امام جمعه اسلام آبادغرب:

دستور قرآن برخورد با ظالمین است

کد خبر: 310296
|
15:50 - 1402/08/19
نسخه چاپی
دستور قرآن برخورد با ظالمین است
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: دستور قرآن در برخورد با کفار و ظالمین « أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر شهیدان مرصاد، با اشاره به جریان و تطبیق آیات قرآن در اعصار مختلف، اظهار داشت: مخاطب آیات قرآن فقط مسلمین زمان پیامبر (ص) نیستند و این آیات شریفه قرآن برای همه زمان‌ها و مکان‌ها تا قیام قیامت صدق می‌کند. 

وی افزود: خداوند متعال در آیه ۲۲ سوره سجده می‌فرماید؛ وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْها) آیا کسی ستمکارتر از کسی که به آیات پروردگارش تذکّر داده شود، ولی از آن‌ها اعراض نماید وجود دارد، این آیه در ادامه آیات وروایاتی که بر بنی اسرائیل نازل شد آمده که به آیات و فرامین پروردگار توجه نکردند و در آخر آیه خداوند می‌فرماید؛ (إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ) «مسلما ما از این مجرمان بی‌ایمان انتقام خواهیم گرفت» و خداوند وعده انتقام را نسبت به ظالمین و کسانی که برای خون انسان‌های مظلوم ارزش قائل نیستند داده است. 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: امروز از حلقوم برخی افرادی که ادعای اصلاح طلبی دارند حرف‌هایی به گوش می‌رسد که دقیقاً منطق اسلام آمریکایی است، آن‌هایی که بجای حمایت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین مشخص نیست این حرف‌ها را کجا درمی‌آورند؟! 

وی گفت: برخی سخنان و موضع‌گیری‌ها کارکرد انتخاباتی دارد و مردم به یاد دارند برخی شخصیت‌های سیاسی در هنگام شهادت سردار دل‌ها (شهید حاج قاسم سلیمانی)، دوگانه دیپلماسی و میدان را مطرح کردند در صورتیکه ثابت شده که این‌ها نه مردم میدان هستند و نه مرد دیپلماسی. 

حجت الاسلام زمانی موسوی بیان داشت: دستور قرآن در برخورد با کفار و ظالمین «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ» است. 

وی افزود: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری کلیه دستگاه‌های و نهادهای فرهنگی و مذهبی مراسماتی برای قرائت دعای شریف جوشن صغیر به نیت از بین رفتن و اضمحلال رژیم صهیونیستی برگزار کنند. 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: رفتار عجیب برخی نمایندگان مجلس تراز نمایندگی را دچار خدشه می‌کنند و باید از رفتارهای برخی نمایندگان مجلس بعنوان سقوط اخلاقی یاد کنیم که مشاهده شد یکی از نمایندگان مجلس روی صندلی چرخ‌دار لم داده و جمعی از معلمان عزیز جلوی او سرپا ایستاده‌اند که حرکات و اقدامات از استثنائات مجلس انقلابی است. 

وی خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات فضای شهرستان اسلام آبادغرب نسبت به سایر شهرستان‌ها فضای خاص و ویژه‌ای است و می‌شود گفت فضای سیاسی و انتخاباتی شهرستان از اوایل سال شکل گرفته است، لذا باید همه ما پایبند به قانون باشیم.

حجت الاسلام زمانی موسوی اضافه کرد: برای همه کسانی که بعنوان کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده‌اند باید یک فضای تبلیغات مساوی تخصیص داده شود و انتظار داریم  هیئت اجرایی و فرماندار محترم، هیئت نظارت وشورای نگهبان نیز دقت لازم را داشته باشند. 

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: یکی از معضلات دیگر شهرستان، ساخت و سازهای غیر مجاز است که این فقط مشکل شهرستان ما نیست و در کل کشور کمیسیون ماده صد تبدیل به یک مجرای درآمدزایی برای شهرداری‌ها شده و موجب بروز تبعات و مشکلاتی برای مردم شده است که این از مطالبه شهروندان است که چرا در کوچه ۸ متری ساختمان ۶ و ۷ طبقه ساخته می‌شود که این مشکلات به شهردار و فرماندار شهرستان گزارش شده است و اگر خدای ناکرده بعدها یک حادثه‌ای به وقوع بپیوندد قادر به جمع کردن بحران نخواهیم بود و موجب تلفات بسیاز زیادی خواهد شد. 

وی هفته کتابخوانی و بزرگداشت علامه طباطبایی را گرامی داشت و مردم را به توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی توصیه نمود و از حضور پرشور مردم در راهپیمایی استکتبار ستیزی روز ۱۳ آبان تقدیر کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها