استاندار کرمانشاه خبر داد:

اختصاص 12 هزار میلیاردتومان به پروژه‌های صنایع کرمانشاه در هفته دولت

کد خبر: 310076
|
20:47 - 1402/06/02
نسخه چاپی
اختصاص 12 هزار میلیاردتومان به پروژه‌های صنایع کرمانشاه در هفته دولت
مرصاد نیوز: استاندار کرمانشاه از اختصاص 12 هزار میلیاردتومان به پروژه‌های صنایع استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمد طیب صحرایی شامگاه چهارشنبه اول شهریورماه در مراسم روز خبرنگار ضمن تسلیت ایام صفر اظهار داشت: خبرنگاری باید همراه با حقیقت‌نگاری باشد.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه صداقت و انصاف با هم متفاوت است، افزود: بنده به عنوان شهروند یا مسئول خبرنگاران صادق و حقیقت‌گو را دوست دارم. 

وی با اشاره به وقایع تاریخ معاصر کودتای 28 مرداد، افزود: کشور ایران تاریخ چندهزار ساله دارد. در دوره‌ای با پادشاهان بی‌کفایت دچار افول می شود طوری که در زمان رضاخان چنین می‌گویند که «خودمان آوردیم و خودمان هم بردیم» و در کودتای 28 مرداد نخست وزیر ملی‌گرا را سرنگون می‌کنند و این زنجیره حقارت تا سال 57 ادامه پیدا می‌کند. 

صحرایی تصریح کرد: اکنون به برکت انقلاب اسلامی آزادانه دولت را نقد می‌کنیم و دولت‌ها منتخب مردم ایران هستند و اکنون هم ساختن کشور و رفع مشکلات نیاز به اداره و تلاش ما دارد.

 وی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در سده‌های اخیر بعد از انقلاب و کودتاها اصل حکومت را به رأی نگذاشته و این تعداد انتخابات را تجربه نکرده است و بایستی چنین نعمتی را قدر بدانیم.

 صحرایی افزود: استان کرمانشاه که در بیکاری رتبه یک را کسب کرده و این میراث امروز به ما و شما رسیده است در طول خدمت هفت ماهه بنده نبوده بلکه حاصل سالیان گذشته و مدیران سنوات قبل بوده است و آنها هم پرورش یافته همین سرزمین بوده‌اند و تجربه کسب کرده‌اند.

 وی با تاکید بر اینکه با شعار، مشکلی حل نمی‌شود گفت: در کرمانشاه تهدیدها و فرصت‌های زیادی وجود دارد. باید فرصت‌ها را شناخت و از آنها استفاده کرد و تهدیدها را به حداقل رساند.

 صحرایی درباره اینکه برای حل معضل بیکاری چه فعالیت‌هایی صورت گرفته، گفت: یکی از فرصت‌های ایجاد اشتغال در صنایع در زمینه مسکن است. بنده زمانی که مسئولیت را تحویل گرفتم در حوزه ساخت و ساز استان کرمانشاه حائز رتبه 27 کشور بود و اکنون تلاش می‌شود این رتبه به زیر ده برسد. 

 19 هزار و پانصد واحد مسکن در حال ساخت و ساز است

وی با بیان اینکه مسکن، ثمره یک زنجیره اشتغال‌زاست ادامه داد: اکنون 19 هزار و پانصد واحد مسکن در حال ساخت و ساز است و بیش از 8 هزار میلیاردتومان منابع به نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است. 

استاندار کرمانشاه گفت: در مقوله صنعت در هفته دولت قریب به 12 هزار میلیاردتومان افتتاح پروژه در سطح استان داریم از ذوب آهن، صنایع خرد کوچک، کارخانه‌ها و.. که تا پایان سال بیش از نیمی از پروژه ها به اتمام می رسد. 

با تخصیص 2 هزار میلیارد تومان تا دوسال آینده خط راه آهن کرمانشاه به خسروی به بهره‌برداری می‌رسد

وی گفت: در خصوص پروژه راه‌آهن که از سال 90 با سفر مقام معظم رهبری شروع شده اکنون با تخصیص 2 هزار میلیارد تومان تا دوسال آینده خط راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب و خسروی به بهره‌برداری می رسد. همچنین درصدد هستیم پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان آبان ماه فعال شود.

 کاهش 8درصدی تلفات جاده‌ای در کرمانشاه

 صحرایی در ادامه با اشاره به کاهش 8درصدی تلفات جاده‌ای در استان،‌ خاطرنشان کرد: قریب به 300 کیلومتر از جاده های استان بهسازی و همچنین 8 نقطه حادثه خیز اصلاح شده است. 

وی با بیان اینکه حتی یک روز کار ساخت و ساز و عمرانی یک روز در استان توقف نداشته است، گفت: اربعین برای استان یک ظرفیت است. اولین ظرفیت فعال‌سازی استفاده از فرصت‌های گردشگری، ترانزیتی و تراکم مشاغل خدماتی است.

 صحرایی با تاکید بر اینکه اگر میخواهیم پول وارد استان شود با شعار میسر نمی شود، گفت: امسال مرز شوشمی در پاوه بازگشایی شد و همچنین سومار به عنوان یک مرزی تجاری 24 ساعته شد و روزانه 250 کامیون در حال عبور و مرور است. کرمانشاه می‌تواند بهشت گردشگری، بهشت ترانزیت کالا، بهشت مشاغل خدمات و... باشد. 

باید کرمانشاه را از بن‌بست خارج کنیم

وی گفت: اگر کرمانشاه را از بن بست خارج نکنیم نمی توانیم شغل ایجاد کنیم. اگر می خواهیم گردشگر و مسافر در استان جذب شود باید زیر ساختها و امکانات رفاهی برایش فراهم کرد. 

صحرایی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که عمری معلم بودم، افزود: البته تنها معلم نبودم و در کنار آن چندین پروژه بزرگ ملی را انجام داده ام و شناخت فرصتها و تهدیدها و انجام فعالیت‌ها جزو جهادتبیین است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب برخی شاخص‌های استان از جمله شاخص بیکاری، اعتیاد، طلاق و ضریب فلاکت، عنوان کرد: نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، اما شرایط موجود حاصل عملکرد برخی از مدیران گذشته است. البته بسیاری هم در استان زحمت کشیده‌اند که یقینا اجر آن را خواهند دید.

 استاندار کرمانشاه در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: باید یک سری کارهای سلبی و ایجابی انجام داد. اکنون حدود 4 هزار معتاد در استان وجود دارد که اگر به صورت ریشه‌ای اقدام نشود در چهار سال آینده این تعداد به 14 هزار نفر می رسد و دامن اکثر خانواده ها را می گیرد.اگر معتاد اصلاح و درمان نشود قطعا اقتصاد هم در امان نخواهد بود. 

اربعین بیش از یکهزار و سیصد میلیارد تومان مازاد از بودجه برای استان ارزآوری داشته است

وی با بیان اینکه اربعین برای استان یک فرصت مادی و معنوی ایجاد می‌کند، گفت: بیش از یکهزار و سیصد میلیارد تومان مازاد از بودجه برای استان ارزآوری داشته است و این سوغات مادی اربعین است که باید خبرنگاران این فرصت و ظرفیت مغتنم را تبیین کنند.