با موضوع بررسی مشکلات روستاهای کرمانشاه صادر شد؛

نامه سرگشاده استاد دانشگاه کرمانشاه به استاندار

کد خبر: 310714
|
16:02 - 1402/12/29
نسخه چاپی
نامه سرگشاده استاد دانشگاه کرمانشاه به استاندار
پروفسور سید علیرضا موسوی؛ عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نامه‌ای به استاندار خواستار رسیدگی به مشکلات برخی از روستاها شد

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پروفسور سید علیرضا موسوی؛ عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به‌منظور رسیدگی به مشکلات برای از روستاهای کرمانشاه از جمله کله‌هو در منطقه درود فرامان و  روستای کلوچه واقع در مسیر جاده کرمانشاه-کامیاران خطاب به استاندار نامه‌ای منتشر کرد.

 

در متن این نامه‌ چنین آمده است؛

 

به نام خداوند جان و خرد

 

استاد ارجمند جناب آقای دکتر صحرایی استاندار محترم کرمانشاه

 

با سلام و احترام

 

به استحضار می‌رساند طی بازدید میدانی به‌عمل آمده از روستای کله‌هو در منطقه درود فرامان تعدادی از مشکلات که گلایه مردم روستا را به همراه داشته است به شرح زیر است:

 

۱- تأمین آب آشامیدنی بهداشتی از شاخص‌های اولیه و مهم توسعه است که روستا در این خصوص نیاز به توجه ویژه به‌خصوص در فصل گرم سال دارد لذا به منظور ارتقای شاخص‌های بهداشتی روستا ضرورت دارد در این مورد اقدام مناسبی برای تأمین پایدار آب آشامیدنی در اسرع وقت صورت گیرد.

 

۲- گذر رودخانه دائمی از روستا پتانسیل بالقوه‌ای برای توسعه روستا است ولی متاسفانه از این نعمت الهی به درستی استفاده نشده این در حالی است که اجرای طرح‌های پرورش آبزیان می‌توانست در این منطقه علاوه بر فقر زدایی در تأمین گوشت سفید مردمان منطقه هم موثر باشد، همچنین امکان ایجاد گلخانه برای  پرورش گل، سبزیجات و... با حمایت آموزشی و مالی سازمان‌های مربوطه وجود دارد.  

 

۳- عدم اجرای طرح بهسازی روستا مثل بقیه روستاهای منطقه که نیاز است هر چه سریعتر از طریق ارگان‌های مربوطه اقدام مناسبی صورت گیرد.

 

۴- تلنبار فضولات حیوانی به مقدار زیاد در سطح روستا که می‌تواند در شیوع بعضی از بیماری‌های انگلی و عفونی موثر باشد،  ضرورت دارد با برنامه‌های آموزشی و اجرایی مناسب از این سرمایه به‌طور مناسب در راستای توسعه کشاورزی و همچنین توسعه اقتصادی روستا استفاده شود.

 

۵-  با توجه به تمرکز روستائیان بر دامداری ضرورت دارد از طریق سازمان های مربوطه حمایت مالی و مراقبتی مناسبی در این خصوص به‌عمل آید، متاسفانه عدم توجه به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در روستاهای منطقه و همچنین عدم اجرای کشاورزی مدرن در منطقه فرامان باعث افزایش کشت‌های نامتعارف کنترل نشده در منطقه شده که نیاز است سازمان‌های مختلف از جمله فرمانداری در این خصوص هوشمندانه عمل کنند.

 

خواهشمند است با توجه به ضرورت امر و خواسته مردم روستا دستور فرمایید پیگیری لازم برای رفع مشکلات مردمان روستای کله‌هو به‌عمل آید.

 

همچنین در نامه دیگری آمده است؛

 

به استحضار می‌رساند طی بازدید میدانی به‌عمل آمده از روستای کلوچه واقع در مسیر جاده کرمانشاه-کامیاران موضوع مشکلات تأمین آب آشامیدنی روستا توسط تعدادی از اهالی مطرح شد، این کهنه شکایت اهالی از مدیران ارشد استان بیش از ۶ سال است که دغدغه مردمان این روستا است و تبدیل به زخمی چرکین شده که مدیران مرهمی بر آن ننهاده‌اند، مردم روستا اعلام کردند۶ سال است که از بیت‌المال برای اجرای شبکه آب آشامیدنی و کنتورگذاری منازل روستا اقدام شده است ولی هنوز این سیستم لوله‌کشی آبی به خود ندیده این درحالی است که خط انتقال از کنار روستا می‌گذرد و نا کارآمدی مدیران متأسفانه نتوانسته است به این چشم انتظاری پایان دهد.

 

همان‌طور که استحضار دارید تأمین آب آشامیدنی بهداشتی از شاخص‌های اولیه و مهم توسعه است لذا خواهشمند است با توجه به ضرورت امر و خواسته بر حق مردم روستا دستور فرمایید پیگیری لازم برای رفع مشکل و همچنین پایان دادن به هدر رفت منابع استانی و ملی توسط سازمان‌های مربوطه در اسرع وقت صورت گیرد.

 

گروه مردمی مشارکت عالمانه

پروفسور سید علیرضا موسوی