با حضور مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه صورت گرفت؛

اهدای 300 بسته معیشتی به خانواده زندانیان در اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 310344
|
16:39 - 1402/09/09
نسخه چاپی
اهدای 300 بسته معیشتی به خانواده زندانیان در اسلام‌آبادغرب
آیین اهدای 300 بسته معیشتی به خانواده زندانیان اسلام‌آبادغرب با حضور مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  آیین اهدای 300 بسته معیشتی به  خانواده زندانیان اسلام‌آبادغرب امروز با حضور مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه، امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، مدیر اداری و پشتیبانی سپاه ناحیه، دبیر انجمن حمایت زندانیان، مدیر کانون بسیج حقوقدانان، جمعی از خیرین و اصحاب رسانه شهرستان در دادسرای اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

یک هزار و 170 خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن‌های استان قرار دارند 

حمیدرضا پوریانی مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه در این آیین با تقدیر از اقدامات انجمن حمایت از زندانیان اسلام آبادغرب، اظهار داشت: در سطح استان 6 انجمن فعالیت دارد که انجمن حمایت اسلام آبادغرب منظم‌ترین و فعال‌ترین انجمن استان است.

 

وی افزود: یک هزار و 170 خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن‌های استان قرار دارند و از ابتدای سال‌جاری تاکنون مبلغ 4 میلیاردو 500 میلوین تومان بصورت نقدی و غیرنقدی به خانواده زندانیان کمک صورت گرفته است.

 

پوریانی در جمع خانواده زندانیان گفت: بعد از آزادی زندانیان، زنان نقش تأثیرگذاری دارند و باید مراقبت نمایند که مرد آنها بعد از آزادی وارد چرخه جرم نشود و ما نیز برای کمک به ایجاد اشتغال وام‌های کم بهره در اختیار ایشان قرار می‌دهیم.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب در این آیین با تبریک به دادستان شهرستان بخاطر کسب عنوان دادستان نمونه در حوزه صلح و سازش از زحمات ایشان تقدیر و تشکر کرد.

 

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان یک پیوست بجا و منطقی در کنار دستگاه قضایی است و عدالت حکم می‌کند در کنار اجرای حکم چنین پیوست مشروعی باشد.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با تقدیر از خیرین و مسئولین گفت: همین انتظار از نظام اسلامی می‌رود که در کنار حکم صادر کردن به عواقب آن توجه داشته باشد که می‌بینیم در کنار دستگاه قضایی چنین مجموعه عریض و طویلی به خانواده زندانیان خدمت‌رسانی می‌کند.

 

 بیشترین جرائم مربوط به سرقت‌های خرد است

 

 قاسم نظری؛ رئیس دادگستری اسلام آبادغرب عنوان کرد: بیشترین جرائم مربوط به سرقت‌های خرد است که آن هم بخاطر اعتیاد و تهیه هزینه‌های اعتیاد است و اگر بخواهیم این چرخه را از بین ببریم باید علت را حذف کنیم و به سراغ ریشه‌کنی اعتیاد برویم.

وی افزود: برای رفع معضل اعتیاد باید افراد بیمار در این زمینه حدود 2 سال تحت مداوا و مراقبت قرار گیرند تا بطور کامل با سلامت به جامعه بازگردند.

 

ضرورت حمایت از خانواده زندانیان

 

سید سجاد ملایری دادستان اسلام آبادغرب ضمن تبریک هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه با تقدیر از خیرین اظهار داشت: از تعامل و حمایت مدیرکل اداره زندان‌های استان و مسئولین شهرستان از انجمن حمایت از زندانیان شهرستان قدردانی کرد.

 

وی افزود: زندانیان بر اثر معضلات اجتماعی مرتکب اعمال مجرمانه شده‌اند و به زندان افتاده‌اند اما خانواده آنها گناهی ندارند و اگر ما از خانواده زندانیان حمایت نکنیم تبعات سویی بدنبال دارد.

 

فرض‌الدین داوند رئیس زندان اسلام آبادغرب در این مراسم از حمایت رئیس دادگستری و دادستان از خانواده زندانیان و انجمن تقدیر نمود و گفت: زندان اسلام آبادغرب بعد از 26 سال با حمایت دستگاه قضایی افتتاح شد که از نظر مراقبت اسلامی اثرگذاری بیشتری دارد.

 

در ابتدای این مراسم سرهنگ رشید عبدی دبیر انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اسلام آبادغرب با ارائه گزارشی از کمک‌های خیرین گفت: انجمن اسلام آبادغرب 151 خانواده تحت پوشش دارد و از ابتدای سال تاکنون ۸۳۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی در بین خانواده‌های زندانیان توزیع شده است.

عبدی از اقدامات سپاه و کانون بسیج حقوقدانان سپاه اسلام آبادغرب در راستای خدمت‌رسانی به خانواده زندانیان تقدیر کرد.

 

در خاتمه این آیین  300 بسته معیشتی ، سه دستگاه بخاری، 60 کارت هدیه 500 هزار تومانی به خانواده زندانیان اهداء گردید و تنی چند از خیرین حامی خانواده زندانیان حاضر در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد