صحبتهای مفصل سرمربی پرسپولیس درباره شرایط باشگاه؛

گل‌محمدی: دلمان برای آقاکریم تنگ شده/ از آل‌کثیر خبر ندارم؛ یک فوروارد ششدانگ نیاز دارم

کد خبر: 309945
|
20:37 - 1402/04/19
نسخه چاپی
گل‌محمدی: دلمان برای آقاکریم تنگ شده/ از آل‌کثیر خبر ندارم؛ یک فوروارد ششدانگ نیاز دارم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: جایی برای گرفتن بازیکن نداریم. باید بالا و پایین کنیم و یکی را از لیست در بیاوریم.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در حاشیه تمرین امروز دوشنبه تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: از 6 روز پیش تمرینات خود را شروع کردیم و امروز ششمین روز شروع تمرینات است. در این مدت 6 جلسه تمرین و 2 جلسه کار با وزنه انجام دادیم. فردا آخرین تمرین ما در تهران خواهد بود و بعد به اردوی ترکیه خواهیم رفت و 8 روز نیز آنجا خواهیم بود. البته باید امروز می‌رفتیم که به خاطر یکسری ناهماهنگی‌ها اردوی دو هفته‌ای تبدیل به 8 روزه شد. یک مقدار شروع تمرینات به خاطر مشکلات دیر شد، اما خدا را شکر شروع کردیم و بچه‌ها یکی یکی به تیم اضافه می‌شوند و هنوز تا رسیدن به شکل کلی تیمی نیاز به زمان بیشتری داریم، اما کار خود را به خصوص در اردوی ترکیه با جدیت ادامه خواهیم داد.

وی درباره پیش‌فصل پرحاشیه پرسپولیس و اینکه این مسائل به سرخپوشان لطمه وارد خواهد کرد، گفت: ریشه تمام مشکلاتی که در بحث علی بیرانوند یا عدم حضور در تمرینات پیش آمد، فقط یک چیز  بود و آنهم چیز نبود جز بحث‌های مالی که در باشگاه زیاد بوده و هست. اگر این مشکلات نبود، اصلاً این اتفاقات پیش نمی‌‌‌آمد. می‌دانم باشگاه دچار مشکلات زیادی است و درآوردن پول برای باشگاه ما سخت است، اما در هر صورت همه در حال تلاش هستند. امیدوارم روند خوبی داشته باشیم و هر چه سریع‌تر تیم جمع شود. شش بازیکن را از دست دادیم و از جمع ما جدا شدند و باید از همه آنها بابت زحماتی که در طول فصل کشیدند و برای باشگاه قهرمانی آوردند، تشکر کنم. به هر حال شرایط و ذات فوتبال این مشکلات را نیز دارد. امیدوارم هر چه زودتر تیم‌مان شکل بگیرد و بتوانیم تمرینات بیشتری برای هماهنگی داشته باشیم و در بحث‌های تاکتیکی زودتر شکل تاکتیکی را به دست بیاوریم و خود را برای مسابقات آماده کنیم. 10، 12 روزی را از دست دادیم و با یک ماه پیش‌فصل باید به سراغ بازی‌های سختی که در پیش داریم، برویم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه کاهش زمان اردوی ترکیه به خاطر مشکلات مالی بوده است، تأکید کرد: بحث ناهماهنگی در آنجا بود و متأسفانه به خاطر این ناهماهنگی تعداد روزهای اردو کمتر شد.

وی راجع به بازیکنان دیگری که به تیم پرسپولیس اضافه خواهند شد و بحث حضور سعید عزت‌الهی تصریح کرد: با گرفتن سرلک، لیست 19 نفره ما پر شده است. امسال سال عجیب و غریبی برای بستن تیم است. آمدند سهمیه زیر 25 سال‌ها را برداشتند و ما 3 بازیکن زیر 25 سال داشتیم. این بازیکنان به لیست بزرگسالان منتقل شدند و کارمان را خیلی سخت کرد. از آن طرف لیست 20 نفره به 19 نفر کاهش پیدا کرد و سهمیه کم شد. این کار را برای باشگاه سخت می‌کند و نمی‌دانم چه بگویم. خیلی باشگاها دچار مشکلات عجیب و غریب شده‌اند. قوانینی وضع شده که باید با حقوقی‌ها و وکیل‌ها نشست و یکی یکی در آورد تا ببینیم چه هست. خیلی از قوانین جدید مبهم است و قابل درک نیست.

گل‌محمدی در واکنش به احضار افشین پیروانی به کمیته اخلاق هم یادآور شد: نیت و دلیل این اتفاقات را نمی‌دانم. حساب کردیم امسال با توجه به برداشتن سهمیه 25 سال، حدود 40 تا 50 بازیکن از لیگ ریزش پیدا می‌کنند و این نفرات مجبور هستند یا به لیگ یک بروند یا بدون تیم باشند. شاید دستاوردی داشته باشد، اما واقعا درکش برای من سخت است که این وضعیت می‌تواند باعث پیشرفت فوتبال شود یا نه. از آن طرف تا یکی درباره این مسائل صحبت می‌کند، خیلی زود واکنش نشان می‌دهند. همه دوستانی که در این مورد صحبت می‌کنند دنبال کم شدن مشکلات هستند و هیچکس قصدی برای تخریب کسی ندارد. باید به اصل موضوع توجه شود و اینکه قوانین وضع شده آیا با کارشناسی بوده یا خیر. آیا در جلسه تصمیم‌گیری همه مدیران حضور داشتند؟ آیا نظر مربیان گرفته شده یا نه؟ خیلی زود جمع و جور کردند تا این مسائل تمام شود. از مسئولان فدراسیون تقاضا دارم و این تقاضای همه مربیان است تا در قوانین وضع شده تجدیدنظر داشته باشند، چرا که برای ما که در لیگ قهرمانان آسیا هستیم کار را سخت می‌کند و یک جوری دست و بال تیم‌ها را می‌ببندد. ببینید تیم‌های عربی چه هزینه‌هایی می‌کنند و چه بازیکنانی را می‌آورند.

وی ادامه داد: من مربی مثلا یک فوروارد ششدانگ نیاز دارم که قیمتش گران است و باشگاه باید بتواند او را بخرد تا بتوانم استفاده کنم. شرایط حرفه‌گری اینگونه است. حالا قیمت این مهاجم 2 تا 6 میلیون باشد. باید سعی کنیم درآمد باشگاه‌ها را زیاد کنیم و اصل موضوع که درآمدزایی باشگاه‌ها و خصوصاً حق پخش است را محقق کنیم. تاج و آقایانی که در فوتبال تصمیم‌گیرنده هستند و مدیران باشگاه‌ها باید تصمیمی خوب بگیرند تا درآمدزایی باشگاه‌ها را بیشتر کنند و در آسیا حرف برای گفتن داشته باشیم. ما در آسیا می‌رویم و به یک سد می‌خوریم و برمی‌گردیم و این کار را سخت می‌کند. چه ایرادی دارد فوتبال ما هم دنبال بازیکنان چند میلیون دلاری برود؟ اگر دنبال کیفیت هستیم و اینکه حرف داشته باشیم در آسیا باید مشکل درآمدزایی باشگاه‌ها حل شود. همیشه اصل را ول کردیم و چسبیدیم به اینکه لیست اینقدر باشد! اصل موضوع جای دیگر است و باید سعی کنیم فوتبال ما حرفه‌ای‌تر باشد و از بخش دولتی خارج و به سمت بخش خصوصی برود و این مسیری است که باید برویم. همیشه در ابتدای فصل راجع به این مسائل صحبت می‌کنیم، اما متأسفانه اقدامات عملی انجام نمی‌شود و کار برای باشگا‌ه‌ها، مربیان و مدیران سخت می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به صحبت‌هایی مبنی بر جذب مهاجم خارجی برای این تیم می‌شود، تأکید کرد: در حال حاضر 19 بازیکن بزرگسال داریم و جایی برای گرفتن بازیکن نداریم. باید بالا و پایین کنیم و یکی را از لیست در بیاوریم. وضعیت ما خیلی سخت شده و همه صحبت‌هایی که کردم به خاطر این مسائل بود.

وی در مورد جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان با وجود حضور مرتضی پورعلی‌گنجی و گئورگی گولسیانی و اینکه قرار است در فصل جدید با 3 مدافع بازی کند، گفت: بازی با سیستم 3 دفاعه قطعاً منتفی است. به جز این بچه‌ها، ما فرشاد فرجی را هم داریم و 4 بازیکن خوب در خط دفاعی خواهیم داشت. ما بازی‌های آسیایی، حذفی و لیگ را در پیش داریم و شرایط خیلی سخت است و ممکن است هر چهار پنج روز در فشردگی مسابقات بازی داشته باشیم. حتی به بازیکنان جوان‌مان هم نیاز پیدا خواهیم کرد، چه برسد به این خط دفاعی که گفتید. همه این بازیکنان کیفیت خوبی دارند و از حضور آنها خوشحال هستم. هر کدام آماده‌تر باشند یا به سیستم بازی که داریم بخورند را بازی خواهیم داد. فرقی نمی‌کند و هدف همه تیم رسیدن به موفقیت است و در این راه سخت و دشوار باید به هم کمک کنیم و فرقی نمی‌کند چه کسی بازی می‌کند. همه بازیکنان این فرصت را دارند که خودشان را نشان بدهند و برای تیم مثمرثمر باشند.

گل‌محمدی در واکنش به دلخوری هواداران پرسپولیس از علیرضا بیرانوند گفت: ریشه مشکلات را گفتم. اگر مشکلات مالی نبود قطعاً آن اتفاقات نمی‌افتاد. باید آنها را درست کنیم. اتفاقاتی که افتاد را تأیید نمی‌کنم و برای باشگاه ما خوب نبود، اما باید مشکلات بازیکن را هم ببینیم و در جهت رفع آنها قدم برداریم. اینکه این اتفاق برای یک بازیکن افتاد را ببخشیم یا نبخشیم، چیزی نیست که مورد بحث باشد. علی بیرانوند یکی از ارکان قهرمانی تیم ما در سال گذشته بود و سال‌های خیلی خوبی برای پرسپولیس و هواداران ساخته. قطعاً علی هیچ وقت برای تیم ما فراموش نمی‌شود و مهره ارزشمندی است و مطمئنم هواداران این مشکلات را خوب درک می‌کنند و همیشه گفتم راه قهرمانی را هواداران با بخشش، راهنمایی و حمایت به ما نشان می‌دهند. از تک تک هواداران تشکر می‌کنم و همه ما یک هدف بزرگ برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر داریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسولیس درباره ناراحتی و دلخوری کمال کامیابی‌نیا از نحوه جدایی‌اش از پرسپولیس اظهار داشت: به کمال حق می‌دهم. اتفاقی که افتاد در فوتبال حرفه‌ای ممکن است رخ دهد. او زحمات زیادی کشید و هیچ وقت فراموش نمی‌کنم با مصدومیت‌های زیاد در کتف و آشیل روبه‌رو بود و در جریان همه اینها هستم که در خیلی از بازی‌ها با درد بازی می‌کرد. به نوبه خودم و از طرف خودم تشکر می‌کنم. همه ما به این بازیکنان به خصوص کمال مدیونیم و برای او آرزوی موفقیت دارم. در فصل نقل‌وانتقالات هستیم و شرایط باشگاه یک مقدار سخت است و او در این شرایط جدا شد. باشگاه هم مشاور فرهنگی و اجرایی دارد و باید بتوانند یک برنامه و بازی خوب و مراسم خوبی پیش‌بینی کنند تا از شرمندگی او در بیایم. هر چه بگوید حق دارد و گلایه‌هایش به حق و درست است و من به خاطر سال‌های خوبی که برای هواداران ساخت از او تشکر می‌کنم.

گل‌محمدی راجع به نبود کریم باقری در کنار پرسپولیس و اینکه درخواستی برای حضور دوباره‌اش در کنار خود دارد، گفت: قطعا این درخواست را دارم و همه بازیکنان نیز این ردخواست را دارند. دل همه ما برای کریم تنگ شده و تصور پرسپولیس بدون کریم برای خود من سخت است. امیدوارم هر چه زودتر برگردد و باشگاه پیگیر کارش باشد. کریم بازیکن و مربی بزرگی برای باشگاه بوده است و حضورش قوت قلبی برای ما بود و امیدوارم مشکلات حل شود و برگردد.

وی در مورد وضعیت عیسی آل‌کثیر گفت: واقعا خبر ندارم. آل‌کثیر جزو لیستم بود و یک بار نیز چند شب پیش با او صحبت زیادی داشتم. یکسری مشکلاتی برای قرارداد بستن داشت و نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد. از او خواستم در تیم بماند و صحبت‌های بیشتری با مسئولان باشگاه داشته باشد و از آخرین اتفاقات خبری ندارم. عیسی خیلی وقت است که در لیست ما هست و اگر بدانم تصمیم برای تمدید دارد اتفاقاتی را می‌توانم رقم بزنم که برگردد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت وحدت هنانوف هم به خبرنگاران گفت: هنانوف در تیم ما هست.