ترقی در گفتگو با دانا:

آقای روحانی تایید و رد صلاحیت ها را به دو دسته طرفداران و منتقدان دولت تقسیم نکند

کد خبر: 310517
|
17:52 - 1402/10/23
نسخه چاپی
آقای روحانی تایید و رد صلاحیت ها را به دو دسته طرفداران و منتقدان دولت تقسیم نکند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نباید آقای روحانی که سابقه ریاست جمهوری دارد تایید یا رد صلاحیت ها را به دو دسته منتقدان و طرفداران دولت تقسیم بندی کند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با انتقاد از اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه در سال های 98 و 1400 شورای نگهبان هر کسی را که طرفدار دولت بود رد صلاحیت کرد، گفت: چنین تحلیلی نسبت به عملکرد شورای نگهبان غیر منطقی است و دلیل روشنی است که دولت آقای روحانی در برگزاری انتخابات دخالت سیاسی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت در برگزاری انتخابات بی طرف است نباید برایش اهمیت داشته باشد که چه کسی رد یا چه کسی تایید صلاحیت شده است، ادامه داد: نباید یک رئیس جمهور تایید یا رد صلاحیت ها در دوران مسئولیت خود را به دو دسته منتقدان دولت و طرفداران دولت تقسیم بندی کند.

ملاک شورای نگهبان قانون است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به اینکه اظهارات آقای روحانی حاکی از این است که دولت وقت که مسئولیت آن با شخص آقای روحانی بوده است سیاسی کاری کرده است، اظهار داشت: شورای نگهبان با استناد به تمجید از دولت یا نقد از آن صلاحیت افراد را در هیچ دوره ای بررسی نمی کند، ملاک شورای نگهبان قانون است و مخالف یا موافق بودن افراد با دولت، ملاک عمل نیست.

ترقی خاطرنشان کرد: در قانون جدید انتخابات صراحتا اعلام شده که باید دلایل رد صلاحیت افراد به طور مستند مطرح شود پس نمی تواند علاقه افراد به یک دولت را ملاک رد صلاحیت آنها قرار داد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که نسبت به دولت سیزدهم منتقد هستند صلاحیتشان تایید شده است، خاطرنشان کرد: اگر برخی ادعا می کنند که منتقدان دولت سیزدهم رد صلاحیت شدند مگر امثال آقای پزشکیان یا مطهری از دولت انتقاد نمی کنند.

ترقی تصریح کرد: این گونه اظهارنظرها بیشتر نطق انتخاباتی است و پشتوانه مستندی برای طرح چنین ادعاهایی ندارد.

    پربازدیدترین ها