یادداشت؛

احجاف در حق نیروی کار بومی

کد خبر: 310833
|
21:58 - 1403/02/06
نسخه چاپی

به گزارش اسلام آباد خبر ،در حالی که سال‌هاست گفته میشود معضل بیکاری به ویژه در قشر تحصیل کرده، بغرنج شده است و مکرراً از طریق  رسانه ی بامداد و رسانه های مختلف شهرستان  بر روی بحث اشتغال‌زایی تأکید می‌شود، متأسفانه شرکت بعضی شرکت ها در  بکارگیری و جذب نیرو‌های بومی امتناع کرده و درعوض بکارگیری نیروهای غیر بومی را در اولویت کاری خود قرار داده است!

 

طبق شنیده‌ها شرکت #برق_فراب از سال ۴۰۲ تا کنون ۱۳ نفر از نیروهای بومی را به بهانه تعدیل نیرو اخراج و یا در شرف اخراج قرار داده است ، و همین تعداد نیرو را از شهرهای بروجرد و خرم آباد  جذب نموده است. این واحد تولیدی در گذشته نیز بعضی از نیروهای بومی را به شهرستان لامرد در جنوب استان فارس منتقل نموده بود که متاسفانه اخبار رسیده حکایت  از تعطیلی و به بن بست رسیدن  شرکت برق لامرد و اخراج نیروهای اسلام آباد ی دارد.

 

سوال اینجاست که با توجه به آمار بالای بیکاری و وجود ظرفیت‌ها و متخصصین بومی در این حوزه، چه تفکر و اراده ای از سوی تصمیم گیرندگان و مدیران این واحد وجود دارد که از جذب نیروی بومی امتناع می کنند؟!

 لکن بدیهی است تا مادامی که شمار زیادی از نیرو‌ها و متخصصین اسلام آبادی بیکار هستند و شرکت #فراب از تمام ظرفیت ها و امکانات این شهرستان استفاده میکند و جذب نیرو‌های غیر بومی در اولویت‌ مدیران آنهاست، دست از مطالبه گری برنخواهند داشت.

ضمناً با توجه به اهمیت موضوع و آمار بالای بیکاری و خودکشی در شهرستان، جا دارد با  ورود سریع #استاندار_کرمانشاه، #نماینده_محترم_فرماندار_اسلام آباد به موضوع اخراج نیروی های بومی #شرکت_فراب، از جایگاه خود و مردم دفاع کرده و پیامد‌های منفی حاصل از بیکار شدن جوانان را در نظر بگیرند .و ایضا شرکت فراب و سایر شرکتهای شهرستان را ملزم به بکارگیری نیروهای بومی کنند.

 علی فرخی فعال رسانه ای