فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا:

شهید شیرودی خلبانی نامدار در جهان بود

کد خبر: 310881
|
22:44 - 1403/02/19
نسخه چاپی
شهید شیرودی خلبانی نامدار در جهان بود
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا با بیان اینکه شهید شیرودی یکی از شهدای شاخص ایران است، گفت: از نظر کارشناسان نظامیِ دشمن، شهید شیرودی یک خلبان بی‌نظیر و نامدار در جهان بود

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امیر سلیمان طاهری عصر امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهید خلبان علی‌اکبر قربان‌شیرودی که در روستای «زرین‌جوب» دشت ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ضروریات جامعه امروز ما جهاد تبیین است چرا که اگر ما تبیین نکنیم دشمنان به صورت وارونه روایت‌ها را تبیین خواهند کرد.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاد تبیین امروز یک فریضه واجب و فوری است، افزود: برگزاری یادواره شهدای گران‌قدر در سراسر کشور مصداق بارز جهاد تبیین است.

 

وی گفت: ما باید رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدا و همه آزادگان دفاع مقدس را برای نسل جوان بازگو و تبیین کنیم باید به یاد آورد که آن‌ها چگونه با دست خالی توانستند در برابر یک ائتلاف بین‌المللی بایستند و اجازه ندهند حتی یک وجب از خاک مقدس میهن به دست دشمن بیفتد.

 

امیر طاهری تصریح کرد: باید همیشه یاد و خاطره شهدای عزیز و بزرگ دفاع مقدس را زنده نگه‌داشت زیرا یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست.

 

وی ادامه داد: شهید شیرودی یکی از شهدای شاخص ایران است که در دفاع مقدس افتخارات بسیار بزرگی برای کشور آفرید، این شهید والامقام هم قبل از پیروزی انقلاب و هم بعد از پیروزی در دوران دفاع مقدس به شکل کم‌نظیری ایفای وظیفه کرد.

 

امیر طاهری تصریح کرد: در زمان رژیم ستم‌شاهی با طاغوت مبارزه می‌کرد و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط خوبی با امام و روحانیت داشت و تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) را به داخل پادگان‌ها می‌آورد و سربازان و نظامیان را تشویق به فاصله گرفتن از رژیم منحوس ستم‌شاهی و پیوستن به صفوف مردم می‌کرد.

 

وی ادامه داد: شهید شیرودی قبل از شروع جنگ تحمیلی در قائله کردستان همراه با شهید چمران به شایستگی ایفای نقش کرد و شهید چمران وی را ستاره درخشان کردستان نامید.

 

امیر طاهری خاطرنشان کرد: شهید شیرودی در دوران دفاع مقدس بیش از یک‌هزار ساعت عملیات پروازی داشت از نظر کارشناسان نظامیِ دشمن، شهید شیرودی یک خلبان بی‌نظیر و نامدار در جهان بود.

 

وی گفت: شهید شیرودی بیش از ۳۰ سانحه داشت و بالگرد او بیش از ۳۰۰ بار مورد اصابت گلوله‌های دشمن قرار گرفت با این حال همیشه مشتاقانه در عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس حضور داشت و نقش‌آفرینی می‌کرد.

 

امیر طاهری افزود: وقتی رزمندگان اسلام شهید شیرودی را در آسمان می‌دیدند بر روحیه آنها افزوده می‌شد زیرا این شهید عزیز مأموریت‌های محول به خود را با شایستگی به سرانجام می‌رساند.

 

وی اذعان داشت: شهید فلاحی، شهید شیرودی را فاتح پاوه، بازی‌دراز، میمک، سرپل‌ذهاب و پادگان ابوذر می‌خواند، وقتی شهید فلاحی خبر شهادت شهید شیرودی را به امام خمینی(ره) رساند امام یک ربع سکوت کرد و پس از آن فرمودند: خداوند او را آمرزیده است.

 

امیر طاهری تصریح کرد: باید یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه شهدای شاخصی که الگوهایی تمام عیار بودند را گرامی داشت، باید به وصیت‌نامه‌ شهدای عزیز عمل کرده و به عنوان شاگردان شهدا و ادامه‌دهندگان راه آنها نقش‌آفرینی کرد.

 

وی گفت: اگر مسئولان کشور و عموم مردم به تکالیف و وصایای مورد تأکید شهدا عمل نکنند به خون شهدا و کیان مقدس ایران اسلامی خیانت کرده‌اند، همه باید تلاش کنند تا فرمان‌برداران خوبی برای شهدا باشند و راه شهدا را به شایستگی ادامه دهند.

 

این فرمانده ارشد نظامی تصریح کرد: اگر ایران اسلامی امروز کشوری است که می‌تواند تمام معادلات سیاسی دنیا را به هم بزند به برکت خون پاک شهید شیرودی و هزاران شهید سرافراز دیگر ایران اسلامی است.

 

وی افزود: اگر مردم و کشور ایران علی‌رغم ناآرامی‌های موجود در منطقه و کشورهای همسایه از امنیت و ثبات بسیار بالایی برخوردار هستند دلیلش به خاطر شهدای عزیزی است که راه به ما نشان دادند و چراغ هدایت را برای ما به یادگار گذاشتند

 

 

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها