نفرات برگزیده رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه را بیشتر بشناسیم

کد خبر: 310071
|
18:33 - 1402/05/31
نسخه چاپی
نفرات برگزیده رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه را بیشتر بشناسیم
شماری از فعالان اقتصادی استان کرمانشاه به‌عنوان نفرات برگزیده در رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی معرفی شدند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در شرایط فعلی که با چالش همه‌گیر بیکاری به‌ویژه در استانی نظیر کرمانشاه مواجه هستیم کارآفرینی همچون جهاد در راه خدا اقدامی بسیار ارزنده است که پاداش دنیوی آن قابل جبران نیست.

برگزاری جشنواره‌هایی نظیر رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از کارآفرینان برتر نیز یکی از اقدامات ارزنده بسیج سازندگی در راستای قدرشناسی از تلاش‌های کارآفرینان خط‌شکن است که امیدواریم مستمرا ادامه یابد.

به‌منظور افزایش انگیزه و قدردانی از مجاهدت‌های کارآفرینان برتر به معرفی مختصر این فعالان اقتصادی می‌پردازیم: 

عابدین ملکی ده‌کبودی گلخانه پرورش گل‌های زینتی را در عرصه‌ای به وسعت ۱۲ هزار متر در روستای ده‌کبود درود فراوان کرمانشاه در سال ۹۷ احداث کرد که از این طریق زمینه اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم 25 نفر را فراهم آورده است، محصولات این گلخانه شامل انواع گل رز با رنگ‌های متفاوت است که بازار فروش آن در استان تهران، استان‌های شمالی، کردستان و کرمانشاه قرار دارد که حجم فروش محصولات سالیانه به ۵۰۰ هزار شاخه گل می‌رسد همچنین بازاریابی و بازاررسانی محصولات به کشور روسیه در حال گسترش است.

بسیج سازندگی برای توسعه محصولات این گلخانه۵۰۰  میلیون تومان وام اشتغال‌زایی به این تولیدی موفق پرداخت کرده است و نیروهای به‌کارگیری شده در این تولیدی اکثراً از فعالان بسیج سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه(ص) هستند . 

فرشته مرادی چناری نیز به‌عنوان مسئول صندوق قرض‌الحسنه اصناف با استفاده از تحصیلات اهدا شده توسط وام‌های خرد خانگی با معرفی اعضای صندوق برای دریافت تحصیلات تبصره ۱۶ تاکنون موفق به اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲۵ بانوی بی‌سرپرست و بد سرپرست شده است.

طیبه شریفی هم از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در حوزه فرش دستباف شروع کرده و از سال 1394 با ثبت شرکت خوش سلیقه فعالیت خود را به صورت کارگاهی آغاز کرده که از اهم اقدامات وی در زنجیره فروش از ارائه آموزش تا بازاریابی می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی، ارائه آموزش رایگان به ۴۰۰ نفر، معرفی افراد آموزش‌دیده فنی و حرفه‌ای برای دریافت گواهی مهارت به کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، صنعت و معدن و پرداخت تسهیلات کم بهره به افراد فعال در عرصه ریسندگی پشم با اشتغالزایی برای ۵۰ نفر، حضور در نمایشگاه‌های استانی و شهرستانی و تضمین خرید فرش اشاره کرد.

حمزه مجیدی نیز با راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سپاه ناحیه روانسر، ۷۱ صندوق قرض‌الحسنه فعال ایجاد کرده و مبلغ وام‌های قرض‌الحسنه را از ماهیانه دو میلیون تومان در سنوات گذشته به ماهیانه ۶۰ میلیون تومان در حال حاضر رسانده همچنین نسبت به معرفی شش صندوق قرض‌الحسنه برای جذب تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید و جذب مبلغ دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۰، جذب یک میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان در سال جاری و جذب دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در دو سال اخیر اقدام کرده است.

یاسر نوری نیز به راه‌اندازی ۱۲۰ صندوق قرض‌الحسنه فعال، پرداخت وام قرض‌الحسنه از ماهیانه دو میلیون تومان در سنوات گذشته به ماهیانه ۶۰ میلیون تومان، جذب مبلغ پنج میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ و ۲۱ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ اقدام کرده است.

افسانه رحیمی هم در حوزه کار فصلی فعالیت دارد که در فصل زمستان هنگام برداشت زعفران برای ۵۰ نفرزمینه اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند و در حال حاضر نیز با وجود بیماری خود، همسر و فرزندش ۱۵ نفر در کارگاهش مشغول فعالیت هستند.

ساسان نوروزی نیز در عرصه تولید پوشاک محلی به مدت چهار سال فعالیت دارد و زمینه اشتغال‌زایی را برای ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده، وی ابداع‌کننده روش کار در خانه و پرداخت دستمزد به‌صورت دور کاری برای زنان خانه‌دار است همچنین در حوزه تولید مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی برای ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

هدیه محمدی هم در راستای ایجاد و افتتاح صندوق قرض‌الحسنه ضحی و عضویت ۶۰ نفر اقدام کرده، پرداخت ۲۸ فقره تسهیلات با بهره صفر به مبلغ چهار میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۳۶ نفر و اعطای ۱۲ فقره تسهیلات برای تهیه جهیزیه، رهن خانه و پرداخت هزینه‌های درمان بیمارستان از دیگر اقدامات وی است.

شهناز صدیقی نیز در عرصه تولید تابلو فرش نفیس به مدت ۱۰ سال فعالیت کرده و زمینه اشتغال‌زایی ۱۰ نفر را به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده همچنین در حوزه تدریس بافت تابلو فرش به مدت ۱۰ سال فعالیت کرده و در این راستا به آموزش بافت تابلو فرش به زنان بد سرپرست یا بی‌سرپرست پرداخته است.

فیروزه عباسی نیزنسبت به ایجاد صندوق قرض الحسنه فعال با ۳۰ نفر عضو اقدام کرده همچنین با فعالیت در زمینه تولید بافت تابلوفرش تاکنون برای ۱۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده، در این راستا پس از ارائه آموزش به متقاضیان، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز را تحویل آنها می‌دهد همچنین با فعالیت در زمینه تولید توپ‌دوزی زمینه اشتغال‌زایی را برای۱۳۰ نفر ایجاد کرده است.

میثم عزیزی نیز به‌عنوان موفق‌ترین تسهیل‌گر صندوق‌های قرض‌الحسنه استان در جشنواره مالک اشتر با ارائه ده‌ها مدل طرح اشتغال‌زایی برای متقاضیان اشتغال درصدد راه‌اندازی ۱۰۰ صندوق قرض‌الحسنه با سه هزار عضو و پرداخت ۸۸۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۳۰ میلیون تومان برآمده و برای۳۲۵ نفر به‌صورت مستمر و ۱۳۲ نفر به صورت غیر مستمر اشتغال‌زایی کرده است همچنین  تشکیل چهار تعاونی ذیل صندوق‌های قرض‌الحسنه و پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان مشاغل و متقاضیان تسهیلات اشتغال‌زایی از دیگر فعالیت‌های وی بوده است. 

محمد جواد خانی مدیرعامل و موسس شرکت تعاونی پرورش قارچ دکمه‌ای با ظرفیت ۷۵ تن در سال زمینه اشتغال ۱۲ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده که  ۷۰ درصد تولیدات آن به مصرف مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب می‌رسد و ۳۰ درصد به دلیل همجواری با عراق صادرات می‌شود همچنین بر اساس چشم‌انداز این شرکت در آینده مصرف و ظرفیت بازارهای داخلی دست‌یابی به ظرفیت ۳۰۰ تن تولید در سال است که زمینه ۵۰ اشتغال‌زایی نفر را فراهم می‌کند.

محمد فلاحی نیز تسهیل‌گر صندوق قرض‌الحسنه است و زمینه اشتغال هفت نفر از اعضا را در کارگاه تولیدی منشعب از صندوق با حمایت‌های بسیج سازندگی فراهم کرده است.

فرهاد همتی فرآوری هم در عرصه تولید زیتون به صورت عمده و با بازار فروش ۱۰ تن در سال فعالیت دارد که محصول وی به مصرف مردم شهرستان‌های همجوار و مرکز استان می‌رسد همچنین در کنار فرآوری زیتون به تولید ترشی‌جات و شوری‌جات می‌پردازد و در این راستا زمینه اشتغال مستقیم وغیر مستقیم هفت نفر را فراهم کرده است.

کلثوم امینی هم از تولید کنندگان برتر در زمینه گیوه‌بافی پاوه است که در این عرصه از سال 1387 مشغول تولید گیوه است و بیش از ۴۰۰ جفت کفش تولید می‌کند که اکثرا هم به عراق صادرات می‌شوند وی زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۳۰ نفر را در کارگاه خود فراهم آورده که عموما زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست نسبت به آموزش گیره‌بافی به متقاضیان اقدام می‌کند.

اردشیر ساسان‌پورهم در حوزه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در عرصه دامپروری فعالیت کرده که به دلیل کمبود نقدینگی با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان از طریق بسیج سازندگی ناحیه هرسین اکنون دارای یکی از واحدهای دامپروری فعال است.

 صفورا اسدی هم در کارگاه تولید کننده انواع شیرینی و شکلات با کیفیت ممتاز در گیلان‌غرب فعالیت دارد و زمینه اشتغال‌زایی پایدار برای هفت نفر و غیر پایدار را برای چهار نفر فراهم کرده است.

رقیه امیری نافع نیز کارگاه تولیدی البسه بیمارستانی در روستای کارخانه را ایجاد کرده که به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم  زمینه اشتغال 55 نفر از زنان بی‌سرپرست را فراهم کرده است. 

سمیه دهقان هم با سابقه ۱۶ سال فعالیت در زمینه خیاطی و راه‌اندازی کارگاه تولید لباس‌های زیر مردانه، زنانه و بچگانه زمینه اشتغال‌زایی شماری از زنان را فراهم آورده است.

منصور قزوینه هم در حوزه زنبورداری فعالیت خود را از سال 1365 با خرید شش کندو شروع کرده و در حال حاضر تعداد سه هزار و ۵۰۰ عدد کندو عسل دارد و سالانه حدود  یک هزار و ۵۰۰ عدد کندو به زنبورداران و کسانی که قصد شروع به کار زنبورداری را دارند، به فروش می‌رساند وی حدود ۱۰۰ تن تولید عسل و 1.5تن در سال تولید موم دارد.

 وحید بیات هم در زمینه تولید مواد شوینده و بهداشتی و تولید ژل‌های پزشکی و بهداشتی فعالیت دارد و در این راستا موجبات اشتغال‌زایی شماری از اهالی کنگاور را فراهم کرده است.

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد،ایجاد کارآفرینی در شرایط امروزی جامعه نیازمند عزمی جدی است که بدون حمایت متولیان امر بسیار سخت خواهد بود برهمین اساس پشتیبانی جدی از کارآفرینان و تلاش برای رفع موانع تولید اصلی‌ترین مطالبه این عزیزان است.

 

صبا مرجانیان

انتهای پیام/