اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی در ۱۳ بقعه متبرکه استان کرمانشاه

کد خبر: 22992
|
08:38 - 1392/03/27
نسخه چاپی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح تابستانه نشاط معنوی از ۱۰ تیر ماه سال جاری به مدت دو ماه شروع و تا ۲۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش اسلام آباد خبر به نقل ازمرصاد، حجت الاسلام حسینی اراکی صبح دیروز در نشست خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با قدردانی از حضور حداکثری مردم ایران و استان کرمانشاه در انتخابات ۲۴ خردادماه اظهار داشت: این حضور خاری بر چشم دشمنان نظام  و لبیکی دوباره به مقام معظم رهبری بود.

برگزاری طرح تابستانه نشاط معنوی در ۱۳ بقعه متبرکه استان کرمانشاه

حجت الاسلام اراکی با تشریح جزئیات طرح تابستانه نشاط معنوی گفت: این طرح در ۱۳ بقعه متبرکه استان کرمانشاه اجرا خواهد شد و امیدوارم برنامه ریزی ها و اهداف ترسیم شده این طر به خوبی محقق شود.

وی افزود: در کرمانشاه بقعه سیده فاطمه و مسجد صاحب الزمان (عج)، در سرپل ذهاب حرم احمد ابن اسحاق (ع)، در سنقر امام زاده احمد و امام زاده محمود دهستان آگاه، در کنگاور امام زاده ابراهیم و امام زاده باقر (ع)  گودین، در صحنه امام زاده بابا ولی الدین (ع)، در هرسین امام زاده مهدی (ع)، در بیستون امامزاده باقر (ع)، در اسلام آباد غرب امام زاده قاضی الکیا (ع)، در پاوه بقعه سید محمد اصفهانی و بقعه سید عبدالله حجیج (ع) میزبان برگزاری  طرح نشاط معنوی خواهند بود.

حسینی از فعالیت  ۱۳ روحانی و ۱۰ دانشجو به عنوان مبلغ در این طرح خبر داد و مخاطبین آن را دختران و پسران مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با متون آموزشی متناسب اعلام کرد.

مدیر کل اقاف و امور خیریه استان گفت: برنامه های فرهنگی، علمی و آموزشی خوبی پیش بینی شده  و چون از محل موقوفات استان انجام می شود برای عموم مردم صد درصد رایگان خواهد بود. این طرح سال چهارمی است که در کرمانشاه برگزار می شود و با استقبال خوبی همراه بوده است.

اعزام یک صد مبلغ روحانی در ماه مبارک رمضان به سراسر استان

حسینی اراکی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ۱۰۰ مبلغ روحانی به ۲۴ بقعه متبرکه اعزام خواهند شد و تلاوت قاری مصری، جشن میلاد امام مجتبی (ع)، جزء خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه، برنامه ویژه شب های قدر، تفسیر قرآن کریم با هماهنگی ائمه جمعه، مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان، شرکت در راه پیمایی روز قدس و برگزاری جشن عید فطر از اهم برنامه های ادراه اوقاف استان در این ماه است.

وی افزود: درایام شعبانیه  با همکاری بنیاد مهدی موعود (عج) جشن بزرگی برگزار و در مناطق محروم استان در پنج شب در پنج مسجد، ده هزار نفر اطعام خواهند شد.

۱۳ موقوفه جدید در سال جاری

وی با اشاره به موقوفات جدید استان گفت: از فروردین ماه تا اردیبهشت ماه سال جاری ۹ وقف جدید را داشتیم و از ادردیبهشت تا کنون نیز ۴ مورد وقف دیکر به ثبت رسیده است. در پاوه برادر ان باقری هزار و ۸۵۷ متر زمین به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان برای ساخت مسجد در روستای آهنگران وقف کردند و در روانسر نیز آثای عبدالفادر ویس مرادی زمینی به ارزش ۵۰ میلیون تومان را وقف کرده است، همچنین آقایان براتی و محمدی صد متر زمین در روستا ییزالو جهت ساخت پارکینگ وقف کرده اند.

پیشرفت ۵۰ درصدی گسترش حرم احمد بن اسحاق

میر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تشریح اقدامات  عمرانی این اداره کل،  گفت: کار اجرایی حرم مطهر امام زاده  ابراهیم (ع) آغاز شده و قرار است که ۷۵ روزه کار به پایان برسد.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی فاز دوم پروژه گسترش حرم احمد ابن اسحاق (ع) ۵۹ خبر داد.

حسینی اراکی با اشاره به برنامه های فرهنگی  اداره اوقاف استان اظهار داشت: برگزاری محفل انس با قرآن، خرید کتاب از محل نیت واقفین، توزیع  هفت هزار جلد ادعیه و مفاتیح در بقاع متبرکه و ۶ هزار جلد قرآن کریم و مفاتیح برای مساجد، اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۴ بقعه مبارکه، مسابقه کتابخوانی صراط، راه اندازی مراکز فرهنگی صحنه و سرپل ذهاب و تلاش برای راه اندازی مرکز تخصصی قرآن کریم در کرمانشاه از اهم برنامه های فرهنگی این اداره کل بوده است.

حسینی در پایان از احداث درمانگاه ویژه دارو و درمان خبر داد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد