حجت الاسلام جوادی فر در گفتگو با اسلام آباد خبر:

وحدت حوزه و دانشگاه نیاز رسیدن به جامعه پویای اسلامی است

کد خبر: 108473
|
15:19 - 1392/09/28
نسخه چاپی
وحدت حوزه و دانشگاه نیاز رسیدن به جامعه پویای اسلامی است
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اسلام آباد غرب ضمن اشاره به وظایف حوزه و دانشگاه گفت: هر یک از این دو نهاد وظایف مختص به خود را دارند اما وحدت حوزه و دانشگاه نیاز رسیدن به یک جامعه پویای اسلامی است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اسلام اباد غرب در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد گفت: بدلیل اینکه اقدامات آیت الله مفتح مایه وحدت حوزه و دانشگاه در آن زمان بود روز شهادت ایشان بنام وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است.
 
حجت الاسلام جوادی فرد افزود:گرچه در آن زمان فاصله دانشگاه ها با اسلام زیاد بود اما بزرگانی چون ایت الله مفتح و شهید مطهری توانستند به دانشگاه ورود پیدا کرده و دانشجویان جوان را با مبانی دینی آشنا نمایند.
 
وی با اشاره به وظایف و دانشگاه و حوزه اظهار داشت:هر یک از این دو نهاد وظایف مختص به خود را دارند اما وحدت حوزه و دانشگاه نیاز رسیدن به یک جامعه پویای اسلامی است.
 
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان اظهار داشت:در روایات وارد شده که علم بر دو نوع است،علم مربوط به بدنها که رفع کننده نیاز های جسمانی انسان است و علم مربوط به ادیان که باعث درمان امراض روحی می شود.
 
وی افزود: در علم مادی نیاز هایی که انسان در باب صنعت،تکنولوژی و پزشکی دارد مرتفع می شود و در علم دینی امراضی چون حسد،کبر،غرور،دروغگویی از انسان دور می شود.
 
حجت الاسلام جوادی فر بیان داشت:تعهد و تخصص دو عنصر اصلی برای افرادی است که قصد خدمت در جامعه اسلامی را دارند و بروز تعهد در از طریق حوزه و بروز تخصص از طریق دانشگاه ها میسر است.
 
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان گفت هر چند اکثر اساتید دانشگاه انسان های اخلاق مدار و متدینی هستند اما نفود اخلاق در دانشگاه ها از طریق اساتید حوزه های عملیه نیز ضروری است.
 
وی درک متقابل و مراوده را دو عامل برای بوجود آمدن وحدت بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگرند و این دو باید برای رسیدن به هدف اصلی جامعه اسلامی که رسیدن به انسان کامل است تلاش نمایند.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها