فرمانده تیپ 181زرهی ارتش در گفتگو با اسلام آباد خبر:

ارتفاعات میمک برای صدام رستم ایران بود

کد خبر: 119480
|
20:04 - 1392/10/22
نسخه چاپی
ارتفاعات میمک برای صدام رستم ایران بود
اسلام آباد خبر:سرهنگ سامانی گفت:صدام ملعون اعتقاد داشت که ارتفاعات میمک شمشیر پیروزی است و زمانی که رژیم بعثی ارتفاعات میمک را تصرف کرد صدام گفت شمشیر پیروزی دست ما است و ما رستم ایران را کشتیم.
سرهنگ علی سامانی درگفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر بیان داشت: عملیات میمک که امروز با نام عملیات ضربت ذوالفقار آن را گرامی میداریم در تاریخ 19 دی ماه 59 که حدود 110 روز از جنگ می گذشت و صدام  هنوز حال هوای پیروزی در سر داشت توسط رزمندگان تیپ 81 ارتش جمهوری اسلامی ایران طرح ریزی شد و علی رغم باور های ذهنی غلط ارتش بعثی موفقیت آمیز طراحی شد.

فرمانده تیپ مستقل 181 زرهی سرلشکر شهید سلیمی گفت:بدلیل وجود فاصله  150 کیلومتر ارتفاعات میمک با بغداد و دید مناسب بر روی محور های مواصلاتی شهر مهران این ارتفاعات از اهمیت بالائی برخوردار بود.

وی گفت:صدام ملعون اعتقاد داشت که ارتفاعات میمک شمشیر پیروزی است و زمانی که رژیم بعثی ارتفاعات میمک را تصرف کرد صدام گفت شمشیر پیروزی دست ما است و ما رستم ایران را کشتیم.

سرهنگ علی سامانی افزود:رزمندگان ما در 19 دی 59 که مصادف با قیام خونین مردم  قم  بود با همکاری عشایر منطقه طعم تلخ شکست را به صدام چشاندند.

وی افزود:لازم است که در گرامیداشت این عملیات عملیات از نقش پررنگ حجت الاسلام حیدری امام جمعه فقید استان ایلام و نقش آفرینی های هوانیروز قهرمان که در تمامی عرصه ها خیلی خوب درخشیدند یاد کنیم.

سامانی خاطرنشان کرد:در این عملیات ارتش جمهوری اسلامی قریب 100 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها