شرایط جنگی در اوکراین به نفع روسیه است/ کی اف در میدان نظامی زمین گیر شده

کد خبر: 308291
|
15:32 - 1401/03/11
نسخه چاپی
شرایط جنگی در اوکراین به نفع روسیه است/ کی اف در میدان نظامی زمین گیر شده
شرایط جنگی در اوکراین به نفع روسیه است/ کی اف در میدان نظامی زمین گیر شده : یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اساسا مشاهدات میدانی از جنگ روسیه و اوکراین حاکی از آن است که ارتش اوکراین و مردم این کشور توانایی ایستادگی در برابر روسیه را ندارند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،«مهدی خانعلی زاده»، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از بازگشت از اوکراین در تحلیل چشم انداز جنگ روسیه و اوکراین گفت: شرایط جنگی در اوکراین بر خلاف روایت رسانه های غربی در میدان نظامی به نفع روسیه است به طوری که روس ها هر قسمت از اوکراین را که قصد آزادسازی آن را داشتند با عملیات نظامی، به آن منطقه تسلط پیدا کردند.

وی با اشاره توان نظامی روسیه در اوکراین تصریح کرد: اساسا مشاهدات میدانی از جنگ روسیه و اوکراین حاکی از آن است که ارتش اوکراین و مردم این کشور توانایی ایستادگی در برابر روسیه را ندارند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه با وجود پیروزی نظامی روسیه در اوکراین شرایط در حوزه سیاسی و دیپلماسی متفاوت است عنوان کرد: مشاهدات نشان می دهد که روسیه در معادلات سیاسی در جنگ با اوکراین شکست خورده است.

خانعلی زاده با اشاره به اینکه روسیه قصد داشت با استفاده از برنامه نظامی دولت اوکراین را ترسانده و وادار به عقب نشینی کند تاکید کرد: هدف روسیه وادار کردن کی اف به قبول شروط مسکو بود اما مقاومت سیاسی اوکراین روسیه را در میدان سیاسی به شکست مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه روسیه در تلاش است تا اهداف خود را از جنگ با اوکراین در میدان نظامی به سرانجام برساند عنوان کرد: در حال حاضر روسیه بر منطقه ماریوپل مسلط شده و در حال پیشروی برای تسلط بر دونباس است این در حالی است که اوکراین بر این مسئله واقف است که به لحاظ نظامی تاب مقاومت در برابر روسیه را ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه زلنسکی در یکی از جدیدترین اظهارنظرهایش عنوان کرده که پایان جنگ روسیه و اوکراین فقط با دیپلماسی و از طریق گفت و گوهای سیاسی امکان پذیر است ادامه داد: دولت اوکراین می داند که باید به شیوه سیاسی متوسل شود چرا که تاب ایستادگی در برابر توان نظامی روسیه را نخواهد داشت.

خانعلی زاده با اشاره به اینکه چنانچه اوکراین بتواند آمریکا را به قبول برخی شروط روسیه وادار کند می توان به پایان جنگ دو کشور امیدوار بود خاطرنشان کرد: در غیر این صورت روسیه به زودی بندر اودسا را خواهد گرفت و تسلط بر این منطقه ارتباط اوکراین با دریای سیاه را به طور کلی از بین خواهد برد که این امر هم اوضاع اوکراین را بحرانی تر خواهد کرد و هم بحران غذایی در دنیا جدی تر خواهد شد.

انتهای پیام/ک