رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اسلام آبادغرب مطرح کرد:

وحدت حوزه و دانشگاه پایه‌گذار جهان‌بینی اسلامی

کد خبر: 310420
|
14:13 - 1402/10/02
نسخه چاپی
وحدت حوزه و دانشگاه پایه‌گذار جهان‌بینی اسلامی
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اسلام آبادغرب گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باعث خواهد شد تا جهان‌بینی اسلامی در کشور پایه‌گذاری شود و هویت ایرانی- اسلامی حفظ گردد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، مراسم گرامی‌داشت وحدت حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز با حضورجمعی از روحانیون، طلاب، اساتید دانشگاه و دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

دکتر کیومرث سبزواری با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و خیرمقدم به مدعوین،اظهار داشت: ۲۷بیست و هفتم آذرماه، یادآور شهادت آیت اللّه دکترمفتح، است شهید مفتح از پیشروان‌اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. وحدتی که از‌اندیشه بلند امام راحل رحمه الله برخاسته بود، این شهید والامقام در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های بی‌وقفه‌ای انجام داد.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اسلام آبادغرب افزود: شهید مفتح در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ هنگام ورود به دانشگاه تهران توسط گروه فرقان ترور شد که سالروز شهادت دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، دکتر مفتح مردی از جنس حوزه و دانشگاه بود. هم تحصیلات حوزوی و هم تحصیلات آکادمیک داشت. ‌ایشان در فقه به درجه اجتهاد رسیده بود و دارای مدرک دکتری الهیأت و معارف اسلامی از دانشگاه تهران بود.

وی افزود: ویژگی مهم شهید مفتح که او را نماد وحدت گرداند، این بود که هم در حوزه و هم در دانشگاه، شاگردی و استادی را تجربه کرده بود و به اقتضائات هر دو نهاد علمی آگاهی داشت. بنابراین لزوم شناخت این عالم ربانی و استاد دانشگاه برای دانشگاهیان بخصوص دانشجویان و جوانان بسیار با اهمیت و با ارزش است. چرا که انقلاب اسلامی به دانشجویان و دانشگاهیان هویت بخشید. حاصل این هویت بخشی پیشرفت‌های علمی کشورمان در تمامی حوزه‌ها بعد از انقلاب بوده است.

 

دکتر سبزواری گفت:  پیشرفت‌های علمی در بخش‌های پزشکی، هسته‌ای، نظامی، سلول‌های بنیادی، نانو و ماهواره و...  حاصل خودباوری بود که انقلاب اسلامی برای نسل جوان به ارمغان آورد، انقلاب اسلامی به دانشگاه هویت بخشید و پیشرفت‌های علمی کشور محصول همین هویت اسلامی – ایرانی است. حفظ این هویت تنها راه رسیدن به قله‌های پیشرفت در تمامی زمینه‌ها برای کشور خواهد شد وحدت حوزه و دانشگاه باعث خواهد شد تا جهان‌بینی اسلامی در کشور پایه‌گذاری شود و هویت ایرانی- اسلامی حفظ گردد و این همان چیزی است که دشمنان از آن هراس دارند.

وی عنوان کرد: به تعبیر امام راحل ( ره ) دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مغز متفکر جامعه هستند بصورتی که دانشگاه یک نیمکره و حوزه نیمکره دیگر آن، که می‌توانند جامعه را به سعادت رهنمون سازند. مقام معظم رهبری حوزه و دانشگاه را به جهاد علمی توصیه کرده‌اند، رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که ۴۰ سال آینده را ترسیم کرده‌اند تحقق آن را بر عهده حوزه و دانشگاه گذاشته‌اند، تربیت جوانان ارزشی، انقلابی در تراز انقلاب، از وظایف اساسی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: امامین انقلاب بر تمدن‌سازی اسلامی تأکید نمودند، برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی لازم است حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار بگیرند، برکات وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند سبب تقویت جنبش نرم‌افزاری و تولید علم بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و وحدت نخبگان و جامعه شود.

وی افزود: امروزه تهاجم فرهنگی به صورت سازماندهی شده ارزش‌ها و بنیان‌های تمدنی ایران ـ اسلامی را نشانه گرفته است تعامل و وحدت میان حوزه و دانشگاه اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب می‌توانند پدافند نرم‌افزاری نظام در برابر ناتوی فرهنگی را تقویت نمایند. 

دکتر سبزواری در خاتمه گفت: هر جا وحدت و همکاری وجود داشته پیشرفت و رشد نیز وجود داشته است، در همین راستا باید به دنبال راهکاری برای افزایش کمی و کیفی همکاری‌های حوزه و دانشگاه باشیم. و فقط به برگزاری این گونه نشست‌ها اکتفا نکنیم. برگزاری نشست‌های دوستانه بین طلاب و دانشجویان، برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی و پاسخ به شبهات، برگزاری مسابقات مشترک بین دانشجویان و طلاب، می‌تواند به تحکیم و تعمیق این روابط کمک کند. 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد