یادداشت؛ جهانبخش زنگنه‌تبار

جنبش دانشجویی آرمانها ورسالت ها؛

کد خبر: 310368
|
13:52 - 1402/09/16
نسخه چاپی
جنبش دانشجویی آرمانها ورسالت ها؛
دکتر جهانبخش زنگنه‌تبار در یادداشتی به تبیین جنبش دانشجویی آرمانها ورسالت ها پرداخته است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، دکتر جهانبخش زنگنه‌تبار در یادداشتی به تبیین جنبش دانشجویی آرمانها ورسالت ها پرداخته است.

 

🔹"دانشگاه کارخانه آدم سازی است"

امام خمینی (ره)

صحیفه امام ،جلد ۷ ،صفحه ۴۲۷

 

جنبش قوی و بصیر دانشجویی کشور از آغاز فعالیت خود در سال ۱۳۳۲ تاکنون علیه استبداد داخلی و خارجی و چپاول منابع کشور و تحریف دین وسلب آزادی‌های مشروع مردم توسط رژیم طاغوت و حامیان آن یعنی آمریکا و انگلیس قیام کردند .

 

در سال ۱۳۳۲ که دانشجویان در اقدامی به حضور معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، به میدان آمدند که منجر به سرکوب کشتار و بازداشت تعدادی از آنها در ۱۶ آذر ماه شد و سه تن از دانشجویان عزیز به اسامی بزرگ نیا، قندچی و شر یعت رضوی ،به شهادت رسیدند.

 

در ۴۵ سال اخیر جنبش دانشجویی در همه عرصه‌ها، در دفاع مقدس ۸ ساله،د ر دفاع از کشور و نظام اسلامی در مقابل جنگ‌های نرم و،شناختی، ترکیبی واقتصادی دشمن و دفاع از حرم، امنیت و سلامت و نیز در عرصه‌های سیاسی نقش آفرینی کرده و موضع انقلابی و ضد استکباری داشته اند و در عرصه‌های علمی در کنار اساتید بزرگ افتخارات فراوانی رو به ثبت رسانده اند .

 

آنچه که نیاز امروز کشور است و از این نیروی عظیم کشور در دانشگاه ها انتظار می‌رود، بصیر بودن و بصیرت افزایی برای مقابله با فتنه‌های پیاپی اجتماعی و فرهنگی دشمن و پاک کردن صورت مسئله آسیب‌هایی که از فتنه‌های متعدد به خصوص آشوب‌های سال ۱۴۰۱ به جای مانده است.

 

انتظار می‌رود جنبش دانشجویی برای حفظ همه ارزش‌ها از جمله رعایت حجاب اسلامی که حکم صریح خدای متعال در آیات مختلف قرآن کریم و به خصوص آیه شریفه ۵۹ از سوره مبارکه نور می باشد و احادیث معصومین (علیهم السلام )درباره رعایت حجاب فراوان است، پیش قدم شوند و در امر به معروف و نهی از منکر این فروع از دین که نیازمند توجه بیشتر هست ،نقش آفرینی بیشتری داشته باشند و این روندی که طی چند دهه اخیر مواردی از تغییر پوشش‌ها شروع شد و به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی بدون هیج دلیل منطقی و با تمام توان سیاسی، سیستم های جاسوسی، حمایت های مالی و رسانه ای دشمنان قسم خورده مردم شریف ایران ونظام اسلامی یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ایران اسلامی ایجادکردند و بحمدالله با دفاع ترکیبی ملت همیشه در صحنه مواجه شدند و همچون گذشته ناکام ماندند اما در جاهای کوچکی از کشور و گوشه‌هایی از برخی از دانشگاه‌ها به کشف حجاب منجر شده است، جنبش دانشجویی که همواره پرچمدار مبارزه با استکبار و استبداد بوده و همیشه عدالت خواه بوده است و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده است، در این زمینه هم باید پرچمدار باشد و به حمدالله کلیت جریان دانشجویی کشور، همینطور است. امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۸۷ فرمودند: این برداشت من از جنبش دانشجویی و نگاه من به جنبش دانشجویی است؛ ضد استکبار، ضد فساد ،ضد اشرافیگری، ضد حاکمیت تجمل گرایانه و زورگویانه ، ضد گرایش‌های انحرافی، این‌ها خصوصیات جنبش دانشجویی است.

 

انتظار مقام معظم رهبری و تمام دلسوزان نظام اسلامی از جنبش دانشجویی و تمام دانشجویان در کشور اسلامی این است که در همه عرصه‌ها این نورافشانی را داشته باشند.

 

امام خامنه‌ای (مدظله العالی )در تاریخ ۲۴ آذرماه ۱۳۸۷ فرمودند: از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد ،اول جریان علم و تحقیق، دوم جریان آرمانگرایی‌ها آرمانخواهی‌های سیاسی و اجتماعی .

 

امیدواریم این افتخارآفرینی های جنبش دانشجویی و مجموعه دانشگاهیان ایران اسلامی، روز افزون باشد، سربلندی تمام دانشجویان در سنگر مقدس دانشگاه، آرزوی توفیق سربلندی و درخشش بیشتر در همه عرصه‌ها را دارم.

 

جهانبخش زنگنه تبار/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد