دکتر جهانبخش زنگنه تبار:

نقش حجاب در تحکیم بنیان خانواده

کد خبر: 310475
|
15:44 - 1402/10/13
نسخه چاپی
نقش حجاب در تحکیم بنیان خانواده
دکتر جهانبخش زنگنه تبار به تبیین نقش حجاب در تحکیم بنیان خانواده پرداخت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نشست بصیرتی با شرکت خواهران بسیجی عضو پایگاه سقاییه حوزه ۱۰ شهر کرمانشاه،درروز چهارشنبه مورخ سیزدهم دیماه و با حضور دکتر جهانبخش زنگنه تبار هادی سیاسی سپاه ناحیه کرمانشاه برگزار شد. 

 

در این مراسم زنگنه تبار ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)و فرزند صالح آن حضرت، امام خمینی(ره) و گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دو محور سخنرانی کرد؛ اول در مورد نقش حجاب در تحکیم بنیان خانواده و دوم به نقش محوری و حیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی در تشکیل جبهه مقاومت اشاره کرد.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم بخصوص آیه شریفه ۵۹ از سوره مبارکه احزاب که خطاب به رسول اکرم (ص) در مورد رعایت حجاب توسط همسران و دختران پیامبر(ص) و همسران مومنان است ،اشاره کرد وگفت: به استناداین آیه شریفه رعایت حجاب موجب شناخته شدن زنان مومنه ودرامان ماندن آنها از نگاههای آلوده وآسیب هایی افراد هوس باز ،به آنها وارد میکنند،می باشد.

 

وی به پوشش زنان ایران قبل از اسلام اشاره کردو گفت در سنگ نوشته‌ها و کتیبه های قدیمی ،آثاری از آن وجود دارد و در شاهنامه نیز به آن اشاره شده آنجا که می‌گوید: منیژه منم دخت افراسیاب برهنه ندیدی رخم آفتاب لذا حجاب هم یک امر الهی و دستور معصومین علیهم السلام و نیز موضوعی فطری است ،این‌ها نشان از وجود حجاب و مفتخر بودن زنان ایرانی به داشتن حجاب مناسب در طول تاریخ می باشد. 

 

لذا دختران و زنان ما باید به فاطمه زهرا سلام الله علیها اقتدا کنند و از ایشان الگو بگیرند و همیشه به آن حضرت متوسل باشند تا به سعادت دنیا و آخرت برسند.

 

 جهانبخش زنگنه تبار سپس به نقش محوری و حیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی در تشکیل جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت :دشمنان اسلام ،تکفیری‌های داعشی را برای مقابله و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آموزش دادند و تجهیز کردندوهدف نهایی آنهاانجام تمام آن جنایتها در ایران اسلامی بود، اما تدابیر حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و سیاست‌های دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی با مدیریت میدانی حاج قاسم سلیمانی آنهاخارج از مرزها را نابود کرد و داعشی ها واربابانشان این آرزو را به گور بردند.

 

 

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد