رئیس دانشگاه پیام نور اسلام آباد غرب در گفتگو با اسلام آباد خبر:

شانزده آذر فضای کشور را برای مانور سیاسی بیگانگان ناامن ساخته است/ارج نهادن به روز دانشجو در واقع تکریم علم و علم جویی است

کد خبر: 100494
|
11:01 - 1392/09/16
نسخه چاپی
شانزده آذر فضای کشور را برای مانور سیاسی بیگانگان ناامن ساخته است/ارج نهادن به روز دانشجو در واقع تکریم علم و علم جویی است
حمید رضا جلیلیان گفت: رویدادهای آگاهانه ای همچون سیزده آبان و شانزده آذر که برگرفته از افکار روشن ، دانش آموزان و دانشجویان بوده همواره فضای کشور و جامعه ایرانی را برای مانور سیاسی بیگانگان ناامن ساخته است.
به گزارش اسلام آباد خبر، رئیس دانشگاه پیام نور اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار این پایگاه ضمن تبریک روز دانشجو ،16 آذر را مانند ایستگاه توقفی برای دانشجویان خواند تا در هویت  تاریخی ، سیاسی ، مذهبی ، و رسالت ملی خود بازنگری کنند.

حمید رضا جلیلیان  بیان داشت: دانشگاه و دانشجو در هر نظام و شیوه حکومتی یکی از وزنه های سنگین بشمار می آیدو جامعه دانشگاهی شکل دهنده و جهت دهنده اصلی جریان های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی  هر کشور محسوب می شوند.

 وی افزود: بواسطه تحولات عمیق و تاثیرگذاری که در گذشته و هم اکنون دانشجویان در جامعه به یادگار گذاشته، چنین جایگاهی در سطح جامعه دارند و هیچ گاه حرکتی یا تحولی اسطوره نخواهد شد ، مگر اینکه دامنه نفوذ و تاثیر گذاری آن ،آنچنان گسترده باشد که تاریخ قادر به فراموشی آن نباشد.

رئیس دانشگاه پیام نور اسلام آباد با اشاره به اینکه شانزدهم آذر ماه مصداق همین تاریخ است اظهار داشت: کشور ایران همواره در نزد بیگانگان جولانگاه تست تئوری های ناقص بوده است.
 
وی افزود: رویدادهای آگاهانه ای همچون سیزده آبان و شانزده آذر که برگرفته از افکار روشن ، دانش آموزان و دانشجویان بوده همواره فضای کشور و جامعه ایرانی را برای مانور سیاسی بیگانگان ناامن ساخته است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد فضای مناسب دانشگاهی و ترویج تحصیلات دانشگاهی در جای جای کشور است همین عامل را باعث توسعه شهرستان های کشور دانست.

وی افزود: شهرستان اسلام آباد غرب نیز با وجود بهرمندی از توان علمی ،پژوهشی و سیاسی شش مرکز دانشگاهی توانسته است در طی این دهه اخیر توسعه و بالندگی چشمگیری پیدا کند.
 
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اسلام آباد با بیان مطلب فوق افزود:در این بین دانشگاه پیام نور مرکز اسلام آباد غرب با داشتن بیشترین تعداد رشته – دانشجو ، فضای آموزشی ، وجود دانشکده تحصیلات تکمیلی  و همچنین تقویت ارتباط با نهادهای سیاست گذار شهرستان  و با شعار " آموزش برای همه ، همه جا و همه وقت " تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد .

حمید رضا جلیلیان خاطر نشان کرد: 13 آبان و 16 آذر نقاط روشن انقلاب ما به حساب می روند و بصیرت سیاسی، آگاهی از مسائل سیاسی کشور ، پرهیز از سیاست زدگی ، دشمن شناسی ، تقویت حس استکبار ستیزی از مهمترین پیامد های سیاسی  این قبیل مناسب ها و ایام ملی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد:  فضای سیاسی کشور بعنوان یک قطب هسته ای ، یک قطب علمی و یک موقعیت منطقه ای ویژه برای ابر قدرت های نمود پیدا کرده است و این موضوع ناشی از وقت شناسی و واکنش مناسب دانشجو و دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه پیام نور اسلام آباد فرصت های بوجود آمده از روز دانشجو را برشمرد و گفت: شانزده آذر ماه در واقع ایستگاه توقفی برای دانشجو محسوب می شود تا بتواند در هویت تاریخی ، سیاسی ، مذهبی و رسالت ملی خود بازنگری کنند.

وی بهره گیری از این فضا را  به منظور آگاه سازی و بصیرت افزایی سیاسی و اجتماعی از سوی مسئولین عالی رتبه کشور ، و حتی تمرین سناریوهای آموزش صحیح رفتار سیاسی  و تنویر افکار دانشجوی به منظور پرهیز از سیاست زدگی  است خواستار شد.

ایشان در ادامه بیان فرصت های ناشی از شانزدهم آذر در ایران اسلامی گفت: دانشجو سرشار از انرژی و توان انجام فعالیت  سازنده است و شانزدهم  آذر ماه فرصتی مناسب برای معرفی الگوی شایسته دانشجویی و نماد های عینی استکبار ستیزی آگاهانه دانشجویان است ، که الگوی واقعی آن شهادت سه دانشجوی فعال سیاسی در شانزده آذر 1332 است. 

جلیلیان افزود: بر اساس فرمایشات  مقام معظم رهبری ، لازم است که به سوالات و انتقادات دانشجویان با صراحت و روشنی پاسخ داده شود ، فضای حاصل از چنین ایامی ، زمینه مناسب  برای  جهت دهی به روحیه پرسشگری و انتقاد دانشجویان  و تقویت  روحیه پرسمان در قالب کرسی های آزاد اندیشی و پرسمان های دانشجوی از مقامات کشوری و فعالان سیاسی کشور با حفظ و رعایت شئونات سیاسی ، فرهنگی  و معنوی  است.

وی ادامه داد: ارج نهادن به روز دانشجو در واقع تکریم علم  و علم جویی است و نماد بارز علم جویی دانشجو است، تکلیف دانشجو صرفا تعریف و شناخت علمی نیست، اگر دانشجویی در دانشگاه صرفا به دنبال کسب علم باشد ، بداند که با یک بال پرواز می کند و راه به جایی نخواهد برد.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد اسلام آباد افزود: دانشجو نمی تواند و نباید از مسائل پیرامون خود که دامن گیر جامعه است بی تفاوت باشد ، پویایی جامعه وابسته به پویایی نخبگان آن است که سرآمد آن، همان دانشجویان هستند.

جلیلیان به برنامه های دانشگاه پیام نور به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو اشاره و گفت: دانشگاه پیام نور مرکز اسلام آباد غرب به تاسی از برنامه های سراسری این روز و همچنین شرایط خاص دانشگاه به مناسبت گرامیداشت شانزده آذر و تکریم از مقام دانشجویی برنامه هایی را با مشارکت و نقش آفرینی اصلی خود دانشجویان تدوین کرده است.

وی در پایان مهترین این برنامه ها را گرامی داشت مقام دانشجویان شهید ، دعوت از اساتید دانشگاهی و حوزه جهت حضور در بین دانشجویان و پاسخ به سوالات آنان ،  دیدار و صحبت رودر رو ، بی پرده و صمیمی دانشجویان با مسئولین دانشگاه برشمرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها