امام جمعه اسلام‌آبادغرب:

«سپاه پاسداران» شایسته تعابیر و تعاریف مقام معظم رهبری هست/ همه اقشار باید در کنار سپاه برای پر کردن خلاءهای کشور کار و تلاش کنند

کد خبر: 310057
|
13:16 - 1402/05/27
نسخه چاپی
«سپاه پاسداران» شایسته تعابیر و تعاریف مقام معظم رهبری هست/ همه اقشار باید در کنار سپاه برای پر کردن خلاءهای کشور کار و تلاش کنند
امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: ما ایمان داریم که «سپاه پاسداران» شایسته تعابیر و تعاریف مقام معظم رهبری هست و این فرزندان انقلاب می‌توانند سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم که در جاهای دیگر مورد خدشه قرار گرفته است را افزایش دهند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح‌الله زمانی موسوی امام جمعه اسلام‌آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز شهرستان با محکوم نمودن حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، اظهار داشت: دشمنان بازهم احساسات مردم شریف ایران را جریحه کردند، مردم عزیز ما که در یک مراسم مذهبی برای عرض ارادت به بزرگان دینی خود اجتماع می‌کنند که حمله  به مردم بی‌دفاع از نظر هیچ مرام و مسلکی قابل قبول نیست و امیدوار بودیم سازمان‌هایی که شعار دفاع از حقوق بشر را سر می دهند حداقل چنین اقدامات تروریستی را محکوم می‌کردند.

 

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران، عنوان کرد: در این دیدار علاوه بر اشتیاق بسیار فراوان فرماندهان سپاه بعنوان سربازان مقام معظم رهبری دیده می‌شد، یک شور، شوق و شعفی نیز از ناحیه مقام معظم رهبری نسبت به پاسداران و سربازان خودش در چهره رهبر معظم انقلاب قابل مشاهده بود.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب افزود: در این دیدار که مقام معظم رهبری با «یاران خراسانی» خود داشتند جای شهید حاج قاسم سلیمانی خالی بود گرچه ایشان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و در پیشگاه خداوند روزی می‌خورند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در توصیف سپاه پاسداران کلماتی را بکار بردند که انسان را به یاد توصیف امیرالمومنین علی(ع) از یاران خودش می اندازد.

 

خطیب جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: رهبر معظم انقلاب( شاگرد مکتب امیرالمومنین) تعابیری بسیار زیبایی را  بعنوان ارزیابی عملکرد سپاه راجع به پاسداران و قهرمانان ملی ایران بکار می‌برند.

وی بیان داشت: نامیدن «سپاه» را بعنوان یک پدیده منحصر به فرد از سوی مقام معظم رهبری خیلی با ارزش است چرا که این تعبیر درخصوص ارگان و قشر دیگری بکار برده نشده و یا اینکه فرمودند؛ سلامت معنوی در تاریخ کشور(نه فقط در انقلاب اسلامی)، این سطح از سلامت معنوی در ارتباط با این مجموعه وزین کمتر دیده شده و اینکه سپاه پاسدران کارهایی را انجام داده که بسیاری از ارگان‌ها و دولت‌ها توان انجام آن را نداشته و ندارند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی اظهار داشت: سپاه پاسدران بحران‌های فراوانی که دشمنان برای کشور و مردم به وجود آوردند در مقابل آنها ایستاد و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی با تشریح رهنمودهای مقام معظم رهبری به یادآوری این جمله از امام خمینی(ره) پرداخت؛ «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» و امروزه این تعابیر بیشتر در نظر مردم معنا پیدا می‌کند که وجود و عدم  وجود انقلاب اسلامی وابسته به وجود یا عدم وجود سپاه پاسدران است.

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد گفت: مجموعه «سپاه پاسداران» باید بیش از پیش قدر این تعابیر و تعاریف مقام معظم رهبری را بدانند و بیش از گذشته توان خدمتگزاری را به کار ببندند و در خیلی از عرصه‌ها از جمله؛ دفاعی، خدمت رسانی به مردم و ... راضی به این پیشرفت‌ها نباشند و ما ایمان داریم که «سپاه پاسداران» شایسته تعاریف مقام معظم رهبری هست و این فرزندان انقلاب می‌توانند سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم که در جاهای دیگر مورد خدشه قرار گرفته است را افزایش دهند.

 

وی افزود: همه اقشار باید در کنار سپاه برای پر کردن خلاءهای کشور کار و تلاش کنند و ما روحانیون نیز باید بیش از گذشته برای خلاءهای تبلیغی تلاش کنیم و هر جایی که نیاز به تبیین و بصیرت افزایی دارد تقویت شود و مسائل ریز و درشت شهرستان و مسائل فرهنگی مورد دقت و بررسی قرار گیرد.

 

زمانی موسوی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری الان وقت خسته شده نیست، باید شبانه روز کار کرد و همه اشخاص حقیقی و حقوقی، تمام ادارات، ارگان‌ها و مسئولین با حرکت جهادی کار کنند و محدود به ساعت اداری نباشند.

 

وی افزود: مدیران نباید خود را در دفتر کار حبس کنند و در برخی ادارات شهرستان مشاهده شده که هفته‌ای یک روز را برای ارباب رجوع گذاشته اند که این رویه باید تغییر کند و مدیر باید در دسترس مردم و پاسخگوی مردم باشد.

 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه؛ نام شهدای مرصاد در کنار پرچم عزای امام حسین(ع) بدرخشد، گفت: مردم عزیز بیش از سال‌های گذشته برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین آمادگی داشته باشند و در کنار موکب‌ها فضاسازی زیبایی با تمثال شهدا همراه با پرچم عزای سیدالشهدا(ع) اجرا شود.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی  و یاد و خاطره شهدای این قشر معظم را گرامی داشت.

 

وی افتخار آفرینی فرزندان این شهرستان را در کسب رتبه‌های برتر کنکور تبریک گفت و عنوان کرد: قدر این نخبگان را باید دانست و نواقص و موانع باید رفع شود تا در سال‌های آینده شاهد شکوفایی استعدادی بیشتری از جوانان و نوجوانان این دیار باشیم.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد