حجت‌الاسلام ابطحی در آخرین گفت‌وگوی خود با اسلام آبادخبر:

فرهنگ دینی در اسلام آباد غرب پیشرفت خوبی داشته است / مراسم تودیع امام جمعه اسلام آباد غرب پنجشنبه، پانزدهم اسفند در تالار شهرداری

کد خبر: 156768
|
18:59 - 1392/12/16
نسخه چاپی
فرهنگ دینی در اسلام آباد غرب پیشرفت خوبی داشته است / مراسم تودیع امام جمعه اسلام آباد غرب پنجشنبه، پانزدهم اسفند در تالار شهرداری
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: برنامه‌های فرهنگی و به تبع آن فرهنگ دینی در شهرستان اسلام‌آباد غرب پیشرفت خوبی داشته هر چند که جای کار بیشتر نیز وجود دارد.
حجت‌الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی ، در آخرین گفت‌وگوی خود با خبرنگار اسلام آبادخبر اظهار کرد: متاسفانه در شهر اسلام‌آباد غرب در پاره ای از اوقات سیاست‌زدگی بیش از سیاست دیده می‌شود و این موضوع در شان مردم فهیم این منطقه نیست.
امام جمعه اسلام‌آباد غرب افزود: سیاست به معنای تدبیر است اما در سیاست‌زدگی انسان مجبور به بعضی از طرفداری‌ها می‌شود که نه برای دین موثر است و نه برای دنیا و هیچ دردی را از جامعه دوا نمی‌کند.
وی گفت: در برخی از انتخابات‌ها و به تبع آن رای‌ها هیچ شایستگی لحاظ نمی‌شود و تنها قوم و قبیله مطرح است و وقتی افراد لایق راس کار نیایند بطور قطع اجتماع ضرر کرده و این سیاست‌زدگی است.
حجت‌الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی خاطرنشان کرد: با باز شدن دید مردم به یقین این مسائل از میان خواهد رفت ولی نیاز به کار فرهنگی بیشتر نیز در این زمینه احساس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌های ائمه جمعه کمک به ترویج و توجه به اقدامات فرهنگی است گفت: هر شخصی که بخواهد بعنوان امام جمعه در شهرستان اسلام‌آباد غرب فعالیت داشته باشد لازم است کارهای فرهنگی را با جدیت بیشتری دنبال نماید.
امام جمعه اسلام‌آباد غرب بالاترین امتیاز مردم اسلام‌آباد را محبت، مهمان‌نوازی و داشتن روحیه اصیل ایرانی عنوان کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی که در دوران تصدی مسئولیت بنده بعنوان امام جمعه اجرا شده تا صد در صد جوابگو بوده که گواه این مدعا برچیده شدن علامات فلزی در مراسمات عزاداری ائمه (ع) است.
حجت‌الاسلام ابطحی تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی و به تبع آن فرهنگ دینی در شهرستان اسلام‌آباد غرب پیشرفت خوبی داشته و اهمیت به نماز در حال افزایش است هر چند که جای کار بیشتر نیز وجود دارد.
وی برنامه کشوری تلاوت نور را از جمله برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: در راستای این برنامه پس از نماز مغرب و عشاء یک صفحه از قرآن توسط نمازگزان تلاوت می‌شود که تاکنون بر همین اساس یک ختم قرآن انجام شده و در دور بعدی نیز تا حدود صفحه 420 قرآن کریم تلاوت شده است.
امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: وجود روحیه بسیجی در میان آحاد مردم باعث رشد روزافزون نظام اسلامی شده و این روحیه تضمین کننده استحکام نظام است و بصیرت، شجاعت و آماده بکار بودن برای دفاع از کیان اسلامی عمده ویژگی‌های افراد با روحیه بسیجی است.
وی گفت: تاکنون در مورد فرد جایگزین خود اطلاع دقیقی ندارم هر چند که افرادی مطرح هستند اما هیچ‌کدام قطعی نشده و باید عرض کنم که دورانی را که در اسلام‌آباد بودم یکی از ارزنده‌ترین یادگاری‌های زندگی‌ام است.
حجت‌الاسلام ابطحی تصریح کرد: تا زمانی که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصمیم جدیدی را در مورد بنده اتخاذ نماید در حوزه علمیه قم خدمتگذاری خواهم کرد.
مراسم تودیع امام جمعه اسلام‌آباد غرب پنجشنبه، پانزدهم اسفند در تالار شهرداری این شهرستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام /

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب