دادستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

پرهیز از اقدامات تفرقه انگیز و غیرقانونی/مردم در ساعات اولیه صبح رأی بدهند

کد خبر: 310648
|
03:38 - 1402/12/10
نسخه چاپی
پرهیز از اقدامات تفرقه انگیز و غیرقانونی/مردم در ساعات اولیه صبح رأی بدهند
دادستان اسلام آبادغرب گفت: کاندیداها و هوادران ایشان ازاقدامات تفرقه انگیز و غیرقانونی پرهیز نمایند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،سید سجاد ملایری دادستان شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد: اکنون که تمام هجمه های معاندین علیه حاکمیت نظام اسلامی است، بر همه فرض واجب است که در انتخابات یازدهم اسفند ماه مشارکت گسترده و وسیعی داشته باشد چراکه این مشارکت مهر تاییدی بر اصل حاکمیت نظام اسلامی است .

 

وی افزود: نیاز است همه مردم برای رفع مشکلات خود و کاهش معضلات اجتماعی، اقتصادی و ... در انتخابات حضور پیدا کنند و آگاهانه انتخاب نمایند.

 

دادستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ زمان اخذ آراء از ساعت 8 صبح الی 18 عصر می‌باشد، از مردم خواست که در ساعت اولیه صبح رأی خود را به صندوق بیندازند و رأی دادن را به آخر وقت موکول نکنند.

وی ملایری با اشاره به اینکه؛ آراء مردم حق الناس است، افزود: وظیفه مسئولین، نهاد های اجرائی و حاکمیتی هم این است که ضمن فراهم نمودن زمینه مشارکت وسیع مردم، امانتدار آراء مردم باشند و همچون سال های گذشته از آرای مردم صیانت نمایند.

 

وی با اشاره به قانون انتخابات، خطاب به کاندیداهای نمایندگی مجلس تذکر داد: همانگونه که داوطلبان برای کسب آراء نمایندگی مردم در قوه مقننه تلاش می نمایند انتظار است که خود نیز قانون را رعایت نمایند و  حامیان خود را توجیه نمایند که در فرصت باقیمانده از هرگونه تخریب و توهین به دیگر کاندیداها پرهیز نمایند.

 

دادستان شهرستان توصیه نمود: کاندیداها و هواداران ایشان  با هم دوستانه و برادرانه برخورد نمایند و از سخنان و اقدامات تفرقه انگیز پرهیز و جلوگیری نمایند و وحدت بین اقوام، اقشار و اقلیت های مذهبی را بر هم نزنند ، تمامی کاندیداها و هواداران و حامیان ایشان تابع قانون باشند چون قانون فصل الخطاب تمام موضوعات است.

 

دادستان اسلام آبادغرب اعلام نمود:  تمام مسئولین کشوری و لشکری که در شهرستان خدمت می نمایند، حق ندارند از امکانات بیت المال له یا علیه نامزدها استفاده کنند چون این امکانات متعلق به عموم مردم است و  این امر ممکن است موجبات پیگیری و حتی تحت تعقیب کیفری قرار گیرد.

 

وی درخصوص اقدامات غیرقانونی تبلیغاتی کاندیداهای حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، بیان داشت: فصل الخطاب قانون است و کاندیداها و هورادان باید تمام امورات تبلیغاتی‌شان براساس قانون انتخابات باشد و اقدامات خلاف قانون کاندیداها مصداق تخلف و جرائم انتخاباتی می باشد.

 

ملایری اظهار داشت:  ضابطین خاص و عام موظف و مکلف شده اند با تخلفات و جرائم انتخابات به ویژه تجمعات خارج از شعب اخذ رای برخورد شدید صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: گشت های انتظامی و رضویون بصورت محسوس و نامحسوس در روز انتخابات سازماندهی شده اند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی یا تجمع درب شعب اخذ رای، متخلفان و تجمع کنندگان بازداشت و تا بعد از فرآیند انتخابات در بازداشتگاه خواهند ماند

 

دادستان شهرستان از رسانه ها و فعالان مجازی بی طرف که در برگزاری انتخابات پرشور شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو در کمال آرامش همکاری نمودند تقدیر و تشکر نمود و از ایشان تقاضا نمود تا پایان انتخابات

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد