معاون رئیس جمهور:

روایت‌گری دشمن از نظام وارونه است/ لزوم بالا بردن دانش فضای مجازی در کشور

کد خبر: 310360
|
22:04 - 1402/09/18
نسخه چاپی
روایت‌گری دشمن از نظام وارونه است/ لزوم بالا بردن دانش فضای مجازی در کشور
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه استفاده از ابزار رسانه توسط دشمنان مخصوص همین دهه نیست، افزود: در این دهه ابزارها تغییر یافته و باید از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از  راه دانا؛ سید محمد حسینی عصر شنبه، ۱۸ آذرماه در آیین اختتامیه آموزش سواد رسانه و توانمندسازی مجازی محلات گرگان که در سالن سردار شهید قاسم سلیمانی شهرداری منطقه سه برگزار شد، اظهار کرد: اگر سواد رسانه‌ای کامل و کافی نباشد، قطعاً آسیب می‌بینیم و این را بدانیم که در دوره‌ای به سر می‌بریم که والدین باید نسبت به آن بروز باشند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در طول تاریخ همیشه برای تسلط به قدرت از ابزار مطبوعات استفاده می‌کردند، ادامه داد: آنها در طول تاریخ فقط در عملیات طوفان الاقصی عقب ماندند چون روایت اول را با پیش‌بینی همه جوانب، «حماس» داشت و امیدواریم هر چه زودتر با متوقف شدن این جنگ چهره و ماهیت مستکبران جهان معاصر و مدعیان دروغین قدرت و حقوق بشر بیش از این در جهان آشکار شود.

روایت‌گری دشمن از نظام وارونه است/ لزوم بالا بردن دانش فضای مجازی در کشور

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی مخصوص همین دهه نیست و از گذشته نیز با اسلوب مختلف تأثیرگذار بوده است، افزود: در این دهه ابزارها تغییر یافته و باید از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

وی عدم اعتماد به فضای مجازی را لازمه جامعه فعلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال منافع خود هست و برای همین باب میل خود خبر پراکنی می‌کند و ما باید آگاه باشیم تا در دام آن‌ها گرفتار نشویم.

حسینی نگاه به رویه دشمن در اغتشاشات سال گذشته را بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: هم اکنون هم دشمن با یک روایت غلط و وارونه مسائل را طرح و برای همان مسائل ما را تحریم می‌کند.

وی بالا بردن قوه تجزیه و تحلیل مردم را مهمترین وظایف دست‌اندرکاران فضای مجازی برشمرد و تصریح کرد: در قضیه «چای دبش» می‌خواستند دولت را به این مسائل مرتبط کنند که ایجاد این شایعه نیز با اقدام به موقع دولت ابتر ماند و خود دولت نیز عوامل را شناسایی، پرونده را تکمیل و تحویل قوه قضائیه داد.

روایت‌گری دشمن از نظام وارونه است/ لزوم بالا بردن دانش فضای مجازی در کشور

حسینی با بیان اینکه انتخاب افراد پاک‌دست در پست‌های مدیریتی مهمترین خواسته رئیس جمهور است، یادآورد شد: به همه این مسائل رسیدگی می‌شود و یقین بدانید که همه پول‌ها با اقدامات دستگاه قضا به بیت المال بازگشته و یا بازخواهد گشت.

وی تلاش برای مشارکت مردم در انتخابات را مهمترین وظیفه مسئولان دانست و گفت: مردم ایران با مشارکت در انتخابات پیش‌روی اسفند ماه، با انتخاب افراد اصلح و شایسته زمستان را تبدیل به بهار خواهند کرد و باری دیگر پشتوانه مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان اثبات خواهند کرد.