میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار اسلام آبادخبر:

خسارت سرمازدگی به ۱۰۵۰ هکتار از زمین های زراعی و باغات اسلام آباد غرب

کد خبر: 166496
|
11:10 - 1393/01/17
نسخه چاپی
خسارت سرمازدگی به ۱۰۵۰ هکتار از زمین های زراعی و باغات اسلام آباد غرب
اسلام آبادخبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: متاسفانه سرما در اسلام‌آباد غرب سبب از بین رفتن ۳۰۰ هکتار باغ گردو، ۱۵۰ هکتار باغ هسته‌داران و بروز خسارت ۴۰ تا ۶۰ درصدی به ۶۰۰ هکتار چغندر شده است.
اکبر میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار اسلام آبادخبر، اظهار کرد: متاسفانه افراد سودجو در سطح منطقه اقدام به فروش سموم کشاورزی با قیمتی پایین‌تر از قیمت فروشگاه‌های مجاز می‌کنند که احتمال تقلبی بودن این سموم بسیار است که از کشاورزان می‌خواهیم سموم مورد نظر خود را تنها از مراکز مورد تائید خریداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: جهاد کشاورزی با استفاده از در اختیار قرار دادن منابع آموزشی  نظیر بروشور و لوح فشرده در زمینه‌های پرواربندی، مبارزه با علف‌های هرز، شیلات و غیره به مروجین در روستاها آموزش‌های لازم را به کشاورزان و دامداران می‌دهد.

وی با بیان اینکه مروجین بطور معمول ار بین افرادی انتخاب می‌شوند که دارای سواد مناسب، توصیه‌پذیرو نوگرا هستند، گفت: این افراد به عنوان یک همکار نیمه رسمی با این اداره فعالیت دارند و در موارد ضروری اطلاع‌رسانی لازم از طریق سامانه پیامکی به آنها صورت می‌گیرد.

میرزایی تصریح کرد: با تلاش همکاران مبارزه با سن در برخی از مناطق و همچنین مبارزه با علف هرز باریک برگ که شبیه گندم است صورت گرفته و اطلاع‌رسانی در موارد خاص نیز توسط خودروهای این اداره با حضور در روستاها صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آباد غرب تاکید کرد: آفت سن براساس دمای منطقه رشد می‌کند و مبارزه با آن نیازمند رسیدن این افت به یک حد تراکم مبارزه است لذا در مناطق کوهستانی مبارزه با این آفت هنوز شروع نشده و در موقع لزوم مبارزه با این آفت در مناطق سردسیر نیز آغاز می‌شود.

میرزایی با اشاره به اینکه خوشبخانه سرما به مزارع گندم خسارتی وارد نکرده است بیان کرد: براساس اعلام هواشناسی دمای هوا در سردترین روز هفته اخیر به منفی دو درجه رسید که متاسفانه این سرما باعث از بین رفتن 300 هکتار باغ گردو، 150 هکتار باغ هسته‌داران و بروز خسارت 40 تا 60 درصدی به 600 هکتار چغندر شده است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با سن مادر و علف هرز رتبه نخست را در استان داشته‌ایم، افزود: مهمترین موضوع پیش روی ما مبارزه با علف هرز و سن مادر است که تا کنون 12هزار هکتار مبارزه با سن مادر و 14هزار هکتار مبارزه با علف هرز انجام شده و این روند ادامه دارد لذا از مردم تقاضا داریم هرچه زودتر برای خرید سموم به مراکز مجاز عرضه سموم مراجعه کنند.

انتهای پیام /
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها