حجت الاسلام جاسمی در گفتگو با اسلام آبادخبر/

پس از 3 سال توقف،کار بازساری بقعه مطهر امامزاده علی اکبر (ع) از سرگرفته شد

کد خبر: 124420
|
23:31 - 1392/11/02
نسخه چاپی
پس از 3 سال توقف،کار بازساری بقعه مطهر امامزاده علی اکبر (ع)  از سرگرفته شد
اسلام آبادخبر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: سرانجام باهمت و تلاش اداره اوقاف شهرستان اسلام آبادغرب پس از 3 سال توقف کاربازساری بقعه مطهر امامزاده علی اکبر (ع) از سرگرفته شد.

حجت الاسلام جاسمی در گفتگو با خبرنگار اسلام آبادخبر اظهار داشت:سرانجام باهمت و تلاش اداره اوقاف شهرستان اسلام آبادغرب پس از 3 سال توقف ، کاربازساری بقعه مطهر امامزاده علی اکبر (ع) از سرگرفته شد.

 

حجت الاسلام جاسمی در ادامه گفت: از سرگیری مجدد عملیات بازسازیبقعه مطهر امامزاده علی اکبر (ع) با اعتبار اولیه 200 میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه صورت پذیرفت.

جاسمی افزود: کار بتون ریزی فنداسیون انجام شده و با نظارت و پیگیری اداره اوقاف اسلام آباد و تلاش بی دریغ پیمانکار پروژه آقای مهندس باقری که جای تقدیر دارد، در نظر داریم انشاءالله تا نوروز 93 تکمیل سقف پروژه را به انجام برسانیم .

 

 

رئیس اداره اوقاف اسلام آبادغرب در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر گفت: از 3 سال پیش بعلت نبودن اعتبار عملیات ساخت پروژه متوقف شده بود و البته می توان گفت به نوعی در این 3 سال مورد بی مهری مسئولین شهرستان و استان قرار گرفته است .

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب همچنین در خصوص توجه مسولین ذیربط خصوصا"اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد:

 

بنای امامزاده علی اکبر (ع) یکی از صدها بنای مذهبی استان کرمانشاه است که در روستای بدره ای شهرستان اسلام آباد غرب قرار دارد با این تفاوت که امامزاده علی اکبر (ع) یکی از امامزاده های شاخص شهرستان اسلام آبادغرب می باشد.

 

وی افزود استان کرمانشاه به واسطه عوامل بسیاری هم چون قرار گرفتن در مسیر شاهراه عتبات عالیات از قدیم الایام بناهای مذهبی بسیاری را داشته و این بناها نیز مورد تکریم و احترام مردم و زائران عتبات عالیات قرار گرفته است و نه تنها مردم بومی شهرستان بلکه مسافرانی که از این شاهراه میگذرند به زیارت اینبقعه متبرکه می شتابند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: با توجه به مقام شامخ این امام زاده عزیز و موقعیت و پتانسیل بالای گردشگریاین بقعه متبرکهانتطار است کلیه مسئولین محلی و استانی خصوصا"اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنایت ویژه ای به امر بازسازی و مساعدت در تسریع امور مربوطه را داشته باشند تا عقب افتادگی 3 ساله این بنا جبران شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب