اختصاصی اسلام آباد خبر/

نتیجه ضعف بعضی ها باعث خدشه دار شدن حیثیت اسلام آباد شد /گلایه مسئول سبک آنزان رزم اسلام آباد از مسئولین اداره ورزش و جوانان

کد خبر: 32013
|
15:10 - 1392/04/17
نسخه چاپی
نتیجه ضعف بعضی ها  باعث خدشه دار شدن حیثیت اسلام آباد شد /گلایه مسئول سبک آنزان رزم اسلام آباد از مسئولین اداره ورزش و جوانان
مسابقات کنگ فو قهرمانی کشور ( سبک آنزان رزم) در جمعه هفته گذشته به میزبانی شهرستان اسلام آباد برگزار گردید ، حواشی بسیار این مسابقات و ناهماهنگی های صورت گرفته در آن نشان از بی تدبیری مسئولین مربوطه در این زمینه بود .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر مسابقات کنگ فو قهرمانی کشور ( سبک آنزان رزم) در جمعه هفته گذشته به میزبانی شهرستان اسلام آباد و در سالن شهید شهبازی مجموعه اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار گردید ، حواشی بسیار این مسابقه و ناهماهنگی های صورت گرفته در آن نشان از بی تدبیری مسئولین مربوطه در این زمینه بود .

از جمله حواشی روی داده در این مسابقات دعوای تیم های کرمانشاه و چهار محال بختیاری در حین برگزاری آخرین بازی های باقیمانده بود .

توهین به خبرنگاران ، اخراج آن ها از سالن مسابقات به دلیل انتقاد از آقای سعدی رشیدی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مبنی بر علت ناهماهنگی های موجود در برگزاری مسابقات از دیگر حواشی روی داده در جریان مسابقات بود .

عملکرد شهرستان اسلام آباد غرب در میزبانی این مسابقات به دلیل بهانه های غیرقابل قبول که چنین به نظر می رسد طرح آن ها به سبب پوشش ضعف های خود آقایان در اداره ورزش و جوانان می باشد باعث تداعی شدن چهره ای زشت از اسلام آباد شده است ، به نحوی که ایلنا در خبری با عنواندرخواست پول زور از رئیس سبک/ خبرنگاران در شب 30درجه‌ایمی نویسد :

 ((  مسئولین هئیت اسلام آباد غرب مسیر را با کامیون بستند/خبرنگاران در اتاقی که با یک فرش پوشانده شده بود اسکان داشتند.
روز جمعه 15 تیرماه شهرستان اسلام آباد غرب در استان كرمانشاه میزبان بیش از 150 ورزشكار آنزان رزم بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مسابقات قهرمان كشور آنزان رزم با حضور 14 تیم از 12 استان كشور در صبح جمعه كلید خورد و در پایان به ترتیب تیم های خوزستان،همدان و كرمانشاه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم تیمی این مسابقات را كسب كردند.
این در حالی است که مسابقات در محلی بسیار نامناسب بدون امکانات اولیه برگزار شده بود. آب آشامیدنی توسط تانکر به محل مسابقات آورده می‌شد. محلی به عنوان رختکن در اختیار بازیکنان قرار نگرفته بود و حتی پس از پایان مسابقات مسئولین هئیت هنرهای رزمی و کونگ‌فو اسلام‌آباد غرب که میزبانی را به عهده داشت با قراردادن یک کامیون مسیر خروج خودروی رئیس سبک آنزان نصرت طاهرملا را بستند و مانع از خروج وی از محل برگزاری شدند و از وی درخواست پول کرده بودند که باید برای برگزاری مسابقات و صرف نهار و خوابگاه پول پرداخت شود.
خبرنگاران تلویزیونی و مکتوب هم به محل برگزاری مسابقات رفته بودند بدون داشتن هیچ امکاناتی در اتاقی که با یک فرش پوشانده شده بود اسکان داشتند و حتی باید برای تهیه مایحتاج خود به دورترین نقطه شهر نقل مکان می‌کردند.
روز قبل از مسابقه بازیکنان و داوران در خوابگاهی که بدون کولر بود شب را به صبح رسانده بودند و این در حالی است که دمای هوا در خنک‌ترین ساعت به 30 درجه سانتیگراد رسیده بود که این نشانه عدم همکاری مسئولین شهرستان اسلام آباد برای برگزاری مسابقات را می‌رساند، در شرایطی که مسئولین این سبک رزمی از هر گونه همکاری و دادن امکانات در برگزاری هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات دریغ نکرده بودند و هدف از برگزاری مسابقات را در این مکان توسعه این رشته ورزشی در تمامی نقاط کشور اعلام کرده بودند.
خبرنگاران نیز با هزینه شخصی رئیس سبک پذیرایی شده و شب را در هتلی با فاصله 80 کیلومتری در کرمانشاه گذراندند. برخورد بسیار نامناسب ابوالفضل حیدریان سرپرست فدراسیون کونگ‌فو هم با خبرنگارن نیز در جای خود قابل تامل بود.
استان‌های كرمان، اردبیل،كرمانشاه، البرز، همدان، یزد، چهارمحال بختیاری، فارس، لرستان، آذربایجان غربی، خوزستان، هرمزگان در این مسابقات حضور داشتند.))
 

تیموری سرپرست هیئت هنرهای رزمی و کونگ فو اسلام آباد در پاسخ به این سوال خبرنگار اسلام آباد خبر ، که علت ناهماهنگی های رخ داده در روند برگزاری مسابقات چه بوده است ، گفت : مسئولیت برگزاری مسابقات با بنیان گذار سبک آقای طاهر ملا بوده و بدلیل اینکه ایشان حاضر به تزریق اعتبار برای مسابقات نبوده اند  ضعف هایی در برگزاری مسابقات بوجود آمد ولیکن مسابقات در سطح بسیار مطلوبی و در شرایط بسیار مساعدی و در مکان خوبی برگزار گردید .

عباداله تیموری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا ضعف های موجود در برگزاری مسابقات نتیجه ای جز ضربه به ورزش اسلام آباد نخواهد داشت گفت : قطعاً اولین ضربه ناشی از این ضعف ها متوجه شهرستان اسلام آباد و سپس متوجه ورزش استان خواهد بود .

همایون حسینی مسئول سبک آنزان رزم شهرستان اسلام آباد نیز با عنوان نمودن ضعف های موجود در مسابقات به علت عدم همکاری مسئولین اداره ی ورزش و جوانان استان و شهرستان اشاره و گفت به نظر بنده با وجود تمامی ضعف هایی که در برگزاری مسابقات وجود داشت برای بار اول میزبانی اسلام آباد در چنین مسابقاتی مطلوب بود .

ضعف های موجود در برگزاری مسابقات تا جایی پیش رفت که عده ای از مهمانان ، ورزشکاران و حتی خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مسابقات از خوردن نهار محروم شدند . حال با توجه به این نقاط ضعف چرا باید خبرنگاری که از ضعف های موجود انتقاد می کند توسط  آقای رشیدی مورد توهین قرار گیرد .

اگر انتقادی به عملکرد افراد می شود دلیل مچ گیری یا طرح ضعف آن افرد نیست بلکه راهکاری جهت پوشش این ضعف ها در آینده می باشد . از فرماندار محترم شهرستان انتظار می رود که در سپردن مسئولیت ها به افراد دقت ویژه داشته باشند چرا کهطبق خبر اسلام آباد تایمز که با اشاره به خبر منتشره در ایلنامی نویسد  :
 
((گزارش ایلنا در صورتی که صحت داشته باشد مایه تاسف فراوان است. در حالیکه مسئولین کشوری با نگاه تمرکززدایی و توجه به مناطق محروم در اعطای میزبانی، میزبانی را به اسلام آباد داده بودند، که بی شک در صورت استفاده از این فرصتها، می تواند دستاوردهای مفیدی برای رونق ورزش داشته باشد، با فرصت سوزی مسئولین  می رود که به چالشی بزرگ برای ورزش شهرستان و حیثیت آن تبدیل شود
آنگونه که خبرگزاری سراسری ایلنا گزارش داده است، اتفاقات نادر، شگفت انگیز و تاسف آوری در این مسابقات افتاده است که باید به انتظار نشست و بازتاب ها و واکنش ها را نسبت به آن دید که چگونه خواهد بود .
یقینا حواشی برگزاری این مسابقات و پیامدهای منفی آن برای ورزش شهرستان و آینده آن زیانبار خواهد بود و آسیب آنها قطعا در دراز مدت دامن ورزش شهرستان را خواهد گرفت. به هرحال حیثیت و اعتبار ورزش اسلام آباد با بی تدبیری برخی ها لطمه دیده است .
تقاضای ما از مسئولین و بالاخص فرماندر محترم این است که بررسی های لازم را در این زمینه، بعمل آورده و با خاطیان این واقعه برخورد نمایند. هرچند که چهره زشتی که از اسلام آباد منعکس شده با این برخوردها اصلاح نخواهد شد و این از زیانهای شاید فعلا ماندگار برای شهرستان است. تصورش را بکند هر کدام از مهمانان ما در بازگشت، یک مبلغ بر علیه اسلام آباد می شوند.
پیش از انتشار این خبر در ایلنا، سایت اسلام آباد خبر هم به نحوی به ضعف های موجود در برگزاری مسابقات اشاره کرده بود از جمله از ۲ ساعت تاخیر در شروع مسابقات نوشته بود و نیز اضافه کرده بود:  “متاسفانه حضور کمرنگ مسئولین شهرستانی در مراسم افتتاحیه نشان از عدم توجه ایشان به ورزش و دغدغه های جوانان شهرستان دارد.))

برگزاری چنین مسابقاتی با وجود این ضعف ها نه تنها باعث سربلندی اسلام آباد نیست بلکه مایه تاسف و چالش بزرگی برای ورزش اسلام آباد خواهد شد.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد