رئیس دادگستری اسلام‌آباد غرب:

تکمیل زندان اسلام آباد غرب در حل مسائل سیستم قضائی تاثیرگذار است

کد خبر: 156769
|
19:05 - 1392/12/16
نسخه چاپی
تکمیل  زندان اسلام آباد غرب در حل مسائل سیستم قضائی تاثیرگذار است
رئیس دادگستری اسلام‌آباد غرب گفت: تکمیل پروژه زندان اسلام‌آباد غرب که عملیات اجرایی آن از سال ۷۹ کلید خورده می‌تواند نقش موثری در کاهش مشکلات و حل مسائل سیستم قضائی این شهرستان داشته باشد.
علی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار اسلام آباد خبر، با اشاره به مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به کرمانشاه اظهار کرد: تکمیل پروژه زندان اسلام‌آباد غرب که 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد می‌تواند نقش موثری در کاهش مشکلات سیستم قضائی شهرستان داشته باشد.

رئیس دادگستری اسلام‌آباد غرب افزود: مرجع قضائی اسلام‌آباد غرب با یک شعبه دادگاه کیفری استان، یک شعبه دادگاه انقلاب، دو شعبه دادگاه جزایی و چهار شعبه دادگاه حقوقی در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

امیری گفت: دادگستری اسلام‌آباد غرب در بخش دادسرا یک شعبه بازپرسی، چهار شعبه دادیاری و شعب سرپرستی، نیابت، اظهار نظر و هشت شعبه شورای حل اختلاف افتخار خدمت به شهروندان اسلام‌آبادی را دارد.

وی افزود: امسال به 19هزار و 817 فقره پرونده قضائی در این شهرستان رسیدگی شده که 20هزار و 31 فقره پرونده نیز مختومه شده‌اند و متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های جزائی 62 روز و میانگین رسیدگی به پرونده‌های حقوقی 77 روز است که پرونده‌های حقوقی روند رو به کاهشی داشته است.

امیری بیان کرد: نقش اداره بهداشت در اعلام کردن اقدام علیه بهداشت مراکز قلیان‌کشی و برخورد دادستانی و نیروی انتظامی با این اماکن، برخورد با عرضه‌کنندگان تجهیزات ماهواره، لوح‌های فشرده غیرمجاز و مواد مخدر و دستگیری اغلب قاچاقچیان مواد مخدر متواری مهمترین اقدامات قضائی شهرستان اسلام‌آباد غرب در امسال بوده است.

رئیس دادگستری اسلام‌آباد غرب، ارائه برنامه‌های آموزشی پیشگیرانه را نیز در کاهش جرائم و کاهش پرونده‌های قضائی موثر دانست و گفت: با نگاه جامع‌شناسی و جرم‌شناسی به آمار پرونده‌های مطروحه 326 فقره طلاق، 808 سرقت، 8 فقره قتل با وجود کاهش در سال 92 سبب احساس ناآرامی در برخی از شهروندان شده اما مصرف مواد مخدر، سست شدن بنیان اعتقادی خانواده‌ها و بیکاری عامل اصلی طرح پرونده‌ها است.

امیری جمعیت بالای زندانیان و موقعیت نامناسب زندان و فقدان بند نسوان را عواملی دانست که سبب افزایش مدت زمان دادرسی و بروز مشکلات برای خانواده متهمان و محکومان شده است.

امیری تکمیل دادسرای در حال احداث در اسلام‌آباد غرب را از نیازهای تشکیلات قضائی این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: برخورد با متخلفان از اولویت‌های اساسی دستگاه قضا در کشور است که ما نیز در این زمینه با تمام توان در تلاش هستیم که اگر کمبود اعتبارات و مشکلات مزبور مرتفع شود بهتر می‌توان در این زمینه کار کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها