امام جمعه اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

مبارزه با فساد زمینه‌ساز تحقق عدالت اجتماعی

کد خبر: 310416
|
14:08 - 1402/10/01
نسخه چاپی
مبارزه با فساد زمینه‌ساز تحقق عدالت اجتماعی
امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: مبارزه با فساد یکی از زمینه‌های تحقق عدالت اجتماعی است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روح‌الله زمانی موسوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر شهیدان مرصاد با اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید، اظهار داشت: ۱۲۴ هزار پیامبر برای هدایت بشر اعزام شده‌اند و معجزات و کتاب‌هایی را نیز به همراه داشته‌اند تا قسط و عدالت را برقرار کنند. 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب افزود: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران برقراری عدالت اجتماعی در سطوح و بخش‌های مختلف نظام است که البته در طول بیش از چهار دهه انقلاب نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است. 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نگاه بسیار خوبی به دستاوردهای انقلاب دارند اما درخصوص عدالت اجتماعی فرموده‌اند که بهتر می‌توانستیم عمل کنیم که این نکته بسیار مهم است لذا ما باید در مسیر تحقق عدالت اجتماعی در کنار شاخصه‌های ایجابی این نکته سلبی را در نظر بگیریم که یکی از شاخصه‌های مهم رسیدن به عدالت اجتماعی مبارزه با فساد است. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی موسوی با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از زمینه‌های تحقق عدالت اجتماعی است، گفت: آنچه که انبیای الهی بودند و آخرین ذخیره الهی و حضرت صاحب زمان‌(عج) به‌دنبال آن است، تحقق عدالت اجتماعی است و این مهم بدون مبارزه با فاسدین، منافقین و رانت‌خواران تحقق پیدا نخواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور فعلی زمانی که در قوه قضائیه بود عنوان کرد که مبارزه با فساد و ریشه‌های فساد در قوه مجریه است و به‌حمدلله از زمان روی کار آمدن ایشان کارهای بسیار خوبی در زمینه مبارزه با فساد انجام گرفته و موجبات امیدآفرینی میان مردم شده پس باید سرعت مبارزه با فساد در تمامی سطوح بیشتر شود. 

خطیب جمعه اسلام‌آبادغرب با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه ضرورت توجه ویژه به موضوع نظارت، بیان داشت: برخی از عناصر مشغول در حراست‌ها کارایی لازم را ندارند که باید پالایش شوند و نیروهای مفید و پرتلاش حمایت شوند و این روش باید در قوه قضائیه نیز به‌کار گرفته شود برهمین اساس باید با برخی از افراد «قاضی‌نما» برخورد شود چرا که آنها ضررهای زیادی به مردم و بیت‌المال وارد کرده‌اند. 

وی افزود: ما باید قوانین‌ را اصلاح کنیم و ریشه خلأهای قانونی را که موجب تولید رانت و فساد می شود، بخشکانیم که لازمه این یک مجلس انقلابی با حضور نمایندگان درستکار و پای کار است پس باید کسانی که تعارض منافع ندارند در این مجلس حضور پیدا کنند. 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی موسوی با تقدیر از اقدام واگذاری زمین رایگان به بیش از ۳ هزار نفر در یزد از سوی دولت، گفت: از دولت می‌خواهیم به وعده‌های خود درخصوص برنامه‌های جوانی جمعیت در استان‌ها و شهرستان‌های متعدد عمل کند چرا که هزینه بهداشتی، پزشکی و درمانی فرزندآوری بسیار بالا است اما هنوز دولت در این زمینه حمایت نکرده در نتیجه باید برنامه‌ریزی دقیقی برای این مهم صورت گیرد.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها