سرهنگ خنجری:

پلیس و نیروی انتظامی مخالف شادی و نشاط در جامعه نیست/ لزوم برخورد جدی با مخلان امنیت

کد خبر: 162489
|
09:29 - 1393/01/01
نسخه چاپی
پلیس و نیروی انتظامی مخالف شادی و نشاط در جامعه نیست/ لزوم برخورد جدی با مخلان امنیت
فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: پلیس و نیروی انتظامی به هیچ عنوان مخالف شادی و نشاط جامعه نیست بلکه معتقد است که نشاط و شادی از نشانه ها و علائم جامعه سالم است اما این موضوع نباید به گونه ای باشد که جان مردم و همشهریان را به مخاطره بیاندازد.
به گزارش اسلام آباد خبر، سرهنگ قباد خنجری در نشست خبری تمهیدات پلیس برای ایام پایانی سال، با تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: چهارشنبه آخر سال یک رسم دیرینه در ایران است که مردم پلیدی‌ها را با آب شستشو می‌دادند و آن پلیدی‌هایی را که با آب پاک نمی‌شد از طریق آتش پاک می‌کردند.

فرمانده انتظامی اسلام‌آباد غرب بیان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر در این رسم دیرینه یک انحراف رخ داده و برخی افراد با استفاده از مواد محترقه خطرناک و آتش‌زا سبب بروز اتفاقات ناگواری می‌شوند که همین موضوع موجب شده تا فضای نشاط و شادی به فضای غم و اندوه تبدیل شود.

سرهنگ خنجری گفت: پلیس به هیچ عنوان مخالف شادی مردم نیست و معتقدیم جامعه‌ای که شاد باشد بدور از هرگونه آسیب‌های اجتماعی است اما نباید در قبال این شادی امنیت مردم به خطر بیافتد چرا که در سال‌های گذشته در کشور در چهارشنبه آخر سال برای بسیاری از خانم‌های باردار مشکل بوجود آمده و برخی از منازل نیز تخریب شده است.

وی با بیان اینکه امسال در اسلام‌آباد غرب دو جشن بزرگ با حضور جوانان در سطح شهرستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: پلیس در کنار مردم به آنها کمک خواهد کرد تا شادی آنها فراهم شده و سال خوبی را پیش‌رو داشته باشند اما از مردم می‌خواهیم که در ایجاد جو نشاط، جوانان خود را کنترل کنند.

فرمانده انتظامی اسلام‌آباد غرب تاکید کرد: اگر کسی در نظم عمومی اخلال کند و از مواد محترقه ناهنجار استفاده کنند پلیس قاطعانه با او برخورد ‌و از ابتدای اسفند ماه نیز برنامه‌ریزی لازم جهت برخورد با فروشندگان مواد محترقه صورت گرفته است.

سرهنگ خنجری با بیان اینکه امسال گفتمان نیروی انتظامی امنیت، سلامت و نشاط است اظهار کرد: مردم باید امنیت را محله محور تامین کنند و همکاران ما نیز در مراسم چهارشنبه آخر سال حضور پررنگی در محلات دارند و با عاملان ناهنجاری‌ها برخورد می‌کنند.

وی گفت: همانند سال‌های گذشته امسال نیز همکاری و همدلی بین نیروهای بسیج و انتظامی برای تامین امنیت کامل مراسم چهارشنبه آخر سال وجود دارد البته سعی داریم که با همکاری مردم شادی و امنیت آنها را فراهم کنیم و بسیج نیز به عنوان نیروی مردمی در کنار پلیس است.

وی از مردم خواست تا از فرزندان خود مراقبت کرده و گفت: اعتبارات ما باید خرج صرف زیباسازی شهر شود نه اینکه موجب شویم که این اعتبارات در راه ترمیم مناطق آسیب دیده خرج شود.

فرمانده انتظامی اسلام‌آباد غرب تصریح کرد: می‌توان در نقاط مختلف شهر مناطقی را تحت کنترل برای اجرای مراسم در نظر گرفت هر چند که این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری گسترده مردم با نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های فرهنگی است.

خنجری در مورد تمهیدات پلیس برای پیشگیری از سرقت منازل در ایام تعطیلات نوروزی با بیان اینکه شهرستان اسلام‌آباد غرب امسال با کاهش 23درصدی سرقت روبرو بوده گقت: کار نیروی انتظامی در ایام تعطیل بیشتر می‌شود به همین دلیل تعدادی نیروی کمکی از مراکز آموزشی برای تامین امنیت ایام تعطیل درخواست شده است.

وی گفت: امسال سه چادر نوروزی پلیس در شهر اسلام‌آباد غرب و یک چادر در شهر حمیل برای کمک به مسافران و تامین امنیت  تفرجگاه‌ها برپا می‌شود.

فرمانده انتظامی اسلام‌آباد غرب تاکید کرد: امنیت بدون حضور مردم پایدار نیست و مردم با یکسری از اقدامات تامینی و امنیتی می‌توانند نقش خوبی را در ایجاد امنیت ایفا کنند.

سپردن منازل به افراد مطمئن در هنگام سفر، اطمینان از ایمنی محل زندگی و تماس با پلیس در صورت مشاهده افراد مشکوک در محلات از جمله توصیه‌های ‌سرهنگ خنجری به خانواده‌ها بود.
Share
 
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب