رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه خبر داد:

درخشش ۴۴ رسانه‌ای در هفتمین‌جشنواره ابوذر در کرمانشاه

کد خبر: 310708
|
23:30 - 1402/12/26
نسخه چاپی
درخشش ۴۴ رسانه‌ای در هفتمین‌جشنواره ابوذر در کرمانشاه
رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: امسال یک‌هزار و ۵۴۱ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره ابوذر رسید که تعداد ۴۴ اثر برگزیده شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، محمدهادی صحرایی عصر امروز یکشنبه در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ابوذر که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته ۷۰۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد این آمار امسال به یک‌هزار و ۵۴۱ اثر رسیده است لذا حمایت اهالی رسانه از موضوعات مبتلابه و مهم جامعه بسیار خوب بوده است.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه افزود: در سال جاری ۶ رویداد معرفی شدند که بازی دراز به عنوان آغاز طرح راهیان نور در کشور بود و به عنوان رویداد اول معرفی شده است در این رویداد رتبه دوم تولید محتوا در کشور را کسب کرده‌ایم.

 

وی گفت: رویدادهای دیگر عبارت بودند از رحلت حضرت امام خمینی(ره) واقعه مسجد گوهرشاد، روز کرمانشاه و دهه بصیرت در این رویدادها به حمدالله آثار و تولیدات بسیار خوبی ساخته شدند.‌

 

صحرایی بیان کرد: بعضی از این تولیدات همچون بازی‌دراز به مرحله کشوری نیز راه پیدا کردند و در کشور نیز دیده شدند رویداد دیگر تعریف اردوی راهیان پیشرفت بود در این اردوها اهالی رسانه از دستاوردهای نوین جمهوری اسلامی بازدید می‌کردند و با مهندسان مبتکر و متخصص و صاحبان فن مصاحبه می‌کردند.

 

وی ادامه داد: با همکاری اداره مسکن و شهرسازی کرمانشاه یک اتوبوس از اهالی رسانه به پنج پروژه مهم مسکن که در حال انجام هستند گسیل شدند در این بازدید مهندسان گزارشات خوبی از روند پیشرفت ساخت مسکن ارائه دادند همچنین خبرنگاران به مجتمع فولاد هرسین نیز رفتند و گزارشاتی از فعالیت‌های این مجتمع عظیم تهیه کردند.‌

 

وی گفت: پس از ماه مبارک رمضان اهالی رسانه به مراکز دیگری برای تولید خبر و گزارش اعزام خواهند شد که باعث شکل‌گیری تولیدات محتوای خوبی در سطح استان خواهد شد و اهالی رسانه را در بطن جریانات قرار خواهد داد.

 

صحرایی بیان کرد: یکی دیگر از کارهای خوبی که در این مدت انجام شد مسکن اهالی رسانه بود که زحمات آن را هم اداره فرهنگ و ارشاد و هم خود اصحاب رسانه متقبل شدند.

 

وی گفت: اداره‌کل مسکن و شهرسازی کرمانشاه نیز اقدامات خوبی را در زمینه مسکن خبرنگاران انجام دادند که در آینده گزارشاتی از مسکن اصحاب رسانه ارائه خواهند داد یکی از اقدامات خوب در این مدت تصمیم به ایجاد تعاونی مصرف اقلام اصحاب رسانه بود که مقدمات آن انجام شده و با پیگیری‌های انجام شده به زودی شروع به فعالیت خواهد کرد و تشکیل تعاونی مصرف خبرنگاران نیز در چشم انداز آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

این مسئول گفت: در خصوص جشنواره ابوذر به داوران تاکید شده تا به نگاه خلاقانه و مبتکرانه ضریب امتیاز تعلق گیرد.

 

وی تصریح کرد: خارج از چهارچوب‌هایی که در رسانه وجود دارند و با رعایت شالوده و ساختار باید به نگاه‌ها و تولیدات خلاقانه نیز امتیازاتی تعلق بگیرد رسانه نگاه ویژه‌ای به حضور جوانان دارد و از دانش‌آموزان و دانشجویانی که در عرصه خبر فعالیت می‌کنند تقدیر خواهد شد.

 

صحرایی افزود: ما شاهد آن بودیم که دانش‌آموز خبرنگاران مصاحبه‌های خوبی با مسئولان همچون مدیرکل آموزش و پرورش تهیه کرده بودند همچنین به داوران تاکید شد تا در امتیازدهی، بین خبرنگاران صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها تفاوت قائل شوند زیرا بعضی خبرنگاران خبرگزاری‌ها و نشریات از ابزارهای حرفه‌ای مانند آنچه که در صدا و سیما به کار می‌رود، محروم هستند بنابراین به خبرنگارانی که با ابزارهای شخصی خود تولید محتوا می‌کنند نسبت به کسانی که با ابزارهای حرفه‌ای اقدام به تهیه خبر و گزارش می‌کنند ضریب و امتیاز بیشتری تعلق می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: جوایز به طور عادلانه به بهترین آثار در هر حوزه تخصصی تعلق خواهد گرفت ما در بعضی از قالب‌ها به خاطر اینکه حرمت کار حرفه‌ای حفظ شود نفرات برگزیده نداشته‌ایم، قالب‌های متنوعی در جشنواره ارائه شده‌اند که بخشی از آنها عبارتند از اینفوگرافی، موشن‌گرافی، سرمقاله، یادداشت، تیتر بود.

 

صحرایی گفت: موضوعات متنوعی نیز در این قالب‌ها ارائه شده‌اند اما اگر اصحاب رسانه بیرون از این قالب‌ها و موضوعات کارها و آثار شایسته‌ای ارائه داده باشند به آنها نیز نگاه ویژه‌ای می‌شود و از آنها نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

وی عنوان کرد: بعضی از نو خبرنگاران نیز دست به تولید آثار خوبی در سطح خود زدند که هرچند حرفه‌ای نبودند اما در سطح مبتدی قابل ستایش بودند و در بخش ویژه از آنها تقدیر می‌شود.

 

صحرایی بیان کرد: در نهایت از ۴۴ نفر تقدیر به عمل می‌آید امیدواریم در سال جدید اتفاقات خوبی را به همراه اهالی رسانه رقم بزنیم.