در مناظره جوانان کرمانشاهی مطرح شد؛

ناکارآمدی مسئولان دلیلی برای عدم مشارکت نیست

کد خبر: 310645
|
19:03 - 1402/12/09
نسخه چاپی
ناکارآمدی مسئولان دلیلی برای عدم مشارکت نیست
جمعی از جوانان کرمانشاهی با شرکت در مناظره انتخاباتی، به تشریح دلایل خود برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات پرداختند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،جمعی از جوانان و بانوان محله شهرک تعاون شهر کرمانشاه به بحث و تبادل نظر در حوزه انتخابات پرداختند و نظرات خود را بیان کردند.

 

انتخابات در مدیریت کشور تأثیرگذار است

 

یکی از بانوان کرمانشاهی حاضر در این نشست گفت: به عنوان یک ایرانی وظیفه قانونی و شرعی خود می‌دانم که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کنم زیرا انتخاب اصلح را مؤثر در حل مشکلات کشور دانسته و تاثیر مستقیمی در مدیریت کشور دارد.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر حضور مردم در انتخابات دارند زیرا این امر را تأثیرگذار در نحوه اداره کشور می‌دانند و انتخابات را یکی از مظاهر حضور مردم در نظام تصمیم‌گیری کشور، تحقق مردم‌سالاری دینی و موجب تحول و گره‌گشایی از مشکلات می‌دانند.

 

این بانوی کرمانشاهی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر خود انتخابات را موجب تحول دانستند و چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را برای حل مشکلات کشور مؤثر دانستند و علاوه‌بر آن بر انتخاب اصلح نیز تاکید کردند.

 

وی بیان کرد: انتخابات در اقتدار ملی ثاثیرگذار است اما ما مردم نسبت به وعده‌های انتخاباتی کاندیدها دلسرد هستند زیرا میزان تحقق این وعده‌ها کم بوده و امروز مردم با مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری مواجه‌اند.

 

بانوی کرمانشاهی گفت: برخی از کاندیدها در زمان انتخابات وعده‌هایی را مطرح می‌کنند اما پس از گرفتن رأی مردم وعده‌های خود را فراموش می‌کنند.

 

اشتغال اولویت نخست نمایندگان باشد

 

یکی از جوانان کرمانشاهی گفت: قطعا به عنوان جوان ایرانی در انتخابات شرکت خواهم کرد اما مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید برای حل مشکلات جوانان به ویژه اشتغال اهتمام و توجه ویژه داشته باشند زیرا حل مشکلات جوانان را بیشتر از گذشته به آینده کشور دلگرم می‌کنند.

 

اشتغال‌زایی اولویت نمایندگان باشد

 

یکی از جوانان رأی اولی هم رأی دادن را وظیفه خود تلقی و تصریح کرد: جوانان انتظاراتی از مسئولان و نمایندگان دارند و یکی از این انتظارات حوزه، اشتغال و رفع بیکاری است، اگر فرصت اشتغال برای جوانان مهیا شود بسیاری از آسیب‌ها بر طرف می‌شود و اولویت اصلی استان نیز همین موضوع است.

 

وی ادامه داد: کاندیدها باید برنامه و راهکار عملیاتی خود را برای رفع بیکاری و اشتغال در مجلس شورای اسلامی از طریق قانون‌گذاری برای مردم تشریح کنند تا مردم بتوانند با اطلاع و آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنند.

 

نمایندگان باید پیگیر مشکلات مردم باشد

 

یکی دیگر از جوانان تصریح کرد: کاندیدها و نمایندگان آینده باید پذیرای مشکلات مردم باشند و برای حل این مشکلات اقدام کنند و تعامل زیادی را با اقشار مختلف مردم داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: گرفتن رأی مردم از سوی کاندیدها، تازه شروع کار است و آنها باید سپس به صورت شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از مشکلات به ویژه مسائل اقتصادی تلاش کنند.

 

رأی دادن را در حل مشکلات موثر نمی‌دانم

 

یکی دیگر از جوانان بیان کرد: رأی دادن را در حل مشکلات موثر نمی‌دانم زیرا امروز مردم با مشکلات زیادی در حوزه اقتصاد و اشتغال مواجه‌اند و مجلس نیز در گذشته نتوانسته اقدامی برای بهبود شرایط داشته باشد.

 

کشور ایران رو به پیشرفت در حرکت است

 

یکی دیگر از جوانان در پاسخ به این سخنان افزود: اگرچه مشکلات اقتصادی وجود دارد اما کشورمان طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته و مجلس نیز توانسته قوانین مؤثری را وضع و به تصویب برساند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در انتظار هستند تا با کاهش مشارکت مردم، تحریم‌های اقتصادی و مشکلات را افزایش دهند و باید بدانیم دشمنان هیچ‌گاه دلسوز مردم ایران نیستند.

 

بانوی کرمانشاهی تصریح کرد: انتظار مردم از نمایندگان در اولویت نخست حل مشکلات مردم در حوزه اقتصاد و بیکاری است و توصیه به جوانان رأی اولی حضور پرشور در انتخابات و انتخاب آگاهانه برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

 

وی افزود: این جوانان سرمایه‌های کشور هستند و با هزار امید اقدام به تحصیل می‌کنند اما پس از فارغ‌التحصیلی با مشکل بیکاری مواجه می‌شوند.

    پربازدیدترین ها