حمله ارتش سوریه به شورشیان در حلب

کد خبر: 21864
|
13:42 - 1392/03/23
نسخه چاپی
اين حمله، هم زمان با عمليات پاکسازي ارتش سوريه در این شهر انجام داد.

به گزارش پرس تي‌وي، نيروهاي دولتي سوريه به شورشيان مورد حمايت خارجيان در نزديکي فرودگاه بين‌المللي حلب حمله کرده‌اند.
 
اين حمله، هم زمان با عمليات پاکسازي ارتش سوريه در این شهر انجام داد.
 
بنابر اين گزارش، در پي حمله نيروهاي ارتش سوريه در روز پنجشنبه(۲۳ خرداد) شورشيان نيروهاي خود را به کمربند شمالي شهر حلب انتقال دادند.
 
اين حمله يک روز پس از آن انجام شد که ارتش سوريه از پيشرفت‌هاي قابل توجه نيروهاي ارتش در حلب خبر داد.
 
دمشق،همچنين گزارش‌ها درباره اين که تروريست‌هاي جبهه النصره کنترل ‌بخش‌هايي از پايگاه نظامي «مينغ» در حلب را در اختيار گرفته‌اند، رد کرد.
 
نيروهاي ارتش سوريه همچنين چهار فرمانده شورشي را در حومه «حرستا» و «دوما» از پاي درآوردند.
 
ارتش سوريه همچنين اعلام کرد، هلي‌کوپترهاي ارتش گروهي از شورشيان را که قصد عبور از مرز به روستاي «عرسل» لبنان داشتند، هدف قرار دادند.
 
نيروهاي ارتش سوريه در ۱۲ ژوئن حدود ۱۲۰ فرد مسلح را در نزديکي حلب از پاي در آوردند. نيروهاي دولتي سوريه همچنين کنترل منطقه «کفر حمرا »در حومه دمشق را از شورشيان بازپس گرفتند. نيروهاي ارتش سوريه پس از درگيري‌هاي سنگين با شورشيان مورد حمايت خارجيان اين منطقه را آزاد ساختند.
 
اين پيروزي اخير چند روز پس از آن انجام شد که نيروهاي ارتش سوريه شهر راهبردي قصير را بازپس گرفتند. ارتش سوريه پس از آزادي قصير متعهد شد تا به شورشيان مورد حمايت خارجيان در سراسر اين کشور پاسخ کوبنده‌اي دهد.
 
تلويزيون دولتي سوريه در ۱۵ خرداد( ۵ ژوئن) گزارش داد، نيروهاي دولتي اين کشور پس از هفته‌ها مبارزه با شورشيان، کنترل کامل شهر راهبردي قصير را بازپس گرفتند. نيروهاي دولتي سوريه با حمايت نيروهاي جنبش حزب الله اين شهر را آزاد کردند.
 
سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ ميلادي صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
 
منبع:تابناک

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد