دفاع مقدس زمینه‌ساز بروز باورهای دینی شد؛

پاسداری از فرهنگ دفاع‌مقدس رسالت مردم و مسئولان

کد خبر: 310179
|
15:44 - 1402/07/06
نسخه چاپی
پاسداری از فرهنگ دفاع‌مقدس رسالت مردم و مسئولان
تابلو غرورانگیز دفاع مقدس با حضور و مشارکت همه اقشار و اقوام در نبرد با دشمن ترسیم شد که در آن میان خطه کرمانشاه با تقدیم 9800 شهید نقشی ماندگار و افتخارآفرین در این مقطع مهم تاریخ انقلاب اسلامی از خودبرجای گذاشت.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، امروز سال‌ها از آغاز جنگ تحمیلی می‌گذرد؛ جنگی ناجوانمردانه که چهره خبیث مدعیان دروغین حقوق بشر را به جهانیان نشان داد.

هفته دفاع مقدس فرصتی است برای یادآوری هشت سال ایستادگی و فرصتی است تا یاد کنیم از تمام آنان که سرود جاودانگی را با نوای کاروان حسین(ع) همنوا شدند..

هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های فرزندان رشید و شجاع ملت ایران است که زمینه‌ساز بروز باورهای دینی از جمله گذشت، ایثار و فداکاری بود.

 

 در هشت سال دفاع مقدس جلوه‌های انسانیت رقم خورد

سرهنگ سعید بهشتی‌راد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: دشمنان به سرکردگی آمریکا به‌دنبال نابودی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و جدا کردن بخشی از کشور از پیکره ایران عزیزمان بودند دو هدف اول را آمریکا و استکبار دنبال می کردند و هدف سوم را صدام دنبال می‌کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: مقام معظم رهبری در چهار محور دفاع مقدس را تبیین کردند یکی اینکه ما از چه دفاع کردیم، دشمنان ما چه کسانی بودند، سوم اینکه مدافعان چه کسانی بودند و چهارم دفاع مقدس چه دستاوردهایی داشت.

وی گفت: در مورد اینکه از چه دفاع کردیم ما از انقلابی دفاع کردیم که خلاصه همه رسالت انبیا و ولایت ائمه اطهار بود، خلاصه همه ارزش‌های اسلامی بود که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) بود و در نهایت می‌توان گفت انقلاب اسلامی ما برآیند همه ارزش‌های اسلامی است.

بهشتی‌راد با اشاره به اینکه ما از انقلاب و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی دفاع کردیم، تصریح کرد: به گفته امام راحل انقلاب ما از مستضعفان دفاع می‌کرد، با تاسی به حدیث شریف پیامبر عظیم الشان اسلام که می‌فرمایند هرکس ندای مظلومیت فردی را بشنود و به کمک او نشتابد مسلمان نیست لذا در راستای این حدیث انقلاب اسلامی شروع به رشد و نمو کرد.

وی ادامه داد: اصولی که انقلاب دنبال می‌کرد مثل کوتاه نیامدن در مقابل دشمن، مثل حمایت از مظلوم و.. دشمن می‌دید انقلاب اسلامی با اهدافش تضاد مناقع دارد دنبال این بود که انقلاب را نابود کند اما با رادمردی مردم عزیز و رزمندگان نتوانست.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) خاطرنشان کرد: دشمن ما تنها صدام نبود. آمریکا بزرگترین مشوق برای تحریک حمله صدام به ایران بود. آمریکا، فرانسه، آلمان با کمک تجهیزات و اطلاعاتی همراه صدام بودند. مثلا آلمانی‌ها که بمب شیمیایی به صدام دادند و اکنون آثار این جنایات را در بخش‌هایی از استان مثل ریجاب، نودشه، نوسود و گیلانغرب می‌توان دید.

وی گفت: کشور ایران در جنگ هشت ساله حامی نداشت، حتی ساده‌ترین تجهیزات مثل سیم خاردار هم نداشتیم اما با بسیج مردمی و رشادت رزمندگان جنگ هشت سال دفاع مقدس تبدیل به بزرگترین عبادتگاه برای جمهوری اسلامی شد و جلوه‌های انسانیت در آن رقم خورد.

بهشتی‌راد، پاسداری از فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس را رسالت بزرگ و تاریخی اقشار مختلف مردم و مسوولان دانست و افزود: استمرار ارزش‌های ناب دفاع مقدس و ترویج الگوهای سازگار با هویت دینی، رمز پیشرفت کشور و رهایی از آسیب‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه جبهه‌های ما به محراب عبادت تبدیل شده بود، یادآوری کرد: استان کرمانشاه با تقدیم 9800 شهید نقشی ماندگار و افتخارآفرین در این مقطع مهم تاریخ انقلاب اسلامی از خودبرجای گذاشت.

 

دستاوردهای همه جانبه دوران دفاع مقدس باید به خوبی تبیین شود

جاسم بوچانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: یکی از آثار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، نشان دادن واقعیت‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان دفاع مقدس به مردم و کشورهای دنیا است.

 

این رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس افزود: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام دادند که این فرهنگ ناب، رشادت و جانفشانی در دفاع از کیان اسلامی باید به نسل جوان انتقال داده شود.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، دستاوردهای فراوان معنوی برای کشور و نظام داشته است گفت: دفاع مقدس فقط یک دفاع جانانه از کیان نظام و کشور نبود، بلکه امروز به فرهنگ دفاع مقدس تبدیل شده و این فرهنگ جنبه بین‌المللی پیدا کرده است.

 

بوچانی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دستاوردهای همه جانبه این دوران را باید به خوبی تبیین کنیم البته فقط به خط مقدم نپردازیم، زیرا در دفاع مقدس مولفه‌های ارزشمندی همچون تاب‌آوری، سرمایه اجتماعی، وحدت و انسجام تجلی پیدا کرد که باید از آن‌ها الگو گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهایی است که برای ما امروز هم می‌تواند موثر باشد، این بود که دفاع مقدس آحاد ملت را یکپارچه، منسجم و متحد کرد.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، دفاع مقدس در عمل تبلور و نماد عینی بیش از چهل سال عزت، ایستادگی، همدلی، بصیرت، دشمن‌شناسی، جوانمری و تابلوی زییایی از خودشناسی و تلاش فراگیر همه اقشار جامعه برای پیشرفت و توسعه کشور است و تداوم آن به فرهنگ‌سازی و اقدام جهادی و مسوولانه نیاز دارد.