پارلمان مصر

مصر عملیات نظامی در شهر رفح را محکوم کرد

کد خبر: 310878
|
20:30 - 1403/02/18
نسخه چاپی
مصر عملیات نظامی در شهر رفح را محکوم کرد
پارلمان مصر در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح را محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست از سکوت شرم آور خود خارج شده و اقداماتی را برای ممانعت از ارتکاب جنایت‌های بیشتر در حق ملت فلسطین اتخاذ کند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حنفی جبالی، رئیس پارلمان مصر تاکید کرد: ما طی ۲۴ ساعت گذشته تحولات غزه را پیگیری کرده‌ایم.

 

جنبش حماس آتش‌بس در نوار غزه را در راستای تلاش گسترده مصر و میانجی‌گری قاهره و دوحه برای پایان دادن به کابوس انسانی مردم غزه قبول کرد. با این حال دولت اسرائیل از ساکنان محله‌های شرقی شهر رفح خواست فورا این مناطق را ترک کرده و به سمت مناطقی در خان یونس و المواصی بروند.

 

این یک اشاره زورگویانه به حمله زمینی علیه رفح است و به دنبال آن حملات هوایی شدیدی به شرق این شهر انجام شد. ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم به این مساله خوب توجه داشته باشند که ما با یک وضعیت بسیار پیچیده و حساس مواجه هستیم و هیچ طرفی بالاتر از دیگری نیست.

 

باید از مذاکره و گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای حل اختلافات استفاده کرد و به جای صدای سلاح به صدای عقل گوش داد تا به توافقی برسیم که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد و به تبادل اسرا و آغاز روندی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین منجر شود.

 

طبق گزارش الجزیره، پارلمان مصر از جامعه بین‌المللی خواست از سکوت شرم آور خود خارج شده و اقداماتی را برای ممانعت از ارتکاب جنایت‌های بیشتر در حق ملت فلسطین اتخاذ کند و از اسرائیل بخواهد تا برای رسیدن به یک راهکار مسالمت آمیز و عادلانه راه صلح را در پیش بگیرد.

 

پارلمان مصر از نقش این کشور و تلاش‌های مقامات آن برای تحقق صلح در غزه قدردانی و حمایت خود را از اقدامات عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای حفظ حقوق مشروع ملت فلسطین اعلام کرد.

 

وزارت خارجه مصر نیز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح و اشغال بخش فلسطینی گذرگاه رفح را محکوم کرد.

 

این وزارتخانه تاکید کرد: این تنش خطرناک زندگی بیش از یک میلیون فلسطینی را که اساسا به این گذرگاه وابسته هستند، تهدید می‌کند. چرا که این گذرگاه شریان اصلی زندگی در نوار غزه و گذرگاه امن برای خروج بیماران و مجروحان و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

 

مصر از رژیم صهیونیستی خواست خویشتن داری کرده و از سیاستی که می‌تواند تهدیدی علیه تلاش‌های صورت گرفته برای آتش‌بس پایدار در نوار غزه باشد، خودداری کند.

 

مصر از تمام طرف‌های بین‌المللی تاثیرگذار خواست وارد مداخله شده و برای از بین بردن این بحران و دادن فرصت بیشتر برای تلاش‌های دیپلماتیک فشار بیاورند.

 

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت تصاویری را منتشر و ادعا کرد گذرگاه زمینی رفح از سمت مصر با بلوک‌های بتنی توسط مقامات مصری بسته شده است.

 

این روزنامه نوشت مصر گذرگاه رفح را بسته و از دوشنبه مانع ورود و خروج به آن شده است. این درحالی است که مقامات مصری اعلام کردند این گذرگاه بسته نشده و هرگونه ادعایی در این خصوص کذب است.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها