رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب:

پیام غدیر یک جمله؛ حول امام چرخیدن است/غدیر در جمهوری اسلامی تمرین امام شناسی است

کد خبر: 309920
|
13:58 - 1402/04/15
نسخه چاپی
پیام غدیر یک جمله؛ حول امام چرخیدن است/غدیر در جمهوری اسلامی تمرین امام شناسی است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: پیام غدیر یک جمله؛ حول امام چرخیدن است و هر کس در هر مسندی، بازاری، کارمند، سیاستمدار، سیاستگذار و کسانی که تعیین راهبرد برای جامعه می‌کنند باید به عدالت رفتارکنند تا حول امام بچرخند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام سجاد گندم‌کار در گفتگو با خبرنگار ما  با تبریک اعیاد غدیریه ابراز امیدواری کرد که همه ما در علم و عمل پیرو راستین حضرت علی(ع) باشیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب اظهار کرد: اگر بخواهیم برشی از تاریخ را درخصوص غدیر به جوانان نسل امروز ارائه دهیم باید شاخصه‌ها را معرفی کنیم و بیان تاریخ توصیفی دردی را دوا نمی‌کند، در کتاب انسان 250 مقام معظم رهبری تطبیق دادن تاریخ با عصرحاضر می‌شود و در همین رابطه امیرالمومنین به امام حسن فرمود تاریخ در حال تکرار شدن است و اگر ما بتوانیم تاریخ ائمه هدی را با انقلاب اسلامی تطبیق دهیم خیلی از گره‌های ذهنی مردم حل خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: در زیارت عاشورا که توسط اولیاء الهی برای سلوک معنوی سفارش شده است آمده است؛ اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ  ، در تعریف الفاظ به تعبیر امیرالمومنین علی(ع)؛ ظلم یعنی قرار دادن هر چیزی در جایی غیر از جای خودش، و مصداق همین تعبیر در تاریخ به وفور  یافت می‌شود و درخصوص جانشینی پیامبر(ص)، ایشان بیش از ده‌ها بار در مناسبت‌های مختلف حضرت علی(ع) را بعنوان جانشین خود معرفی کرد اما هوای نفسانی اطرافیان پیامبر(ص) باعث شد در آن مقطع جهان از نور افشانی آن خورشیدعالم‌تاب ولایت محروم گردد.

 

حجت الاسلام گندم‌کار خاطرنشان کرد: علت خیلی از مشکلات جامعه امروزی نیز همین ظلم یعنی قرار دادن هر چیزی در جایی غیر از جای خودش است که این تعبیر هم در زندگی شخصی مصداق دارد یعنی به هر میزان ما در زندگی فردی بی‌نظم باشیم وچیزها در سر جای خودش نباشد به همان مقدار ظالم هستیم اما در ظلم عرصه اجتماعی اثرات صدچندان و تصاعدی دارد که به‌صورت روزمره مشاهده می‌شود برخی از افراد لیاقت پستی را ندارند اما می‌بینیم در آن پست منصوب یا ابقاء می‌شوند که بیشترین ضربه آن را مردم می‌خورند کما اینکه مشاهده شد در زمان پیغمبر نیز بیشترین ضربه محرومیت از هدایت را خود مردم خوردند.

 

وی بیان داشت: بعد از خلیفه اول، دوم و سوم آنقدر مطالبه و مراجعه مردم به درب منزل حضرت  علی(ع) زیاد شد که یا علی تو شایسته این جایگاه هستی وامیرالمومنین در نهج البلاغه  فرموده که ترسیدم از اینکه حسنین زیر دست و پا له شوند اما آیا صرف خواستن  و معرفی کردن یک شخص کافی است؟! مردم فقط در مقام گفتار ایشان را خواستند چون پس از 4 سال و 9 ماه طول نکشید که مردم عدالت علی را برنتابیدند وگفتند ما فکر می‌کردیم اگر کسی از قوم و قبیله خودمان بیاید بیشتر از بیت‌المال بهره‌مند می‌شویم .

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: در انقلاب اسلامی نیز چنین اتفاقی رخ داد، امام خمینی(ره) مردم را احیاء کرد و کمک مردم حکومت 2500 ساله استکبار و استبداد را پایین کشید و خیل مردم به امام(ره) بیعت کردند اما در اوایل انقلاب جمهوری اسلامی دچار چالش شد و گروه‌های بخاطر سهم‌خواهی و منفعت راه خود را از انقلاب جدا کردند.

وی عنوان کرد: برای پر کردن خلاءهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید به فرمان امام جامعه گوش بدهیم و مشاهده می‌شود در این برهه از زمان مقام معظم رهبری فرمان آتش به اختیار در عرصه فرهنگی صادر می‌کند یعنی ارتباط فرمانده با سربازان کف جامعه قطع شده و بسترارتباط میانی دچار اختلال شده است و برای راهکار باید مشکلات مدیران میانی برطرف شوند.

 

حجت الاسلام گندم‌کار بیان داشت: امام جامعه ما امروزه در زمینه فرهنگی و حجاب دغدغه دارند یعنی بعد از 44 سال از عمر انقلاب ما تعریف واحدی از حجاب نداریم و مرز بین پوشش (حداقل لباسی که خیلی از کشورها در قانون دارند) با حجاب را نفهمیدیم اما درخصوص حجاب که داعیه آن را داریم باید بدانیم حجاب پوشش نیست بلکه حجاب یک تعریف الهی برای کمالات بشری است و حد آن مشحص است.

 

وی گفت: غدیر یعنی ولایت‌محوری، همانطور که حضرت زهرا(س) فرمودند؛ امام همانند کعبه است که مأموم باید دور آن بچرخد، ما هنوز حول امام نچرخیدیم و چرخیدن حول امام به معنای چرخیدن دور بیت رهبری نیست بلکه یعنی کلام امام بر زمین نماند.

 

این مُبَلغ دینی با اشاره به فلسفه تولد حضرت علی(ع) در داخل خانه کعبه در مقایسه با حضرت عیسی(ع) و دستور خداوند به خروج حضرت مریم و رفتن به زیر یک درخت، گفت: دو میلیارد مسلمان در دنیا که به حج مشرف می‌شوند زمانی حج تمام می‌شود که حول ولایت بچرخند یعنی خداوند جبرا" ایشان را حول ولایت می‌چرخاند و ما هم باید حول امام جامعه باید بچرخیم و در این راه از وقت، مال، دارایی از عمر، فکر، قلم و قدم‌مان باید مایه بگذاریم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: پیام غدیر یک جمله؛ حول امام چرخیدن است و هر کس در هر مسندی، بازاری، کارمند، سیاستمدار، سیاستگذار و کسانی که تعیین راهبرد برای جامعه می‌کنند باید به عدالت رفتارکنند تا حول امام بچرخند.

 

وی بیان داشت: اگر ما مسلمانان، مثل سلیمان بن صرد خزاعی دیر بفهمیم، کج بفهمیم و حرف امام بر زمین بماند، سر امام وقت بر سر نیزه می‌رود.

 

گندم‌کار عنوان کرد: غدیر در جمهوری اسلامی تمرین امام شناسی است و فلسفه نمازهای جماعت این است که تا  قبل از رکوع امام جماعت حق نداریم به رکوع برویم و باید تابع باشیم و بنابر روایات کسی که از امام جلو بزندو کسی که عقب بیفتد به فنا رفته است و باید در کنار امام باشیم.

 

وی با اشاره به تیزبینی و دوراندیشی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان امام جامعه از باب اضطرار در مقام یک مجتعهد مسلم و هم بعنوان ولی فقیه می‌فرماید؛ جهاد تبیین یک واجب فوری قطعی است، ما در بحث فرهنگ دچار برخورد صفر و صدی هستیم یعنی موضوعی در چندین ماه خیلی پررنگ دنبال می‌شود اما یک دفعه رها می‌شود، در حالیکه برداشت درست از وقایع جامعه ما را به نتیجه می‌رساند.

وی اضافه نمود: جهاد تبیین یک موضوع نیست بلکه یک راهبرد است و جهاد تبیین یعنی خوشبین کردن مردم و آحاد جامعه به اسلام ناب و خوشبین کردن مردم از نظام و انقلاب اسلامی و خروجی هرکاری در هر پست و سمتی غیر از این باشد باطل است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشمنان برای ضربهزدن به دین و انقلاب ما بدنبال دلسرد کردن و دور کردن مردم از ولایت هستند چون می دانند دوام و قوام نظام ما به ولی فقیه این نظام است.

وی خاطرنشان کرد: شخصیتی نظیر پوتین رئیس جمهور روسیه به آقای ولایتی مشاور مقام معظم رهبری گفتند شما رهبر خود را نمی‌شناسید و قدر رهبر خود را نمی‌دانید، من به دفترم سپردم هر وقت آقای خامنه‌ای سخنرانی می‌کند بدون کم و کاست آن را ترجمه کنند و برایم بیاورند چون ایشان نه دروغ می‌گوید، نه تکراری حرف می‌زند و تمام تحلیل‌های ایشان دقیق است و این شخصیت خارجی بنا به فهم خودش امام جامعه ما را درک کرده اما برخی از اقشار مذهبی و انقلابی ما هنوز خودمان را به قله امامت نزدیک نکردیم و در این جنگ فرهنگی کسانی که هم‌طراز ولایت به نوک قله صعود می‌کنند خیلی کم هستند و افراد زیادی سقوط کرده‌اند.

 

حجت الاسلام گندم‌کار یادآور شد: با رهبری پیامبرگونه امام خامنه‌ای و با یاری متدینین انشاءالله این پیچ تارخی را نیز رد خواهیم کرد و بسیاری از مشکلات برای مردم ما به خاطره تبدیل می‌شوند.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد