استاندار کرمانشاه:

مراکز دانش‌بنیان کرمانشاه ۲۰ محصول منحصربه‌فرد تولید می‌کنند

کد خبر: 310526
|
01:23 - 1402/11/11
نسخه چاپی
مراکز دانش‌بنیان کرمانشاه ۲۰ محصول منحصربه‌فرد تولید می‌کنند
ستاندار کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۹۲ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند که ۲۰ محصول منحصربه‌فرد را تولید می‌کنند و تولیدات دانش‌بنیان در اختیار ما قرار گرفته است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،استاندار کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۹۲ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند که ۲۰ محصول منحصربه‌فرد را تولید می‌کنند و تولیدات دانش‌بنیان در اختیار ما قرار گرفته است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، سلمان محمدی صبح امروز چهارشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب به مناسب فرا رسیدن دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی که در دبیرستان دخترانه استقلال کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: زمانی شرایط کشورمان به گونه‌ای بود که پزشکان خارجی در ایران استقرار داشتند و شاید اصلا زبان فارسی را مسلط نبودند و ویزیت بیماران به سختی صورت می‌گرفت یا در جنگ تحمیلی به واسطه شرایط جنگ امنیت و آسایش کنونی وجود نداشت اما امروز به واسطه مجاهدت‌های نیروهای مسلح امنیت در جای جای کشور برقرار است.

 

استاندار کرمانشاه گفت: به اذعان فرمانده نیروی دریایی ارتش در یک عملیات سخت پیچیده با ناو ایرانی دنا با ۳۵۰ نیرو با میانگین سنی زیر ۳۰ سال دور دنیا را سفر کردند که نشان دهنده توانایی و دانش جوانان این مرز و بوم است که حس غرور را در ما ایجاد می‌کند.

 

صحرایی تصریح کرد: تاریخ و شناسنامه ایرانی سراسر افتخار است و جز فرهنگ و تمدن در آن دیده نمی‌شود و دانش‌آموزان ما باید این سندهای تاریخی را مطالعه کنند زیرا اسناد تاریخی ما در موزه‌های جهانی وجود دارد و منشور کوروش منبعی برای قانون‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: از میانه تمدن قاجار تا انتهای رژیم پهلوی کشورمان به واسطه حکومت مدیران ناکارآمد و ضعیف شرایط کشورمان تنزل پیدا کرد و عنوان مثال در جنگ جهانی سران کشورهای غربی بدون اطلاع مسئولان به ایران آمدند اما اجازه حضور پهلوی را ندادند و این اوج سرافکندگی برای یک حکومت است.

 

استاندار کرمانشاه گفت: امام خمینی (ره) با تکیه بر قدرت ایمان و پشتوانه مردم توانست رژیم پهلوی را سرنگون کند و این عالم برجسته توانست استقلال و آزادی را ملت ما بازگرداند و روحیه خودباوری و خودکفایی را دوباره در کشورمان زنده کند.

 

صحرایی گفت: امروز کشورمان به سطحی از فناوری و دانش علمی دست یافته که با یک ماهواره‌بر بومی سه ماهواره در فضا قرار می‌گیرد و در استان کرمانشاه نیز ۹۲ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند که ۲۰ محصول منحصربه‌فرد را تولید می‌کنند و تولیدات دانش‌بنیان در اختیار ما قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم کشوری پیشرفته و قوی داشته باشیم باید تلاش و کوشش خود را بیشتر کنیم زیرا اقتدار و تمدن اسلامی با تنبلی و سستی محقق نمی‌شود. 

صبا مرجانیان