مهدی برترین گلزن آسیا شد؛

جام ملت‌های آسیا| ۹۱ گل ملی در خط حمله ایران؛ سردار و طارمی در اوج!

کد خبر: 310514
|
17:41 - 1402/10/23
نسخه چاپی
جام ملت‌های آسیا| ۹۱ گل ملی در خط حمله ایران؛ سردار و طارمی در اوج!
تعداد گل‌های ملی سردار آزمون و مهدی طارمی در تیم ملی فوتبال کشورمان از آمادگی منحصربه‌فرد این زوج حکایت دارد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار آزمون روز گذشته با پایان بازی‌هایش در تیم فوتبال آ.اس.رم ایتالیا، به اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان در قطر برای شرکت در جام ملت‌های آسیا اضافه شد تا یوزهای سپیدپوش پارسی بالاخره با 26 بازیکن در کمپ الریان برای نخستین دیدار با تیم ملی فلسطین آماده شوند.

با کامل شدن ترکیب هجومی تیم ملی، حالا امیر قلعه‌نویی زوج محبوب سردار آزمون - مهدی طارمی را داراست. آزمون و طارمی با ۴۹ و ۴۲گل زده پس از علی دایی و کریم باقری، سومین و چهارمین گلزنان برتر تاریخ تیم ملی به شمار می‌آیند که احتمالاً در این تورنمنت رکورد خود را بهبود خواهند بخشید.

مجموع گل‌های زده این دو بازیکن برای تیم ملی عدد ۹۱ را نشان می‌دهد و با توجه به قرعه آسان ایران، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که گل‌های زده آنها در قطر ۳ رقمی شود. طارمی ۱۳گل برای امیر به ثمر رسانده و سردار هم با وجود این که کمتر برای تیم ملی بازی کرده، در این مدت ۸گل زده است.

از آن گذشته؛ فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) رده‌بندی بهترین گلزنان آسیایی سال 2023 را معرفی کرد که بر این اساس مهدی طارمی با به ثمر رساندن 31 گل، برترین گلزن سال در بین بازیکنان آسیایی بوده است. این مهاجم 31 ساله در سال گذشته میلادی 19 گل در رقابت‌های مختلف برای پورتو به ثمر رساند و در کنار آن 12 گل هم برای تیم ملی ایران زد.

  • برچسب ها