر به روزه خواری همکاری خوبی داشتند و اسلام آبادغرب جز یکی از شهرستان هایی است که کمترین تظاهر به روزه خواری در آن مشاهده شد.

سرهنگ قباد خنجری در ادامه با اشاره به فرا سیدن هفدهم مرداد و روز خبرنگار، گفت: ۱۷ مرداد روز شهادت خبرنگار شهيد صارمي را گرامی می داریم و برای همه تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی آرزوی موفقیت در انتشار اخبار صحیح و واقعی را آرزومندم.

وی در ادامه به عملکرد نیروی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب در طول چهار ماه گذشته اشاره کرد و افزود: امسال از طرف نیروی انتظامی کل کشور سال "تشدید مبارزه با سرقت و تشدید مبارزه با مواد مخدر" نامگذاری شده است، همکاران ما در بحث سرقت اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند هر چند بر این امر واقف هستیم که یک مورد سرقت در شهرستان آمار زیادی است و قطعا" می بایست در پی کاهش این جرائم در هر لحظه باشیم.

خنجری گفت: بحث سرقت یک پدیده امروزی نیست، پدیده سرقت همواره و در همه جوامع مشاهده شده است و خصوصا در جوامعی که با تراکم جمعیت و بافت جمعیتی پیچیده تر می باشند، پدیده سرقت افزایش خاصی دارد.

کاهش 22 درصدی سرقت در پایان سال 92 و امسال 19 درصد کاهش سرقت نسبت به سال قبل در شهرستان اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب تاکید کرد: در پایان سال گذشته در بحث سرقت در شهرستان اسلام آبادغرب، کاهش 22 درصدی داشته ایم که خوشبختانه امسال هم در طول 4 ماه گذشته با کاهش بسیار خوبی در این موضوع مواجه هستیم و نسبت به دور مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش سرقت داشته ایم و اگر اقداماتی در بحث اطلاع رسانی و مشارکت مردم انجام شود قطعا نتیجه خواهد داد.

خنجری تاکید کرد: در این شهرستان نسبت به سال قبل، 20 درصد افزایش کشفیات سرقت را داشته ایم که در مجموع می توان گفت 74 درصد از سرقت هایی که در شهرستان اتفاق می افتد، توسط پلیس آگاهی کشف می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب از متلاشی شدن یک باند سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: باندی که سرقت منازل را انجام می داد و موجب ضرب و شتم صاحبخانه ها نیز می شدند، با تیزهوشی همکاران در پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند و به چندین مورد سرقت در شهرستان اعتراف کرده اند و هچنین بخش اعظمی از اموالی که سرقت کرده بودند به صاحبانشان برگردانده شده است .

خنجری گفت: بیش از 60 درصد از سرقت هایی که در شهرستان اسلام آباد غرب صورت می گیرد، سرقت های جزیی هستند که با همکاری خوب مردم و تلاش همکاران ما در کلانتری و پاسگاه ها، پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات خوشبختانه منجر به کشف می شوند

فرمانده انتظامی این شهرستان بیان کرد: چندین مورد از جرائم هستند که موجب احساس ناامنی در سطح جامعه می شوند بعنوان مثال بحث زورگیری، شرارت، چاقوکشی، راهزنی، آدم ربایی، سرقت های مسلحانه، سرقت های خشنی هستند که در جامعه اتفاق می افتد و بر احساس ناامنی مردم قطعا" تاثیرگذار است که خوشبختانه چنین مواردی در شهرستان در طول سالجاری نداشته ایم.
 
وی اشاره کرد: فقط در 2 ماه گذشته یک مورد چاقوکشی توسط افراد اراذل و اوباش مشاهده شده که آن هم تحت کنترل پلیس بوده و با پیگیری و تعقیب های پلیس 2متخلف متواری شده در یک روز معین یکی در شمال کشور و یکی در جنوب کشور همزمان دستگیر شده و جهت مجازات تحویل مقامات قضائی شده اند.

نصب دوربین مداربسته در نقاط شلوغ اسلام آبادغرب


فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب در مورد نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهرستان، گفت: چهار دستگاه دوربین مداربسته به صورت سیار در نقاط پر جمعیت شهرستان مستقر شده که  این اقدامی بسیار خوب در مورد کاهش جرائم است و در جاهایی که دوربین مداربسته نصب شده، خوشبختانه یک مورد سرقت هم صورت نگرفته است.
 
بحث مبارزه با تکدی گری

وی در بحث تکدی گری در سطح شهرستان نیز گفت: مردم اسلام آباد غرب مردمانی دلسوز و عاطفی هستند، متکدیان که در شهرستان اسلام آباد هستند تقریبا از دیگر شهرهای کشور آمده اند و هیچکدام مربوط به این شهرستان نمی باشند و مردم به خاطر همین بحث عاطفی به آن ها کمک می کنند که در این جا از مردم عزیز درخواست داریم خیرات و نذوراتی که دارند به  سازمان هایی مرتبط  تحویل دهند.

خنجری تاکید کرد: در طول این مدت با همکاری بهزیستی و شهرداری اسلام آبادغرب، 11 نفر از متکدیان در سطح این شهر جمع آوری شده و به اردوگاه چشمه سفید کرمانشاه تحویل گردیده اند.
جذب پلیس افتخاری در اسلام آبادغرب

وی در خصوص جذب پلیس افتخاری در شهرستان اسلام آباد غرب، گفت: بحث پلیس افتخاری ایده جدیدی است و سهمیه ای که از طریق استان به ما داده شد، خوشتبختانه با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و اطمینان داریم با این اقدامات، مردم در مقابل عمل خلاف دیگران بی تفاوت نیستند.

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب اظهار داشت: جذب پلیس افتخاری نقطه عطفی است برای حرکت مردم به سمت مشارکت عمومی در بحث امنیت است.


وی با اشاره به اینکه امنیت جمعی تنها با نیروی انتظامی امکان پذیر نیست، افزود: تجربه نشان داده است که هر زمانی که مردم همراهی کردند و مشارکت داشته اند در بحث امنیت کارنامه موفقی داشته ایم.

وی به شرابط جذب پلیس افتخاری اشاره داشت و بیان کرد: شرایط جذب پلیس افتخاری؛  شامل داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، تایید صلاحیت های امنیتی و مکتبی،کسب موفقیت در دوره های آموزشی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سابقه شرارت، پایبندی به قانون، نظم و انظباط ، داشتن حداقل 18 سال سن و حداکثر 60 سال سن می باشد.

خنجری تاکید کرد: اولویت پلیس افتخاری با بسیجیان، بازنشتگان نیرو های مسلح ، ایثارگران، خانواده های معظم شهداء، فرزندان کارکنان و بازنشستگان ناجا، اعضای پیشکسوتان جهاد و ... می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از امتیازات به پلیس افتخاری داده می شود، گفت: بی شک مشارکت مردم در حفظ امنیت می توان ضامن آینده ای مطمئن و استاندارد برای این شهرستان باشد.

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب در پاسخ به خبرنگاران در خصوص اینکه آیا در شهرستان اسلام آبادغرب، پلیس "فتا" فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر کارکنان پلیس فتا در سراسر کشور فقط در مراکز استان ها حضور ثابت دارند، ولی مقرر شده است که از پلیس های افتخاری که جذب کردیم، تعدادی در پلیس های تخصصی مثل راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و حتی پلیس فتا بکار بگیریم.

وی تاکید کرد: هنوز در خصوص راه اندازی پلیس فتا در شهرستان اسلام آبادغرب به ما ابلاغی نشده است، اگر چنانچه موردی در خصوص جرائم اینترنتی داشته باشیم، قطعا همکاران ما در پلیس آگاهی این شهرستان رسیدگی می کنند.
 
مصوب نمودن اختصاص زمین کلانتری در مسکن مهر شرف آباد در سفر اخیر استاندار به شهرستان
 
سرهنگ خنجری با انتقاد از اینکه در ساخت شهرک های جدید جای کلانتری و پاسگاه پیش بینی نمی شود گفت: خوشبختانه در سفر اخیر استاندار به شهرستان مصوب گردیده که زمین برای نیروانتظامی در مسکن مهر شرف آباد اختصاص داده شود و با پیگیری فرماندار در حال سیر مراحل اداری است.

شرح کشته شدن یک فرو شنده مواد مخدر در حین عملیات دستگیری و درگیری با پلیس
 
فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب در پاسخ به خبرنگار اسلام آبادخبر در خصوص کشته شدن یک فروشنده مواد مخدر در هنگام درگیری با پلیس مواد مخدر در شهرستان اسلام آبادغرب، گفت:پلیس دوست ندارد هیچ انسانی کشته شود و مرگ یک انسان حتی افردا متخلف برای ما خوشایند نیست و فرد متخلف باید دستگیر شود و تحویل دستگاه قضائی شود و مجازات خودش را طی نماید.
وی افزود: در مورد حادثه کشته شدن فروشنده مواد مخدر هم همکاران ما با حکم قانونی برای دستگیری فرد مورد نظر در یکی از محله های اسلام آباد مراجعه نمودند ولی با فحاشی و درگیری فرد و خانواده اش مواجه می شوند، وقتی شخص خاطی قاطعیت مامورین را جهت دستگیری مشاهد می کند با سلاح سرد چاقو به مامورین ما حمله می کند و در آنجا پلیس هم مجبور به استفاده از قانون بکارگیری سلاح می شود و متاسفانه در جو متشنج و پر از استرس درگیری گلوله به بالا تنه فرد خاطی برخورد می کند که منجر به مرگ وی می شود.
 
 
 
انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب