حجت الاسلام جوادی فر/

مفهوم اقتصاد مقاومتی بی نیازی از دشمن است

کد خبر: 162491
|
09:33 - 1393/01/01
نسخه چاپی
مفهوم اقتصاد مقاومتی بی نیازی از دشمن است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اسلام آباد غرب گفت: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که اوضاع اقتصادی کشور را بگونه ای ساماندهی نمائیم که خود را از دشمن بی نیاز کنیم.
حجت‌الاسلام قاسم جوادی‌فر در گفت‌وگو با اسلام آباد خبر، معنای صرفه‌جویی را اصلاح الگوی مصرف برابر دیدگاه اسلام برشمرد و اظهار کرد: اسراف نقطه مقابل صرفه‌جویی است و یکی از موارد اسراف در کشور مسئله استفاده از برق است و بسیاری از مردم، ادارات و نهادهای دولتی صرفه‌جویی در مصرف برق را رعایت نمی‌کنند.

وی گفت: دین اسلام حتی به ما اجازه نداده که از اموال شخصی هر طوری که خواستیم استفاده کنیم بلکه ملاک و معیاری برای استفاده  قرار داده و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید "کسانی که چون خرج می‌کنند اسراف نکنند و بخل نورزند و میان این دو معتدل باشند".
 


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اسلام‌آباد غرب در مورد تاکید رهبر انقلاب در باب اقتصاد مقاوتی گفت: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که  اوضاع اقتصادی کشور را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که خود را از دشمن بی‌نیاز کنیم.

حجت‌الاسلام جوادی‌فر با بیان اینکه امروزه قدرت نظامی ما موجب هراس دشمن شده گفت: باید با مجاهدت و تلاش اقتدار اقتصادی را به گونه‌ای بدست آوریم که اقتصاد ما نیز موجب واهمه دشمن شود.

وی تصریح کرد: شرط رسیدن به اقتدار اقتصادی از دیدگاه مقام معظم رهبری داشتن روحیه جهادی است چرا که ایشان  فرمودند "ملت ما از اول انقلاب تا امروز در هرجایی که با روحیه جهادی وارد میدان شده پیش رفته، این را ما در دفاع مقدس دیدیم،در جهاد سازندگی دیدیم،در حرکت علمی دیدیم، مشاهده می‌کنیم اگر ما در بخش‌های گوناگون روحیه جهادی داشته باشیم یعنی کار را برای خدا با جدیت و به صورت خستگی‌ناپذیر انجام دهیم بدون شک این حرکت پیش خواهد رفت".

حجت‌الاسلام جوادی‌فر الزامات تحقق حماسه اقتصادی را شکل‌گیری عدالت اجتماعی و مبارزه با فقر،کار آفرینی، صرفه‌جویی،تعهد و وجدان‌کاری،حمایت از تولید داخلی، پایبندی مردم ایران به استفاده از کالای داخلی به جای کالای خارجی و امنیت و آرامش جهت سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد