صعود تاریخی نوجوانان هندبالیست به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان

کد خبر: 310019
|
22:53 - 1402/05/14
نسخه چاپی
صعود تاریخی نوجوانان هندبالیست به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان
تیم ملی هندبال نوجوانان پسر کشورمان پس از ۱۳ سال غیبت در مسابقات قهرمانی جهان با کسب دومین پیروزی راهی مرحله یک هشتم شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم هندبال نوجوانان کشورمان در سومین دیدار خود در مرحله گروهی دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان برابر بروندی با نتیجه 46 بر 24 به برتری رسید و راهی دور بعد شد.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه 24 بر 13 به سود ایران به پایان رسیده بود.

امیر حسین کرمی نیز به عنوان بازیکن برتر این دیدار انتخاب شد.

از گروه G نیز دو بازی برگزار شد که طی آن تیم های آلمان و عربستان به ترتیب با پیروزی برابر آرژانتین با نتیجه 16-27 و آمریکا با نتیجه 13-43 به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند تا آلمان و عربستان حریف ملی‌پوشان کشورمان در مرحله بعدی باشند.دیدارهای تیم‌ملی هندبال کشورمان در مرحله یک هشتم دوشنبه و سه شنبه، 16 و 17 مرداد، برگزار می شود.

ملی پوشان کشورمان در اولین دیدار خود موفق شده بودند نایب قهرمان اروپا یعنی تیم ملی سوئد را با نتیجه 26-26 متوقف کنند و یک امتیاز بگیرند و در ادامه با برتری 29 بر 27 برابر جزایر فارو گام محکمی برای صعود برداشتند.
تیم ملی هندبال نوجوانان پسر کشورمان پس از 13 سال غیبت در مسابقات قهرمانی جهان با کسب دو پیروزی و یک تساوی راهی مرحله یک هشتم شد.

دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان از 11 مردا به میزبانی کرواسی آغاز شده و تا 22 مرداد ادامه دارد.