دبیر کمیته فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای استان کرمانشاه:

گفتمان‌سازی یکی از جنبه‌های مهم کمیته فضای‌ مجازی کنگره شهداست

کد خبر: 309935
|
14:46 - 1402/04/18
نسخه چاپی
گفتمان‌سازی یکی از جنبه‌های مهم کمیته فضای‌ مجازی کنگره شهداست
دبیر کمیته فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای استان کرمانشاه گفتمان‌سازی را یکی از جنبه‌های مهم کمیته فضای‌ مجازی کنگره شهدا دانست.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سعید کریمی در جلسه هماهنگی کمیته فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره ۹ هزار و ۶۰۰ شهید استان اظهار داشت: بهره‌مندی از فضای مجازی در راستای تبیین سیره شهدا و نیز شناساندن شهدای استان به نسل جوان و نوجوان ضرورت دارد.

دبیر کمیته فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای استان کرمانشاه با تصریح انتشار تولیدات کنگره شهدا در فضای مجازی افزود: به منظور هدفمند شدن فعالیت‌ها در فضای مجازی کمیته تولید محتوا با هدف تولید فیلم، سریال و آثار فاخر شکل گرفته است.

این مسئول با تاکید بر لزوم گفتمان‌سازی به عنوان یکی از جنبه‌های مهم کمیته فضای مجازی بیان داشت: در این کمیته به منظور هم‌افزایی بیشتر و نیز بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های موجود چند زیرگروه تخصصی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تولیداستوری موشن با کیفیت در بسترهای مختلف، طراحی پوستر و عکس نوشته شهدا، ساخت نرم‌افزار چند رسانه‌ای، برگزاری رویداد مجازی، تهیه و توزیع گزارش ویدئویی مناسب فضای مجازی، راه‌اندازی پیج اینستاگرام ویژه کنگره شهدا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای افراد فعال در حوزه تولید محتوا، تهیه کتاب صوتی و… از جمله اقدامات در دستور کار این کمیته است.

دبیر کمیته فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای استان کرمانشاه بیان داشت: برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان به علت‌عدم وجود فضای مناسب به تعویق افتاده بود و در حال حاضر با تامین مکان مناسب

این کنگره برگزار خواهد شد که می‌توان از آن به عنوان یک رویداد مهم معنوی و اجتماعی نام برد.

ضرورت تهیه پیوست فرهنگی یادواره شهدا

حمیدرضا امیری رئیس کمیته فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا باید همراه با پیوست فرهنگی باشد و از این رو استفاده از فضای مجازی برای نشر آثار و تولیدات فاخر باید به بهترین شکل صورت گیرد.

وی افزود: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل‌های جوان انقلاب اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد، ضمن آنکه به اثرات فرهنگی، اجتماعی و تربیتی این کنگره نیز تاکید شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: ۱۶ هزار و ۴۰۰ شهید غیربومی در استان کرمانشاه علاوه بر ۹ هزار و ۸۰۰ شهید کرمانشلهی داریم که باید از فرصت حضور خانواده‌های برخی از این شهدا در استان به جهت تولیذ محتواهای فاخر بهره گرفت.

 

انتهای پپام/