آیت‌الله علماء:

باید مسئولان زمینه‌های ازدواج جوانان را فراهم کنند

کد خبر: 309833
|
16:32 - 1402/03/16
نسخه چاپی
باید مسئولان زمینه‌های ازدواج جوانان را فراهم کنند
نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه گفت: مسئولان باید زمینه‌های اشتغال و ازدواج جوانان را فرهم کنند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، درمراسم اختتامیه دوره‌های تخصصی مشاوران خانواده (ازدواج درمانی تربیت کودک و نوجوان) که صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، از تربیت به عنوان اساس اسلام یاد شد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: کلیات اسلام به اهمیت تربیت و آموزش فرزندان شایسته توصیه‌های فراوان دارد و روایات متعددی از حضرات معصومین (علیهم‌السلام) پیرامون تربیت وجود دارد که یقیناً در هیچ دین و مکتبی این فراوانی وجود ندارد.

وی با اشاره به آیات قرآنی پیرامون اهمیت تربیت و ازدواج اظهار داشت: اهمیت تربیت آنقدر در اسلام بالاست که هزار مرتبه کلمه تربیت و مشتقات آن در قرآن ذکر شده و در سوره مبارکه حمد «رب العالمین» وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اذعان داشت: امام راحل با پشتیبانی تربیت اسلامی و قرآنی توانست موقعیت بی‌بدیل انقلاب را رقم بزند، و تمام شاگردان و شیفتگان امام راحل عاشق تربیت امام راحل بودند.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: کلیات تربیت را اسلام، قرآن و حضرات معصومین (علیهم‌السلام) برای ما بیان فرموده و تشریح کردند، لذا هر چه در امتداد تربیت گفته می‌شود دنبال همان تربیت اسلام است که به حسب زمان جزئیات آن فرق کرده است.

آیت الله علما افزود: فطرت پاک الهی ما که بر اساس دستورات اسلام است و خداوند کلیات را از طریق قرآن و ادیان آسمانی بیان فرموده و لذا گاهی انسان در مسیر زندگی دچار اشتباه می‌شود، اما اصل و هدف همان تربیت آسمانی است.

ایشان با یادآری اهمیت فطرت انسان که منبعث از خداوند است گفت: واقعیات انسان که اساس فطرت است را نمی‌توان عوض کرد و اصل همان است که اسلام فرموده زیرا اصل اسلام تربیت انسان بر مدار آموزه‌های الهی است. لذا ما باید تکلیفمان را انجام دهیم خداوند خود سامان خواهد بخشید و مهمترین بخش‌های زندگی مدیریتی ما باید ادای وظیفه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اذعان داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیست و چهار مورد پیرامون سبک زندگی اسلامی ایرانی توصیه دارند و باید بر این اصل استوار همه ما پایبند باشیم و بتوانیم با این توصیه‌های ارزشمند و پاک اسلام را معرفی نماییم. زبرا سرمایه بزرگ و بی‌بدیل همه ما اسلام است که هیچ دین و مذهبی ندارد، لذا مسئولان باید با اولویت، شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم نمایند تا جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی برسد.

 

انتهای پیام/

 

    پربازدیدترین ها