سخنران قبل از خطبه های نمازجمعه اسلام آباد غرب مطرح کرد؛

اهمیت و جایگاه انتخابات و معیارهای انتخاب اصلح

کد خبر: 310523
|
08:20 - 1402/11/07
نسخه چاپی
اهمیت و جایگاه انتخابات و معیارهای انتخاب اصلح
دکتر جهانبخش زنگنه تبار جمعه ششم بهمن ماه ، پیش از خطبه های نماز جمعه اسلام آباد غرب ،ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام اسلامی گفت :تمام ارکان نظام اسلامی با رای مردم انتخاب می‌شوند. امامین انقلاب میزان را رای ملت دانسته و می‌دانند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، دکتر جهانبخش زنگنه تبار جمعه ششم بهمن ماه ، پیش از خطبه های نماز جمعه اسلام آباد غرب ،ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام اسلامی گفت :تمام ارکان نظام اسلامی با رای مردم انتخاب می‌شوند. امامین انقلاب میزان را رای ملت دانسته و می‌دانند.
وی با توجه به انتخابات مهم پیش رو که هم اعضای مجلس خبرگان رهبری و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهند شد،جایگاه مهم این دو مجلس و شرح وظایف آنان را برشمرد .
زنگنه تبار گفت :همچنان که امام خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند :انتخابات برای مردم هم حق است و هم تکلیف.
تمام واجدان شرایط رای دادن در کشور حق دارند که با رای خود نقش خود را در انتخاب رئیس جمهور، نماینده مجلس، نماینده شورای شهر و روستا و با انتخاب نماینده مجلس خبرگان رهبری علاوه برانتخاب خود آنها، در انتخاب رهبری نظام اسلامی هم ایفای نقش کنند. و البته تکلیف انسانی، انقلابی و الهی همه ماست که در انتخابات شرکت کنیم.

زنگنه تبار در ادامه با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم که می‌فرماید؛ اِنَ اللهَ یَأمُرُکُم اَن تُودوا اَلاَماناتِ اِلی اَهلِها( خداوند فرمان داده که امانات را به اهلش بسپارید ) گفت: ما در انتخابات پیش رو دو امانت گرانبها را به دو مجلس مهم خواهیم سپرد یکی مجلس خبرگان رهبری که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی مسئولیت تعیین، عزل و نظارت بر رهبری جمهوری اسلامی را بر عهده دارند و این مسئولیتِ بسیار خطیریست ،دوم مجلس شورای اسلامی ،آنهم چنان جایگاه حساسی دارد که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: مجلس در رأس امور است، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) فرمودند: مجلس شورای اسلامی به اعتباری حساس‌ترین و موثرترین نهاد قانونی کشور است .
جهانبخش زنگنه تباربا اشاره به دووظیفه مهم مجلس شورای اسلامی یعنی قانون گذاری ونظارت ، گفت :با امانتی که به مجلس شورای اسلامی می‌سپاریم با یک مصوبه آن برنامه ۵ ساله اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی کشور، بودجه سالانه کشور، رای اعتماد، سوال یا استیضاح یک وزیر ،استیضاح رئیس جمهور ،انتخاب شش نفر از حقوقدانان شورای نگهبان، انتخاب ده نفر از اعضای بازنگری قانون اساسی،عهدنامه ها و مقاوله نامه های بین المللی، تعیین تکلیف می‌شود پس باید با حساسیت تمام و احساس مسئولیت وقصدقربت، در انتخاب نماینده تلاش کنیم.
وی گفت:حضرت امام(ره) فرمودند: اشخاصی که انتخاب می‌کنید سوابقشان را مطالعه کنید، در زمان سابق چه بودند، در زمان انقلاب چه بودند، از اول انقلاب تا حالا چه جور بودند، سوابق خانوادگی شان چه هست و مقدار معلوماتشان چه هست. امام خامنه‌ای (مدظله العالی) هم فرمودند: همچنان که شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است، مردم وظیفه دارند به ملاک‌های دینی و شرعی و انقلابی نگاه کنند،به روابط قومی و خویشی و ایل و طایفه‌ای و اینطور چیزها نگاه نکنند.
زنگنه تبار گفت:از جمله معیارهایی که امام خامنه‌ای(مدظله العالی) طی سالیان برای انتخاب اصلح فرموده اند ،می توان به تدین ،تقوا، متوکل بودن به خدا، پاکدامنی، قوی و کارآمد بودن، خستگی ناپذیری، بصیر و هوشمند بودن، پایبندی به ارزش‌ها، استکبار ستیزی،امانت‌دار، صادق و با برنامه بودن، دوری از منفعت طلبی شخصی، پرهیز از بد اخلاقی انتخاباتی، صمیمی بودن با مردم و ولایتمداری، اشاره کرد.
جهانبخش زنگنه تبار در پایان گفت:به فضل الهی وبه کوری چشم دشمنان اسلام ونظام اسلامی،انتخابات یازده اسفند بسیار باشکوه ودشمن شکن خواهد بودو امید واریم مردم ضمن مشارکت حداکثری ،به اصلح ترین کاندیداها رای دهند ومجلسی انقلابی وکارآمد تشکیل شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد