عملیات مرصاد، آتشی در خرمن منافقان؛

وقتی آیه «إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصادِ» در تنگه‌ چهارزبَر طنین‌انداز شد

کد خبر: 309998
|
08:50 - 1402/05/07
نسخه چاپی
وقتی آیه «إِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصادِ» در تنگه‌ چهارزبَر طنین‌انداز شد
شجاعت رزمندگان و مردم بومی در عملیات مرصاد نقشه خیالی و هیمنه منافقان را درهم شکست و وعده الهی «ان ربک لبالمرصاد» تحقق پیدا کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، پنجم مردادماه سال 67 سالروز عملیات مرصاد ‌یکی از روزهای تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی ایران است. روز بر ملا شدن چهره نفاق برای ملت بزرگ، آزاده و سرافراز ایران اسلامی بود، روزی كه چهره واقعی و ضداخلاقی سازمان منافقین برای همگان آشكار شد.

در جریان همین عملیات بود كه برای ملت ایران ثابت شد كه منافقین بر خلاف ادعای دروغین خود مدافع حقوق خلق نبوده بلكه عامل استكبار جهانی و دشمنان قسم خورده ملت ایران هستند.

عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بر علیه منافقینی است که به صورت سازمان‌یافته با حمایت ارتش عراق انجام شد و مهمترین دستاورد آن نابودی بخش عمده‌ای از منافقین بود.

حال در تقویم رسمی کشور پنجم مرداد، روز پایانی عملیات مرصاد روز ملی کرمانشاه نام گرفته است. تاریخی که در واقع آخرین گلوله‌های جنگ هشت ساله در این استان شلیک شد. همانطور که اولین گلوله‌های آغاز رسمی جنگ شلیک شده بود.

مردم دوش به دوش سایر نیروهای مسلح ‌به دفع متجاوزین پرداختند

بیژن رجبی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، ضمن گرامی‌داشت سالروز شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد، اظهار داشت: عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله است، با این تفاوت این‌بار نیرو‌های دشمن از جنس عراقی نبودند، بلکه ایرانیانی بودند که با حمایت عراق و آمریکا به مردم حمله کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس و فعال فرهنگی افزود: ایران با پذیرش قطعنامه در 27 تیرماه سال 67 صدام و حامیانش را در یک عمل انجام شده قرار داد و آنها را در شوک عظیمی فرو برد لذا صدام از موقعیت پیش آمده در اثر پذیرش قطعنامه ۵۹۸ که ایران خود را متعهد به اجرای آن می‌دانست دگر بار شیپور جنگ را نواخت و به دستور اربابانش مجدد فرمان حمله سراسری به جبهه‌های شمالی و جنوبی ایران را صادر کرد و جبهه میانی هم به تیپ‌های سازمان یافته منافقین و دو لشکر پیاده نظام و زرهی ارتش عراق واگذار کرد.

وی گفت: این در حالی بود که رزمندگان اسلام با دفاعی جانانه در حال عقب راندن قوای مهاجم بعثی در جبهه‌های جنوب و شمالغرب بودند، جبهه میانی تقریبا خالی از نیروهای پدافندی قوی بود لذا در چنین وضعیتی ابتدا عراق با حمله به خطوط مقدم رزمندگان اسلام و شکستن خط دفاعی راه عبور تیپ‌های منافقین را هموار نمود.

رجبی ادامه داد: منافقین با حمایت آتشبارها و پشتیبانی جنگنده‌های عراقی پس از عبور از قصرشیرین و کرند و اشغال اسلام‌آبادغرب و آتش‌زدن مجروحان و بیماران بیمارستان امام خمینی (ره) در ساعت یک بامداد خود را به تنگه چهارزبر در ۳۵ کیلومتری کرمانشاه رساندند که قبل از ورود نیروهای جلودار مهاجمین رزمندگان تیپ‌هایی که عقبه آنها دراردوگاه شهید شهبازی چهارزبر مستقر بودند.

وی گفت: با ایجاد خاکریز در تنگه مرصاد خط دفاعی تشکیل دادند و مانع ورود آنها به منطقه ماهیدشت شدند و بلافاصله نبرد رزمندگان اسلام و منافقین آغاز شد و تا صبح روز بعد مهاجمین موفق به عبور از تنگه نشدند و همزمان با تقویت خطوط دفاعی در محور تنگه مرصاد عبور از آن غیرممکن شد و به غیر از تبادل آتش هر کورسو احتمالی دیگری از منافقین سلب شده بود لذا امام خمینی(ره) در آن لحظه حساس تاریخی خطر دشمنان اسلام را گوشزد فرمودند و طی پیامی از مردم ایران خواستند برای دفع فتنه اردوگاه شرق و غرب به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بشتابند و متر به متر با دشمن خصمانه بجنگند.

رجبی افزود: مردم ایران نیز به ندای امام پاسخ مثبت دادند و سیل عظیم داوطلبان آماده رزم از سراسر کشور به مناطق جنگی آغاز شد و دوش به دوش سایر نیروهای مسلح ‌به دفع متجاوزین پرداختند و بلاانقطاع مقامات ارشد نظامی ارتش و سپاه در کرمانشاه مستقر شدند و نقشه تهاجمی عملیات مرصاد را برای انهدام کامل منافقین طراحی و به واحدهای آفندی ابلاغ کردند و رییس جمهور وقت (مقام معظم رهبری) هم با حضور در جبهه‌های جنوب انهدام و عقب راندن قوای مهاجم  صدامی را هدایت و نظارت می‌کردند در حالی که در تنگه مرصاد رزمندگان اسلام بشدت در حال نبرد با منافقین بودند.

وی ادامه داد: به‌دستور فرماندهان حاضر در کرمانشاه خلبانان شجاع هوانیروز با اجرای چندین سورتی پرواز اقدام به هلی برن رزمندگان به عقبه منافقین در پاطاق و سه راهی اسلام‌آباد (فرودگاه اضطراری) کردند و محور قلاجه به اسلام‌آباد نیز توسط رزمندگان اسلام مسدود شده بود لذا تمامی تیپ‌های منافقین که به منطقه ورود پیدا کرده بودند به محاصره کامل درآمدند و رزمندگان اسلام طی روزهای سوم و چهارم مرداد ۶۷  با چندین عملیات شبانه از جناحین ضربات مهلکی بر پیکره خسته و فرسوده منافقین وارد نمودند.

این رزمنده دفاع مقدس و فعال فرهنگی ادامه داد: در روز پنجم مرداد۶۷ عملیات مرصاد با رمز یاعلی‌بن ابی‌طالب از چندین محور آغاز شد و برابر طرح عملیات ابتدا خلبانان شجاع نیروی هوایی و هوانیروز ضربات کوبندهای بر پیکره فسیلی و متعفن منافقین وارد کردند.

وی گفت: همزمان رزمندگان اسلام از چندین محور عملیات تهاجمی خود را علیه سربازان نیابتی صدام آغاز نمودند و در طلوع فجر پنجم مردادماه سازمان تیپ‌های منافقین بهم ریخت و هر کدام به‌دنبال مفری برای گریز از مهلکه‌ای بودندکه از هر سو آتش خشم انقلابی رزمندگان اسلام بر سر آنها باریدن گرفته بود عده زیادی از آنها به هلاکت رسیدند و یا در حین فرار اقدام به خودکشی کردند و مابقی با ذلت و خواری متواری و به عراق گریختند و کلیه تجهیزات و ادوات آنها منهدم و یا به غنیمت سپاهیان اسلام درآمد.

در عملیات مرصاد وعده الهی «ان ربک لبالمرصاد» تحقق پیدا کرد ‌

رجبی گفت: رزمندگان و مردم در عملیات مرصاد پرچم پیروزی را قبل از غروب آفتاب روز پنجم مرداد ماه ۶۷ بربلندترین قله جبهه‌های غرب کشور به اهتزاز درآوردند و وعده الهی (ان ربک لبالمرصاد) تحقق پیدا کرد ‌و به برکت خون شهیدان عزیز، صدام عفلقی به هیچ یک از خواسته‌های خود نرسید و در نهایت صدام و حزب بعث و ارتش متجاوز از صفحه روزگار محو شدند.

 مردم‌شناسی منافقین خیلی ضعیف بود

مریدعلی محمدی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع‌رسانی مرصاداظهار داشت: در اوایل مرداد سال ۶۷ سه عملیات رخ داد؛ یک عملیات توسط دشمن یعنی ارتش عراق به اسم "توکل "، عملیات دوم که توسط منافقین طرح ریزی شد، تحت عنوان" فروغ جاویدان" و عملیات سوم که توسط رزمندگان اسلام شکل گرفت، عملیات "مرصاد" بود.

این رزمنده کرمانشاهی افزود: رشادت‌های رزمندگان در این عملیات‌ها علیه دشمنان کمتر گفته شده است، در زمان هجوم ارتش عراق به غرب، اکثر یگان‌های رزم سپاه پاسداران در جنوب علیه دشمن می‌جنگیدند و ارتش عراق هم از این فرصت استفاده کرد.

وی گفت: در حین عملیات، ارتش عراق اعلامیه‌هایی را پخش کردند مبنی بر اینکه نیروهای ما اعم از سپاه و ارتش، عملیاتی انجام ندهند، تسلیم بشوید، ما با شما کاری نداریم و در اسرع وقت در زمان تبادل اسرا شما را تعویض خواهیم کرد. پس ما نتیجه می‌گیریم که ارتش عراق قصدش گرفتن اسیر بوده چون قطعنامه سال قبل نوشته و پذیرفته شده بود.

این رزمنده کرمانشاهی خاطر نشان کرد: ارتش عراق تا جبهه‌های قصرشیرین و گیلانغرب ورود کرد و تا پادگان ابوذر و "کل داوود" پیش رفت و در آن مقطع تنها گردانی که آن مقابل آنها جنگید تیپ ۲۹ نبی‌اکرم(ص) بود که سه تا از گردان‌ها در داخل پادگان ابوذر با ارتش عراق جنگیدند و رزمندگان ما با سلاح‌های سبک و حتی دست خالی ارتش عراق را از پادگان ابوذر و دشت ذهاب بیرون کردند.

وی ادامه داد: منافقین روز سوم مرداد ماه نزدیک غروب از کرندغرب ورود کردند که تیپ "مقداد" کرندغرب و همچنین تیپ قائم کرمانشاه مقابل آنها جنگیدند و تاخیر بوجود آوردند و بعد در داخل شهر اسلام‌آبادغرب در روز چهارم مرداد بچه‌های گردان حمزه تیپ نبی اکرم(ص) از سمت جنوب شهر همان طرف کارخانه قند ورود کردند و با منافقین جنگیدند در حالیکه اطلاع زیادی از وسعت منافقین نداشتند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: گردان حنین از بچه‌های اسلام‌آبادغرب بودند که شهرشان توسط منافقین اشغال شده بود و به سمت منازل خود با دشمن می‌جنگیدند یعنی جنگ تن به تن شده بود.

وی افزود: عملیات مرصاد هم در روز پنجم مرداد آغاز شد و یک نکته اینکه بچه‌های تیپ "مقداد" که اکثر آنها اهل حق بودن در آن منطقه ماندند و ضد انقلاب را تعقیب کردند و مدت حدود یک ماه مستقر بودند که با منافقینی که به طور پراکنده در منطقه حضور داشتند مقابله کنند. یکی از منافقین سعید شاهسوار بود که مسئول رادیو تلویزیون آن زمان و از عناصر وابسته ضدانقلاب بود که همین بچه‌های تیپ مقداد به همراه 20 نفر دیگر آنها را اسیر کردند.

محمدی گفت: از همه مهمتر نقش مردم بود، یکی از تحلیل‌های منافقین این بود که مردم دیگر از جنگ خسته شده اند! و دیگر نمی‌آیند بجنگند و با شعار امروز «مهران و فردا تهران» می‌رویم و پیروز می‌شویم اما زهی خیال باطل. مردم‌شناسی منافقین خیلی ضعیف بود. در کرمانشاه تمام مدارس، مساجد، اماکن عمومی مملو از مردم بود که آمده بودند بجنگند.

وی خاطرنشان کرد: مردم حتی تجهیزات هم نداشتند برخی‌ها با سلاح شکاری، چماق، شمشیر آمده بودند که به نیروهای اسلام کمک کنند و سرانجام به یاری خداوند در این عملیات هم پیروز شدیم و این درس بزرگی از نصرت الهی و امدادهای غیبی بود.  

 دشمن در قالب دیگر به عنوان جنگ نرم از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری علیه ایران به پا خاسته است

محمدی در پایان با اشاره به تداوم جنگ دشمن علیه ایران ادامه داد: دشمن در قالب دیگر به عنوان جنگ نرم از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری علیه ایران به پا خاسته است که باید مسئولان با برنامه‌ریزی‌ها دقیق و همچنین مردم با هوشیاری آنها را بار دیگر شکست دهند.

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد،عملیات مرصاد نمادی جاودان و به یادماندنی از وحدت و یكپارچگی قشرهای مختلف مردم و رزمندگان اسلام در دفاع از تمامیت ارضی كشور و پاسداری از ارزش‌های والای انقلاب و آرمان‌های مقدس دینی و ملی است، این عملیات را همچنین می‌توان نشانه نفرت و انزجار ملت شریف ایران از خیانتكاران و كسانی كه نقش ستون پنجم دشمن را در هشت سال دفاع مقدس برعهده گرفته بودند، دانست.

«مرصاد» به سران نفاق ثابت كرد كه همانند گذشته هیچ پایگاه و جایگاه مردمی در بین ملت ایران ندارند و ملت ایران با افراد خائن به آب و خاک میهن هرگز آشتی نمی‌كنند.

تهیه گزارش: پرستو قبادی

    پربازدیدترین ها