یادداشت: زیبا رنگین

زهرای مرضیه(س) طلایه‌دار غدیر

کد خبر: 309918
|
16:05 - 1402/04/14
نسخه چاپی
زهرای مرضیه(س) طلایه‌دار غدیر
خانم زیبا رنگین از فعالان فرهنگی، اجتماعی شهرستان در یادداشتی با عنوان؛ زهرای مرضیه(س) طلایه‌دار غدیر به تبیین نقش بی‌بی دوعالم در دفاع از ولایت پرداخت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، خانم  زیبا رنگین از فعالان فرهنگی، اجتماعی شهرستان در یادداشتی با عنوان؛ زهرای مرضیه(س) طلایه‌دار غدیر به تبیین نقش بی‌بی دوعالم  در دفاع از ولایت پرداخت.

 

 غدیر فقط یک برکه نیست؛ غدیر محل رشد انسان و اکمال دین است‌، محل وقوع حادثه تاریخ ساز برای بشریت است.

 

 برخی ندای پیامبرشان را شنیدند و لبیک گفتند و برخی چه بگویم؟ حق را به چشم دیدند و رها کردند. 

 

آزمون غدیر برای همه است؛ منصفانه اگر بنگریم دَین خود را به دخت رسول خدا(ص)مدیونیم ما همه زندگی خود را، دین‌مان را، اعتبارمان و شیعه بودنمان را به او مدیونیم.

 

 زهرای بتول قدم به قدم همراه پدر بود در جنگ ها یاور او بود زخم‌های پدر را، نه پیامبرش را التیام می‌بخشید تا که لقب ام ابیها از پدر گرفت چه مقام رفیعی!

 

بعد نوبت به علی(ع) شد تا پای جان در صف اولین مدافع ولایت و شهیده راه ولایت ایستاد خلاف ادعای برخی که خود را تطهیر کنند او نَمُرد که شهید شد.

 

گر چه بشر فراموش کند در و دیوار گواهند؛ بانوی آب که برای احقاق حق ولایت همسرش که نه، مولایش، به درب خانه مهاجر و انصار و مسجد می‌رفت و خطابه می خواند.

 

او که صاحب عصمت بود و دخت معصوم، برای دفاع از عقیده و یاری دین خدا سکوت نکرد، زمان و زمانه را شناخت نه برای گرفتن ارث پدر نه برای باغ فدک که اگر به آن می‌رسید دیگر شیعه ای فقیر نبود، برای حفظ اسلام سیلی خورد و فرزندش را از دست داد و خود به سرای شهادت نایل شد.

 

 در خانه اش را سوزاندند که ولی امرش به حقی که خدا برای او بر ما معین کرده برساند و اثبات کند که فقط حیدر امیرالمومنین است.

 

 او که با حق است و حق با اوست؛  اکنون نوبت آزمون من و توست. 

 

سالها از غیبت مولای‌مان می‌گذرد او در پس پرده غیبت است، کاری فاطمی می طلبد کاری جهادی که به تبیین مسیر حق بپردازد که بعد از واقعه غدیر بار دیگر دست مولا بسته نشود و عاشورا تکرار نشود. یا علی.

 

انتهای پیام/


    نظرات بازدیدکنندگان

    صدرا مرادوند
    19:26 - 1402/04/14

    یا داشت زیبا و با متن عالی بود . واقعا باید غدیر را چنان معرفی کنیم که چون محرم پر شور و پر رنگ باشد .که مردم همه بدانند آفتابی دست ماهی را بالا برد و ان شالله به همین زودی ببینیم که ماه دوازدهم هم ظهور خواهد کرد و پرچم از دست آقا و رهبر عزیزمان به دست آقا امام زمان (ع) برسد.ان شالله همیشه اهل قلم برای اهل بیت قلمشان بنویسد و در پناه خداوند عاقبت بخیر باشند.


    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد