معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص):

احیای گفتمان مقاومت مهمترین رسالت حاج قاسم بود

کد خبر: 310462
|
21:52 - 1402/10/11
نسخه چاپی
احیای گفتمان مقاومت مهمترین رسالت حاج قاسم بود
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه احیای گفتمان مقاومت مهمترین رسالت حاج قاسم بود، گفت: این شهید والامقام خالصانه برای خدا کار می‌کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از  شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، سعید بهشتی‌راد صبح امروز دوشنبه در نشست بصیرتی که به مناسب هفته مقاومت در حسینیه امیرالمومنین(ع) شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مناسبت‌های دی‌ماه حماسه ولایت‌مدار نهم دی بود که در سالگرد این حماسه بزرگ مردم بصیر، فهیم و ولایت‌مدار ایران اسلامی و نیز مردم استان کرمانشاه با حضور گسترده خود این حماسه دشمن‌شکن را بازسازی و یاد این روز را که یادآور شکست فتنه‌های دشمن بود گرامی داشتند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: مناسبت دیگری که در پیش داریم میلاد با سعادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) است که با نام روز مادر و روز زن نامگذاری شده است.

وی گفت: تقارن این روز مبارک با سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که پیرو مکتبش حضرت فاطمه(س) بود را گرامی می‌داریم.

بهشتی‌راد تصریح کرد: حاج قاسم در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) هرجا که بودند مراسم عزاداری حضرت صدیقه کبری را برگزار می‌کردند و حتی حسینیه ایشان هم به نام مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مزین شده است، خوشا به سعادت ایشان که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) به درجه رفیع شهادت نائل شدند و امسال نیز سالگرد شهادتشان با ایام ولادت حضرت زهرا و هفته مقاومت مقارن شده است.

بهشتی‌راد گفت: سالگرد اولین شهید مدافع حرم، شهید نوروزی، نیز در بیستم دی‌ماه است که در سال ۹۳ به شهادت رسیدند و  همچنین سالگرد شهادت دیگر شهید مدافع حرم شهید عباسی در همین تاریخ است که بر روح مطهر این دو شهید عزیز مدافع حرم نیز درود می‌فرستیم.

این مسئول ادامه داد: مناسبت بصیرتی دیگر ۲۶ دی‌ماه است که مصادف با سالگرد فرار شاه ملعون است که تمام این مناسبت‌ها به تفکر، بازخوانی و تبیین نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اولین بار تعریف جهاد تبیین را در دیدار با مداحان انجام دادند؛ ایشان در آن جلسه فرمودند جهاد تلاش و کوششی است که نوک پیکان و هدف آن دشمن است.

بهشتی‌راد ادامه داد: جهاد گاهی با فیزیک جسمانی انجام می‌شود اما امروزه مفهوم گسترده‌تری از آن مطرح است که همانا وظیفه تبیین در جهاد است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که همیشه مورد غفلت قرار گرفته این است که ما برداشت درستی از فرامین و توصیه‌های مقام عظمای ولایت نداریم.

بهشتی‌راد گفت: گاهی چون تبیین درستی پشت سر فرمایشات، منویات و خواسته‌های مقام معظم رهبری نیست، برداشت درستی از سخنان ایشان صورت نمی‌پذیرد و ما نمی‌توانیم در مسیرهایی که شبهه‌ناک هستند مسیر درست‌تر را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه تبیین یعنی پیدا کردن راه درست، انجام دادن فعل درست و فهمیدن تفکر درست، تصریح کرد: ما با کسانی مواجه هستیم که حقانیت را به تفکرات خود گره زده‌اند.

بهشتی‌راد عنوان کرد: در این دیدگاه هرچه که آنها تشخیص و انجام می‌دهند درست است این افراد بر این باورند که هر آنچه با دیدگاه آنها ضدیت دارد درست نیست.

وی ادامه داد: در واقع از دیدگاه این افراد ملاک درستی یا نادرستی یک کار فعل و تفکر آنها است که ملاک انقلابی بودن، مومن بودن و درست بودن را فعل و تفکرات خود می‌دانند.

بهشتی‌راد گفت: در این دیدگاه آنها قانون، شرع و مقدسات را مورد توجه قرار نمی‌دهند آنها خودشان را اتم امور می‌دانند برداشتی که این افراد دارند با انقلاب همخوانی ندارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید حاج آقا قاسم سلیمانی فرمودند آنچه باعث محبوبیت سردار سلیمانی شده است اخلاص ایشان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه مهمترین کار حاج قاسم احیای گفتمان مقاومت در منطقه بوده است، تصریح کرد: شخصیت حاج قاسم در میان همگان از دوست و دشمن گرفته تا خودی و ناخودی مقبول است.

وی افزود: حتی سران حکومت طاغوت قبل هم حاج قاسم را قبول دارند و از وی با افتخار نام می‌برند برای مثال ارتشبد زاهدی نکاتی را درباره حاج قاسم بیان می‌کند که شاید از دهان بیشتر ما شنیده نشده باشد.

بهشتی‌راد اذعان داشت: با بررسی تمام این نکات به این نتیجه می‌رسیم که علت موفقیت و محبوبیت شده اخلاص ایشان در راه خدا بوده است.

وی گفت: این شهید والامقام خالصانه برای خدا کار می‌کرد و آن‌کسی که با خلوص نیت برای خدا کار کند مهرش در دل همگان قرار می‌گیرد.

احیای گفتمان مقاومت مهمترین رسالت حاج قاسم بود
احیای گفتمان مقاومت مهمترین رسالت حاج قاسم بود