فرماندار اسلام آبادغرب مطرح کرد:

مجهز شدن ۷۰۰ چاه آب شهرستان به کنتور هوشمند/تأکید بر مدیریت منابع آبی شهرستان

کد خبر: 309291
|
17:40 - 1401/10/19
نسخه چاپی
مجهز شدن ۷۰۰ چاه آب شهرستان به کنتور هوشمند/تأکید بر مدیریت منابع آبی شهرستان
فرماندار اسلام آبادغرب با تأکید بر مدیریت منابع آبی شهرستان از مجهز شدن ۷۰۰ چاه آب شهرستان به کنتور هوشمند خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  امروز جلسه شورای حفاظت آب اسلام آبادغرب با حضور دستگاههای مرتبط در فرمانداری این شهرستان برگزار شد

 

حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آبادغرب درخصوص اهمیت و ضرورت حفاظت از منابع آبی گفت:  برای مدیریت و حفاظت از منابع آب شهرستان باید تمامی دستگاهها پای کار باشند تا با چالش کم آبی و پایین بودن میانگین بارش بتوانیم منابع آب را به خوبی مدیریت کنیم.

 

وی افزود: باتوجه به هیدروگراف منطقه و افت شدید آبخوان‌ها و ممنوعه شدن دشتهای هرسم، دیزگران و اسلام آبادغرب و فوق بحرانی بودن دشت حسن آباد و شیان که سطح ایستابی این دشتها دچار افت شده و منجربه کسری شدید مخازن در آنها شده است.

 

فرماندار اسلام آبادغرب در این جلسه خواستار معرفی محصولات کم آب از سوی جهاد کشاورزی به کشاورزان شد و گفت: از راهکارهای لازم و مهم برای برون‌رفت از بحران کم‌آبی اقداماتی نظیر مدیریت صحیح مصرف آب، اجرای طرح‌های آبیاری نوین، تغییر الگوی کشت و استفاده از کنتور هوشمند می باشد که باید در این راستا کلاسهای ترویجی برای کشاورزان شهرستان برگزار شود.

 

 

منصوری مدیر امور منابع آب شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: درسال جاری برای مدیریت آب چاههای کشاورزی تعداد ۵۳ فقره کنتور هوشمند در چاههای شهرستان نصب وتا پایان سال ۱۷ دستگاه کنتور هوشمند دیگر نصب خواهد شد.

 

وی افزود: اسلام آبادغرب دارای ۸۶۵ چاه کشاررزی عمیق ونیمه عمیق دارد که حدود ۷۰۰ فقره آن مجهز به نصب کنتور هوشمند می باشد.

 

در این جلسه مصوب شد شهرداری های اسلام آباد، حمیل و آبفا و منابع طبیعی چاه‌های آب در اختیار را به کنتور هوشمند مجهز کنند.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد