رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اسلام‌آبادغرب

اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی در اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 310735
|
20:15 - 1403/01/08
نسخه چاپی
اسکان ۵۰ هزار مسافر نوروزی در اسلام‌آبادغرب
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اسلام‌آبادغرب با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: ۵۰ هزار مسافر نوروزی در این شهرستان اسکان یافته‌اند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،شهرام علی یاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، فرهنگی، تاریخی شهرستان بازدید کرده‌اند.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: شهرستان اسلام‌آبادغرب دارای آثار تاریخی، ظرفیت‌های گردشگری است که مورد توجه مسافران نوروزی قرار گرفته است که تاکنون ۵۰ هزار نفر  از مسافران نوروزی از مراکز اقامتی، هتل آپارتمان سهند، مساجد، حسینیه و خانه معلم اسکان یافته‌اند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز برنامه‌های مدیریت شده و سازمان یافته‌ای در شأن ماه مبارک رمضان در ساعات بعدازظهر جهت پذیرایی از مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است؛ در مکان و محل ورودی شهر نیز برنامه‌های متنوع و شاد از جمله موسیقی زنده و سنتی، ساز و دهل اجرای برنامه‌های متنوع و شاد برای مسافران اجرا شده است.

 

علی‌یاری ادامه داد: تا پایان هفت فروردین‌ماه مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری، زیارتی، فرهنگی، مکان‌های تاریخی از جمله آتشکده پلنگرد واقع در حمیل، آتشکده میل میلگه، بنای تاریخی فیروزآباد، ناوتنگ منصوری، جاذبه‌های پیرامون شهرستان گلال سیاه، مناطق بکر کوهستانی و مراکز زیارتی شامل امام‎زاده حسن، قاضی الکیا، امام‌زاده علی اکبر بازدید کرده‌اند.

 

وی عنوان کرد: در حوزه صنایع‎دستی نیز بازارچه‌های عرضه صنایع‌دستی در پارک ولایت و ورودی اصلی کمربندی شرقی اسلام‌آبادغرب  با مالکیت شهرداری به‌مدت یک سال  با ۱۴ غرفه ثابت جهت اشتغال و در آمدزایی ۲۰ نفر صنعتگر، به صورت مستقیم در ارتباط با رشته‌های صنایع‎دستی شامل نمد مالی، موج‌بافی، معرق‌کاری، منبت‌کاری، سراجی چرم، آهنگری سنتی، به صورت کارگاه تولیدی مشغول به فعالیت هستند تا بتوانیم عرضه صنایع‌دستی ویژه شهرستان را به مسافران داشته باشیم. 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد