امام جمعه اسلام‌آبادغرب:

حداقل وظیفه ما رونق مساجد است

کد خبر: 310062
|
15:43 - 1402/05/30
نسخه چاپی
حداقل وظیفه ما رونق مساجد است
امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: حداقل وظیفه ما این است که مساجد رونق داده شود و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی باید در مساجد برگزار شود و حضور را در مساجد به منصه ظهور برسانیم.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح‌الله زمانی موسوی امام جمعه اسلام‌آبادغرب در حاشیه آیین گرامی‌داشت «روز جهانی مسجد» در مسجدجامع شهر شهیدان مرصاد با اشاره به آیه 18 سوره توبه اظهار داشت: (اِنَّما یَعْمُرُ مَساجِدَ اللهِ مَنْ آمَنَ بِاللهِ وَالْیَوْمِ الاْخِرِ) « تنها کسانى مساجد خدا را آباد مى سازند که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند»، کسانی می‌توانند مساجد را آباد سازند باید یک سری شرایط خاص را داشته باشند.

 

وی افزود: اولین شرط کسانی که بدنبال آبادانی مسجد هستند، کسانی که بدنبال کار فرهنگی در مساجد هستند حتماً باید اهل ایمان به پروردگار متعال  و ایمان به روز قیامت باشند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: در روایات فراوانی به  ثواب و فضیلت حضور در مسجد پرداخته شده است، زمانی ما همه این روایات را در نظر بگیریم و مساجد ما با رونق شوند تازه کار ما از این به بعد شروع می‌شود.

 

وی افزود: ما باید سعی کنیم اهل مسجد شویم گرچه از مسجد تا محراب مسجد فاصله زیادی است و اهل محراب شدن خروجی آن شهدای آسمانی است که زمینی ها به حال آنها غبطه می‌خورند.

 

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد با اشاره به وصیت‌نامه شهید «مصطفی صدرزاده» گفت: کسی که وارد کار فرهنگی می‌شود باید اهل جنگ باشد و اولین کسی که باید با آن بجنگیم خودمان هستیم، لذا ما باید با هوای نفس خودمان بجنگیم.

 

وی یادآور شد: مسجد یک قرارگاه فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری مسجد«سنگر» است و در سنگر باید در مقابل دشمن بایستیم و مبارزه کنیم.

 

وی افزود: اولین چیزی که خدواوند از مومنان خواسته این است که به سمت مساجد بیایند و نماز را اقامه کنند که این جزو اولین دستورات و وظایفی است که هر کسی به اندازه خودش باید نماز و اقامه نماز جزو کارهای او باشد و با این اقدام در پله اول قرار گرفته ایم و پله‌های بعدی کمی سخت تر است.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی  تأکید کرد: حداقل وظیفه ما این است که مساجد رونق داده شود و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی باید در مساجد برگزار شود و حضور را در مساجد به منصه ظهور برسانیم و در نمازهای جماعت مساجد نزدیک خانه‌هایمان حداقل هفته‌ای یک یا چند بار حضور پیدا کنیم.

 

وی اذعان کرد: شهدای عزیز ما اهل مسجد و محراب  و اهل جنگ با شیاطین بودند و امثال شهید صدرزاده قبل از اینکه به جنگ دشمن بروند جنگ خود را خیلی وقت پیش شروع کرده بودند.

 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری درارتباط با بحث «تبلیغ» می‌فرمایند؛ من نسبت به «تبلیغ» نگرانم،  حتماً مساجد ما مشکلاتی دارند که باید درست شوند، که مهمترین رکن آن حضور همه مردم و جوانان در مسجد حول محور نماز است.

 

انتهای پیام/

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد